ArKos Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Bardzo subiektywne odczucia, zarówno pod względem designu jak i walorów użytkowych. Od jakiegoś czasu mam Karoq 1,5 TSI 150kM@250Nm i na bieżąco porównuję sobie poszczególne kategorie. Nadwozie Ilość miejsca - Karoq. I wewnątrz i bagażnik więcej miejsca. Design - przód 1:1, tył - Mokka wygrywa, Karoq ma brzydki zad. Na zewnątrz - widoczna przewaga Karoq. Zawieszenie Mokka - sprężyste, sztywne. Karoq - bardziej kanapa. Mimo wszystko wydaje się, że Karoq prowadzi się pewniej po nierównych zakrętach. Mokka ma tendencje do wyskakiwania tyłem z szybkiego i nierównego zakrętu. Komfort jazdy wyższy w Karoq z racji miękkiego zawieszenia. Wnętrze Ilość miejsca - było, Karoq. Design - 1:1 . Każde z aut ma coś ładniejszego i coś brzydszego. Materiały podobne. Boli brak możliwości zakupu jakiejś wersji kolorystycznej wnętrza Karoq - wszystko w czarnej tonacji. Jedyna opcja to jasna skóra w Karoq, ale cena zabija. Ogólnie: Mokka więcej schowków, ale Karoq lepiej przemyślane, szczególnie w bagażniku. Regulowane/przesuwane haczyki w Karoq, Mokka na stałe. Demontowalne przegrody bagażnika w Karoq (trzeba dokupić). Silnik Mokka bezapelacyjnie wygrywa pod względem dźwięku silnika - w Karoq silnik brzmi jak jakaś 3-cylindrowa popierdółka co za chwilę ma się rozlecieć... Osiągi - Karoq zdecydowanie lepiej. Elastyczniejszy (od 1400 obr/min ciągnie, Mokka ok. 2000obr/min). Lepiej jedzie zarówno jeśli chodzi o przyspieszenie jak i ogólne odczucia. Zdecydowanie mniej pali - ok. litr mniej. Wynika to z systemu ACT (odłączanie 2 cylindrów przy słabo obciążonym silniku). Cena Mokka zdecydowanie wygrywa w przedbiegach... różnica wersji bazowych to ponad 20 tys a im wyższa wersja i wyposażenie, tym większe różnice końcowe, sięgające 40 tys... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoTeK Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Czyli.... Mokka się jeszcze trzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Owszem, jednak całościowo muszę uznać wyższość Karoq... Większy, lepiej jedzie, mniej pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitoldo Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2020 8 godzin temu, ArKos napisał: lepiej jedzie, mniej pali. Doczytałem że Karoq jest na tej samej płycie co Kodiaq (jeszcze większy kawał auta) i bardzo podobnej jak VW Tiguan II. To już inna liga, nowsza generacja od Mokki. to i lepiej jedzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radd Opublikowano 8 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 Ooo i znalazłem temat karoq`a ? ArKos, to tu gadać opis z 1.posta w 100% w punkt. Tylko pamiętajcie, że to są zupełnie inne auta (choć nikt z Was tego nie twierdzi). Kamiq`a należałoby porównać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2020 Cóż, uważam, że Kamiq z 1,5TSI zniszczy osiągami Mokkę. Ten silnik naprawdę zapier***la i bardzo wyraźnie to czuć. Odczucia zza kierownicy w obu autach to przepaść. O ile Mokkę jak pomęczyłem jadąc sam, to 200km/h było od biedy do osiągnięcia, tak w Karoq w 3 osoby bez większych problemów 210km/h i jeszcze by poszła. Oczywiście wszystko na niemieckiej autobanie No i jest różnica w zestopniowaniu skrzyni. Bardzo wyraźnie wyczuwalna, ale nie potrafię powiedzieć, która bardziej mi odpowiada - obie mają zalety. Niewątpliwie lepiej wypada Skoda jeśli chodzi o "jakość" przełączania biegów. M32 strasznie toporna, szczególnie jak jest zimno, w Skodzie biegi jak nóż w masło, niezależnie od temperatury. No i wypada też słowo rzucić o oświetleniu: full LED zdecydowanie fajniejszy od biksenonu. Oba światła bardzo jasne, ale jest wrażenie że LED "mocniejszy"... no i wydaje mi się LED równomierniej oświetla oraz mam wrażenie, że jest bardziej odporny na zabrudzenie szkła reflektora i nie traci tak na jakości, jak ksenon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radd Opublikowano 10 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 A widzisz, co do oświetlenia to mam inne odczucia: uważam, że oplowski AFL jest świetny: silny jasny strumień światła i nocna jazda poza miastem gdzie jadąc ponad 120 km/h masz wrażenie jakbyś jechał na długich. W nocy w mieście poszerza na boki wiązkę (bo wolniej, itp). A co jeszcze: jazda we mgle - to przepaść w porównaniu z ledami. Ledy wtedy walą po oczach odbijając się we mgle. Tak więc wolę dobry ksenon niż dobry led, a że teraz taka moda, bo taniej i oszczędniej na prądzie to montują ledy. Oczywiście są jakieś matrixy, itp. ale to topowe rozwiązania. Nie porównuję też pseudo-ksenonów 20W (tak mi się zdaje, że także skoda oferowała między innymi takie ksenony - nie wiem, czy moc dobrze pamiętam, na pewno były bez spryskiwaczy reflektorów). Powyższe porównanie mam z jazdy leonem z dsg - o ile skrzynia bardzo mi pasuje, o tyle ich ledy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 Te LEDy również mają tą funkcję co ksenony oplowskie Mam lampy AFS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radd Opublikowano 11 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 To super! Leon z ledami, którym jeździłem (też wielokrotnie jako pasażer) to rocznik 2015 i takich matrixów nie miał - stąd moje spostrzeżenia (właściciela leona też:P). Zawsze uważałem, że na bezpieczeństwie i wygodzie nie ma co oszczędzać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.