Skocz do zawartości

Chiptuning 1.4 Turbo


Gość raflo83

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
W dniu 26.07.2017 o 13:23, raflo83 napisał:

Po 1,5 roku użytkowania w końcu sie skusiłem na program. Samocho żony, wiec miało byc bezpiecznie. Wykres wkleję przy okazji po powrocie z wakacji. Seria wyszła 149/227 a po programie 169/265. Program zrobiony dzien przed trasa 1100km, wiec miałem gdzie testować. Różnice czuć bardzo fajnie, nigdy nie bedzie to rakieta, ale elastyczność na duży plus. W serii brakowało trochę wigoru, a teraz ciągnie i miło sie wyprzedza. Spalanie na 1100km wyszło 6,8l, jazda dynamiczna, ale nie było za dużo autostrad. Wrażenie, ze przy spokojnej jeździe pali mniej, przy dynamicznej - bedzie więcej.

gdzie robiłeś program?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.03.2016 o 15:10, ArKos napisał:

A14NEL ze 120kM po programie poszło na 167kM. Zbiera się nieziemsko, po chipie jakieś 30-35kkm przejechane bezproblemowo.

A14NET to taki sam silnik jak A14NEL tylko program inny. Spokojnie okolice 170kM są osiągalne i myślę, że eksploatacja z głową nie zmieni nic na gorsze.

gdzie robiłeś program?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytam tutaj może ktoś będzie miał wiedzę na ten temat , auto syna meriva silnik 1.4 120KM ale skrzynia 5 biegów F17 , jak ma się czip do tej skrzyni chodzi mi o NM gdyż wiem ze skrzynia jest a 170Nm ??  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 14.03.2019 o 12:51, Dembiec napisał:

zapytam tutaj może ktoś będzie miał wiedzę na ten temat , auto syna meriva silnik 1.4 120KM ale skrzynia 5 biegów F17 , jak ma się czip do tej skrzyni chodzi mi o NM gdyż wiem ze skrzynia jest a 170Nm ??  

Minęło półtora roku ale bez odpowiedzi . 

Ponawiam pytanie Meriva 1.4  B14NEL 120Km ze skrzynią F17 . Fabryczny LPG!!

Czy skrzynia wogle wytrzyma 160km i jakieś 230-240Nm?

Ja ze swoją walcze 6 rok narzekam bo jest tragiczna . Przelot 70tys olej Fuchs zmieniony , linki również ....i tak dalej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Koleszko...

Najpierw nasiąknij wiedzą, potem dyskutuj.

Odmian F17 jest 9 - słownie dziewięć. W tej Merivie siedzi dokładnie F17+WR M26, która ma przekonstruowany mechanizm różnicowy pod kątem zwiększenia wytrzymałości dla tego silnika. Moment obliczony nie jest równoznaczny z brakiem możliwości przenoszenia większych obciążeń - vide zapis z wcześniejszego zdania... W każdej dokumentacji technicznej skrzyni producent podaje MAXIMUM ENGINE TORQUE. Dla przykładu i zaskoczenia M32 stały moment 320Nm a MET 400Nm. Dla F17 odpowiednio 170 i 230Nm.

Oznaczenia skrzyń są zbieżne z parametrami, konkretnie obliczonym momentem dla skrzyń - F20 - 200Nm, F13 - 130Nm tak samo, jak oznaczenia silników zawierają pojemności - A14NET 1,4 , X20XEV - 2,0 itd.

Następnym razem jak zabawisz się w górnika i odkopiesz dinozaura, to nie skacz, bo są też ludzie, którzy są zawodowymi mechanikami, specjalizującymi się w Oplu i uprawiają kręcenie śrubek od 30 lat. 

Coś jeszcze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności