Skocz do zawartości

Wariująca elektryka układu zasilania paliwem


fsw

Rekomendowane odpowiedzi

Jak trwoga to do ... forum. Witam po długiej "nieobecności".

Przez lata był spokój i się skończyło. Przejdę do rzeczy, po kolei:

 

Ważne - samochód zatankowany do pełna.

D-Day odpaliłem samochód, jazda na zakupy, kilka postojów, wszystko OK, powrót, przestawiłem auto, zapakowałem, próba uruchomienia i ...

- pompa cały czas włącza się i wyłącza jak jej dyktuje przekaźnik z częstotliwością kila razy na sekundę;

- na wyświetlaczu komunikat FILL FUER, wskazówka zbiornika na 0;

- przy próbie uruchomienia, przekręceniu kluczyka wyświetlacze ciemne, rozrusznik milczy, a pompa dalej cyka w rytm przekaźnika;

- paliła się ikonka "wciśnij sprzęgło" mimo że było wciśnięte;

- po powrocie kluczyka kontrolki znowu świecą, wskazanie paliwa 0, nada wyświetlony komunikat FF, pompa z przekaźnikiem dalej szaleje;

 

Cała instalacja elektryczna sprawdzona, styki przejrzane, pompa podłączona "na krótko" pracuje bez przerw, rozrusznik "na krótko" kręci, sprawdzenie układów nie wykazało żadnych błędów. 

A że nie pali to z rozpędu wymieniłem sam akumulator AGM na nowy (czy jest potrzeba jego "wgrania" w system???)

I tak przez ponad tydzień, aż do dzisiaj, tzn. jedyna zmiana, to że nie ma komunikatu o uzupełnieniu paliwa FILL FUER i wskaźnik zegarowy pokazuje pełny zbiornik, reszta "po staremu".

A może czujnik paliwa wrócił na miejsce po bujaniu autkiem? Cały głupi już jestem.

Czekam na nowy przekaźnik prądu pracy, może coś to da, chociaż wątpię, bo próba uruchomienia silnika prze włączonej pompie" na krótko" też nic nie dała.

 

Na zdjęciach z dnia dzisiejszego:

nr 1 - kluczyk w pozycji 1 zapłon włączony (pompa z przekaźnikiem szaleje)

nr 2 - kluczyk w pozycji start silnika (pompa i przekaźnik bez zmian)

nr 3 - - powrót kluczyka do poz. 1 , a pompa z przekaźnikiem dalej sobie.

 

I to tyle, czy aż tyle 🙁

 

20231001_092650.jpg

20231001_092701.jpg

20231001_092720.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda, jakby UEC zaczynał niedomagać. UEC czyli skrzynka elektryczna w komorze silnika.

Należy przede wszystkim odczytać błędy i wykonać test elementów wykonawczych (przekaźnik pompy paliwa, przekaźnik rozrusznika itp) aby upewnić się co do jego winy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Arek. Dzisiaj rano znowu wariowała kontrolka wciśnięcia sprzęgła, 0 paliwa i komunikat by zalać bak, pozostałe jak było tak jest. Po podgrzaniu skrzynki bezpieczników suszarką do włosów zniknął pedał i moniek znowu się zatankował do pełna.

 

Podejrzenie pada na powstanie zimnych lutów w skrzynce. Pierwsza próba to będzie podmiana skrzynki, czekam na dostawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fsw napisał:

Pierwsza próba to będzie podmiana skrzynki, czekam na dostawę.

To trza będzie programować. Używana - będzie problem, bo klasycznie nie da się używki zaprogramować w garażowych warunkach a ASO odmówi, bo nie da rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności