Adamo Opublikowano 24 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2022 3 godziny temu, ArKos napisał: Powinien być szczelny. Dopiero napięcie go uchyla. Ok. Mam oryginalną używkę z gwarancją sprawności i jak dmucham z jednej strony to powietrze przelatuje swobodnie natomiast z drugiej strony też przelatuje ale dużo trudniej. Przepraszam nie podważam Twojej wiedzy ale zupełnie się nie znam ale jestem dociekliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 24 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2022 Powinien całkowicie trzymać w jedną stronę. W stronę zbiornika paliwa nie może przepuszczać, bo będzie uciekać ciśnienie wytworzone przez turbinę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamo Opublikowano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2022 Witam, dalszy ciąg przygody z P0171. Arkos jesteś nadzieją że coś mi się wyjaśni. Byłem u speców od Opli i mam 2 rzeczy: 1. Moze jednak ten zawór par, który ostatnio wymieniłem jest sprawny (według nich jest). Do wymiany zaworka check engine bez przerwy świecił. po wymianie wrócił dopiero po 2 dniach, ale świecil tylko 1 dzien i znow od 3 dni nie świeci. moze zaworek ma jakis wpływ ale nie wiem jaki bo okazuje sie ze jest inny powód błędu o którym ponizej. 2. Co prawda miałem wymienianą pokrywe zaworów (na uzywany GM) ale mechanik przekonuje ze membrana odmy musi byc uszkodzona (do odpowietrznika wessało piankę a po wyciągnięciu szabelki olejowej silnik sie zadławił i zgasł) i to chyba byłby prawdziwy powód mojego błędu. Wtedy po wymianie na tę używkę błąd szybciutko wywalilo wiec moze cos na rzeczy choć wtedy nie miescilo mi sie to w glowie (albo mechanik byl dupawy albo mnie wyciulał) i skupilem sie na dolocie. Proszę Cie o opinię. Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2022 Niestety, szklanej kuli nie mam. To trzeba dokładnie obejrzeć od a-z. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamo Opublikowano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2022 17 godzin temu, ArKos napisał: Niestety, szklanej kuli nie mam. To trzeba dokładnie obejrzeć od a-z. Ok jasne. Boję się jeszcze jednego. chodzi mi o ten słynny zaworek grzybkowy w kolektorze. Nie wiem co z nim u mnie. Z tego co czytałem jak nie działa to niszczy membrany odmy w pokrywach zaworów. Boję się montowac nową pokrywe. Czy w przypadku awarii tego grzybka. cos powinienem zauwazyc oprócz jedynego blędu który mam od dawna czyli P0171,który zniknal 3 dni temu co mnie bardzo dziwi (jakiej zachowanie silnika, błędy, itp) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamo Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Witam po przerwie. Mam bardzo ciekawe pytanko. Po licznych bojach i sprawdzeniu wszystkiego o czym mówił Arkos, końcem stycznia b.r. udało mi się rozwiązać problem z chekiem i błędem P0171. Błąd zniknął po wymianie EVAPA ale nie od razu bo pojawił się po wymianie na 2 dni i samoczynnie zgasł. I teraz ciekawostka: niespodziewanie błąd powrócił po ponad 2 miesiącach zupełnie normalnej pracy silnika i codziennym użytkowaniu auta w mieście. Bardzo dziwne! Po pojawieniu się błędu także żadnych róznic w pracy silnika. Nic nie kumam. Jedyne co czasowo teraz wiąże pojawienie się tego błędu z jakąkolwiek czynnością to zatankowanie paliwa (zaznaczam ze cały czas tankuję na tej samej stacji Orlenu). Problem z oparami? a konkretnie z pochłaniaczem? ale to byłby pewnie inny kod błędu i poza tym jakiej efekty byłyby odczuwalne (szarpanie, falowanie obrotów). Gorsze paliwo? Please help! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 P0171 mówi wyraźnie o zbyt ubogiej mieszance, czyli za dużo powietrza względem paliwa lub jak kto woli za mało paliwa względem powietrza. Najczęstsze przyczyny: - lewe powietrze poza przepływomierzem (nieszczelny dolot, podciśnienia, odma w pokrywie, grzybek w kolektorze itp itd) - zatarty wtryskiwacz/e skutkiem czego podaje za mało paliwa - kończy się pompa paliwa (zbyt niskie ciśnienie lub zbyt słaba wydajność) - uszkodzona sonda lambda (baaaaaardzo rzadko) Musi być coś na rzeczy z dolotem. Zrobiłem tych silników pierdylion set i 99% to problemy z lewym powietrzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamo Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Arkos dzięki za szybką reakcję ale nadal mam wiele wątpliwości: 1. dolot raczej sprawdzony bo zaworek evap podmieniony i sprawny, odma w pokrywie cała, grzybek w kolektorze widziałem na własne oczy, zaworek w dolocie turbiny też sprawdzony, działa, 2. sonda lambda regulacyjna wymieniona na nówkę Nie wiem co wtryskiwaczami i pompą ale chyba bym to jakoś odczuwał że są nie halo? auto jeździ zupełnie normalnie. Nie zastanawia Cię ten czas ponad 2 miesiące działania bez błędu? wczesniej po skasowaniu zawsze ale to zawsze wracał po przejechaniu ok. 10 km. (normalne bo problem ciagle był) a teraz bez błędów zrobiłem ok. 1500 km (po wymianie zaworka evap) musi to miec jakies znaczenie. na logike że gdyby ciągle byl problem z lewym powietrzem to nie było by takiej przerwy. Kurde zagadka stulecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ddd88 Opublikowano 30 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2023 W dniu 6.04.2022 o 08:04, Adamo napisał: Arkos dzięki za szybką reakcję ale nadal mam wiele wątpliwości: 1. dolot raczej sprawdzony bo zaworek evap podmieniony i sprawny, odma w pokrywie cała, grzybek w kolektorze widziałem na własne oczy, zaworek w dolocie turbiny też sprawdzony, działa, 2. sonda lambda regulacyjna wymieniona na nówkę Nie wiem co wtryskiwaczami i pompą ale chyba bym to jakoś odczuwał że są nie halo? auto jeździ zupełnie normalnie. Nie zastanawia Cię ten czas ponad 2 miesiące działania bez błędu? wczesniej po skasowaniu zawsze ale to zawsze wracał po przejechaniu ok. 10 km. (normalne bo problem ciagle był) a teraz bez błędów zrobiłem ok. 1500 km (po wymianie zaworka evap) musi to miec jakies znaczenie. na logike że gdyby ciągle byl problem z lewym powietrzem to nie było by takiej przerwy. Kurde zagadka stulecia. Udało się coś ustalić? Mam podobny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamo Opublikowano 30 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2023 Po wymianie evap na nóweczkę 5 miesięcy temu błąd dotąd nie wrócił. Przedtem jeździłem z używką niby sprawną ale najwidoczniej nie do końca 😁. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.