Skocz do zawartości

P0171


JarrcioDDD

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, ArKos napisał:

Powinien być szczelny. Dopiero napięcie go uchyla.

Ok. Mam oryginalną używkę z gwarancją sprawności i jak dmucham z jednej strony to powietrze przelatuje swobodnie natomiast z drugiej strony też przelatuje ale dużo trudniej. Przepraszam nie podważam Twojej wiedzy ale zupełnie się nie znam ale jestem dociekliwy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dalszy ciąg przygody z P0171. Arkos jesteś nadzieją że coś mi się wyjaśni. Byłem u speców od Opli i mam 2 rzeczy:

1. Moze jednak ten zawór par, który ostatnio wymieniłem jest sprawny (według nich jest). Do wymiany zaworka check engine bez przerwy świecił. po wymianie wrócił dopiero po 2 dniach, ale świecil tylko 1 dzien i znow od 3 dni nie świeci. moze zaworek ma jakis wpływ ale nie wiem jaki bo okazuje sie ze jest inny powód błędu o którym ponizej.

2. Co prawda miałem wymienianą pokrywe zaworów (na uzywany GM) ale mechanik przekonuje ze membrana odmy musi byc uszkodzona (do odpowietrznika wessało piankę a po wyciągnięciu szabelki olejowej silnik sie zadławił i zgasł) i to chyba byłby prawdziwy powód mojego błędu. Wtedy po wymianie na tę używkę błąd szybciutko wywalilo wiec moze cos na rzeczy choć wtedy nie miescilo mi sie to w glowie (albo mechanik byl dupawy albo mnie wyciulał) i skupilem sie na dolocie.

Proszę Cie o opinię. Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, ArKos napisał:

Niestety, szklanej kuli nie mam. To trzeba dokładnie obejrzeć od a-z.

Ok jasne. Boję się jeszcze jednego. chodzi mi o ten słynny zaworek grzybkowy w kolektorze. Nie wiem co z nim u mnie. Z tego co czytałem jak nie działa to niszczy membrany odmy w pokrywach zaworów. Boję się montowac nową pokrywe. Czy w przypadku awarii tego grzybka. cos powinienem zauwazyc oprócz jedynego blędu który mam od dawna czyli P0171,który zniknal 3 dni temu co mnie bardzo dziwi (jakiej zachowanie silnika, błędy, itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam po przerwie. Mam bardzo ciekawe pytanko. Po licznych bojach i sprawdzeniu wszystkiego o czym mówił Arkos, końcem stycznia b.r. udało mi się rozwiązać problem z chekiem i błędem P0171. Błąd zniknął po wymianie EVAPA ale nie od razu bo pojawił się po wymianie na 2 dni i samoczynnie zgasł. I teraz ciekawostka: niespodziewanie błąd powrócił po ponad 2 miesiącach zupełnie normalnej pracy silnika i codziennym użytkowaniu auta w mieście. Bardzo dziwne! Po pojawieniu się błędu także żadnych róznic w pracy silnika. Nic nie kumam. Jedyne co czasowo teraz wiąże pojawienie się tego błędu z jakąkolwiek czynnością to zatankowanie paliwa (zaznaczam ze cały czas tankuję na tej samej stacji Orlenu). Problem z oparami? a konkretnie z pochłaniaczem? ale to byłby pewnie inny kod błędu i poza tym jakiej efekty byłyby odczuwalne (szarpanie, falowanie obrotów). Gorsze paliwo? Please help!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0171 mówi wyraźnie o zbyt ubogiej mieszance, czyli za dużo powietrza względem paliwa lub jak kto woli za mało paliwa względem powietrza.

Najczęstsze przyczyny:

- lewe powietrze poza przepływomierzem (nieszczelny dolot, podciśnienia, odma w pokrywie, grzybek w kolektorze itp itd)

- zatarty wtryskiwacz/e skutkiem czego podaje za mało paliwa

- kończy się pompa paliwa (zbyt niskie ciśnienie lub zbyt słaba wydajność)

- uszkodzona sonda lambda (baaaaaardzo rzadko)

Musi być coś na rzeczy z dolotem. Zrobiłem tych silników pierdylion set i 99% to problemy z lewym powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arkos dzięki za szybką reakcję ale nadal mam wiele wątpliwości:

1. dolot raczej sprawdzony bo zaworek evap podmieniony i sprawny, odma w pokrywie cała, grzybek w kolektorze widziałem na własne oczy, zaworek w dolocie turbiny też sprawdzony, działa,

2. sonda lambda regulacyjna wymieniona na nówkę

Nie wiem co wtryskiwaczami i pompą ale chyba bym to jakoś odczuwał że są nie halo? auto jeździ zupełnie normalnie.

Nie zastanawia Cię ten czas ponad 2 miesiące działania bez błędu? wczesniej po skasowaniu zawsze ale to zawsze wracał po przejechaniu ok. 10 km. (normalne bo problem ciagle był) a teraz bez błędów zrobiłem ok. 1500 km (po wymianie zaworka evap) musi to miec jakies znaczenie. na logike że gdyby ciągle byl problem z lewym powietrzem to nie było by takiej przerwy. Kurde zagadka stulecia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 6.04.2022 o 08:04, Adamo napisał:

Arkos dzięki za szybką reakcję ale nadal mam wiele wątpliwości:

1. dolot raczej sprawdzony bo zaworek evap podmieniony i sprawny, odma w pokrywie cała, grzybek w kolektorze widziałem na własne oczy, zaworek w dolocie turbiny też sprawdzony, działa,

2. sonda lambda regulacyjna wymieniona na nówkę

Nie wiem co wtryskiwaczami i pompą ale chyba bym to jakoś odczuwał że są nie halo? auto jeździ zupełnie normalnie.

Nie zastanawia Cię ten czas ponad 2 miesiące działania bez błędu? wczesniej po skasowaniu zawsze ale to zawsze wracał po przejechaniu ok. 10 km. (normalne bo problem ciagle był) a teraz bez błędów zrobiłem ok. 1500 km (po wymianie zaworka evap) musi to miec jakies znaczenie. na logike że gdyby ciągle byl problem z lewym powietrzem to nie było by takiej przerwy. Kurde zagadka stulecia.

 

Udało się coś ustalić? Mam podobny problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności