Skocz do zawartości
raflo83

Chiptuning 1.4 Turbo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

jakie są Wasze doświadczenia i opnie odnośnie zwiększenia mocy w tym silniku? Osobiście moja wiedza praktyczna i teoretyczna ogranicza się do jednostek VAG a nie miałem okazji jeszcze zasięgnąć wiedzy co do jednostki Opla. Wiadomo, że jest gwarancja itd, itp, ale pomijając ten fakt, to ktoś już coś w tym temacie robił :) ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A14NEL ze 120kM po programie poszło na 167kM. Zbiera się nieziemsko, po chipie jakieś 30-35kkm przejechane bezproblemowo.

A14NET to taki sam silnik jak A14NEL tylko program inny. Spokojnie okolice 170kM są osiągalne i myślę, że eksploatacja z głową nie zmieni nic na gorsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już, to po gwarancji... i ograniczyłbym się max do 160KM, chociaż bardziej zależałoby mi na Nm... tak do 240 (to już jest +20%)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, na ile to prawda, ale ponoć opel nie widzi zmian w ECU, więc można pokusić się o zmianę na gwarancji z tym, że jak się będzie jechać do serwisu to trzeba wgrać seryjny program. Trochę z tym zabawy i dobrze mieć zaprzyjaźnionego tunera :) 30KM i 50NM jest jak najbardziej w zasięgu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czemu jedna ma przed modyfikacją: 150 KM / 223 Nm

Opel obiecuje moment obrotowy 200Nm, a obie Mokki mają wyraźnie wyższy (mowa o serii). 

Kurde. Może by kiedyś swoją zmierzyć. 50 tyś km zrobione, a moc nigdy nie była sprawdzana. :P 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówi podstawy, ale prawdę. Osobiście robiłem w jednym samochodzie program a teraz latam z boxem. Poprzedni samochód po programie sprzedałem i nowy właściciel dalej się cieszy mocą. Z boxem już zrobiłem ponad 25k km i bez problemów. Obydwie modyfikacje zrobione przez osobę co się zna z pomiarami przed i po modyfikacji a nawet dostrajaniu boxa w czasie jazdy. Doświadczenia z 1.4 turbo opla nie mam, ale chyba prędzej, niż później coś z nim zrobię :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a do 1.6 wolnossaka pasuje może turbina z 1.6 turbo? czy ktoś wie? bo może bez małych przeróbek dałoby się to zrobić? czy to w ogóle inna jednostka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna się... to, czego się obawiałem.

Może z Ikarusa byśmy spróbowali? W razie czego drutem spróbujemy zamocować a uszczelnimy gumą do żucia.

A tak na poważnie: najpierw poczytaj (i to sporo) na temat silników doładowanych i atmosferycznych, ich podobieństw, różnic, zasad działania pewnych podzespołów, a potem dopiero rozważaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Apropo boxów ostatnio widzialem insignie 2.0 cdti z boxem niby zrobiony pod auto itp etc a dziury w tlokach powypalalo... (Wtryski i osprzet byl ok )To tak na marginesie boxow ktore zwiekszaja dawke paliwa zeby bylo wiecej powera... A jesli chodzi o 1.4 turbo 140 koni to czy nie uwazacie ze to i tak sporo jak na taki motor?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,koledzy czy ktoś może mnie uświadomić jaka jest różnica  między silnikami a raczej w czym się różni silnik     A14NET od silnika B14NET .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było na forum, było. Niczym. To ten sam silnik w innym oznaczeniu adekwatnym do spełnianej normy emisji spalin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardziej, niż o samą jednostkę napędową (A/B)14NE(L/T) obawiałbym się trwałości przekładni i innych podzespołów, bo silnik po tylu latach urósł do miana silnika dość wytrzymałego. Bezpieczna granica dla skrzyni M32 to około 170km i 240-250Nm momentu - i na takie coś spokojnie bym się zdecydował, gdybym potrzebował. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta skrzynia lata z dieslem 300Nm a teoretycznie jest obliczona do 320Nm. Moc jej nie zabija tylko moment.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 1,5 roku użytkowania w końcu sie skusiłem na program. Samocho żony, wiec miało byc bezpiecznie. Wykres wkleję przy okazji po powrocie z wakacji. Seria wyszła 149/227 a po programie 169/265. Program zrobiony dzien przed trasa 1100km, wiec miałem gdzie testować. Różnice czuć bardzo fajnie, nigdy nie bedzie to rakieta, ale elastyczność na duży plus. W serii brakowało trochę wigoru, a teraz ciągnie i miło sie wyprzedza. Spalanie na 1100km wyszło 6,8l, jazda dynamiczna, ale nie było za dużo autostrad. Wrażenie, ze przy spokojnej jeździe pali mniej, przy dynamicznej - bedzie więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cena zależy od tunera. Ja już kolejne auto robiłem w Vagtune, to jakiś rabat był. Ogolnie to jakos okolo 1,5k+ trzeba liczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezły wynik  :) . Pewnie też bym się skusił, ale...:

Jaką masz gwarancję (Opla) na auto? Czy dwuletnią, czy przedłużałeś? Bo chyba na silnik przepada... A nawet chyba na takie podzespoły jak skrzynia czy zawieszenie bo w razie awarii będą ją wiązać z pozafabrycznym zwiększeniem mocy i Nm.

 

Nie sądzę, żeby doszło do awarii, dużo aut jeździ na tunie. Życzę wszystkiego dobrego z nową mocą  B) 

Zapodaj, jak przyspiesza do 100, elastyczności, itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.