Gość kamil_balcerowski Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Uważam że nie. Dopiero od 2000 z haczykiem czuć wyraźnie żwawość silnika. Do 2500 mniej więcej nic się nie dzieje. To nie diesel. Tam właśnie tak wstają turbiny. Całe zycie człowiek sie uczy. Sprawdziłem wczoraj, poniżej 1800 obrotów jest konkretna turbodziura, przy 1800 zaczyna sie rozpędzac, ale zeby depnąć to moje osobiste minimum wynosi dopiero 3500 obrotów. Takie mam odczucia. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/258-zakup-mokki-14t/page/3/#findComment-3908 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radd Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Myślę, że 1850... bo od tylu obrotów jest dostępny max Nm, więc sprężarka na pewno (?) już kręci znak zapytania: edycja - bo ręki nie dam sobie uciąć ps. a nie da się tego "usłyszeć" na parkingu przy otwartej masce? jeden naciska powoli na pedał gazu, a drugi stoi z uchem przy silniku:) byle nie za blisko... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/258-zakup-mokki-14t/page/3/#findComment-3914 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Nie da się. To, że turbina się kręci, to pewne, bo kręci się nawet na jałowym. Wstawanie turbiny to moment, w którym zaczyna pompować, a to moim zdaniem jest powyżej 2000obr. W zasadzie to bardziej pod 2500. Przebieg momentu obrotowego - nie wiem dlaczego utożsamiasz, że maks moment obrotowy to wstawanie turbiny. No to wobec tego rozumiem przez to, że przy 1850obr maks moment bo turbina pocisnęła, czyli pocisnęła na maxa bo moment już nigdy nie pojawi się większy czyli auto już lepiej nie przyspieszy na żadnych obrotach niż na 1850obr? Chyba jednak nie... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/258-zakup-mokki-14t/page/3/#findComment-3917 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radd Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Może i tak, technikiem nie jestem:P, ale Walker zadał pytanie od ilu obrotów pracuje sprężarka, a to by znaczyło, że pracuje cały czas bo napędzana jest przecież spalinami. A im szybciej te spaliny się wydostają, tym bardziej rozkręca się wirnik i wtedy czuć ten dodatkowy przyrost "mocy" Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/258-zakup-mokki-14t/page/3/#findComment-3933 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Dokładnie tak jest. Na jałowym kręci się bo się kręci. Mało spalin to i małe obroty turbiny. Musi być ciśnienie gazów spalinowych, żeby rozkręcić turbinę, która z kolei ciśnie powietrze do silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/258-zakup-mokki-14t/page/3/#findComment-3936 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walker Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Czytam dyskusje i teraz po przeczytaniu komentarzy poprawiłbym swoje pierwotne pytanie. Miałbym na myśli od ilu obrotów sprężarka dostaje takiego ,,powera". Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/258-zakup-mokki-14t/page/3/#findComment-3940 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 To jest proste ale skomplikowane. Ciśnienie gazów jest inne jak silnik jest nieobciążony a inne jak obciążony. Turbina nie ciśnie jak mamy na obrotomierzu 4000 i hamujemy silnikiem. Wartość siły działającej na łopatki turbiny jest wprost proporcjonalna do obciążenia silnika ale jest regulowana w pewnym zakresie. Mniej więcej 4500 i turbina już jest zabezpieczana zaworem bocznikowym, przepuszczającym coraz więcej spalin obok wirnika. Żeby wytworzyć te 1,5 bara to silnik musi być należycie obciążony czyli wytworzyć odpowiednią ilość gazów spalinowych. W mojej ocenie jest to w okolicy ciut ponad 2500 (mam na myśli pełne ciśnienie doładowania). Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/258-zakup-mokki-14t/page/3/#findComment-3941 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamil_balcerowski Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Czytam dyskusje i teraz po przeczytaniu komentarzy poprawiłbym swoje pierwotne pytanie. Miałbym na myśli od ilu obrotów sprężarka dostaje takiego ,,powera". Moja zasada brzmi tak: jak chcesz naprawdę szybko nabrać prędkości, to upewnij się, że podzespoły są prawidłowo rozgrzane i prawy pedał w wykładzinę oraz kręć silnik do 6100-6200 obrotów na minutę. Źle silnikowi to na pewno nie zrobi, jeżeli będziesz pamiętał, żeby przed zgaszeniem odczekać minutę-dwie Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/258-zakup-mokki-14t/page/3/#findComment-3944 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Obroty powyżej 5500 w tym silniku nic nie dają. Ryczy a nie przyspiesza. Turbina przestaje pompować w tej okolicy i sprawdziłem, że lepiej przyspiesza jak zmienia się biegi w okolicy 5-5,5 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/258-zakup-mokki-14t/page/3/#findComment-3950 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamil_balcerowski Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 No kiedy ja mam zgoła inne odczucie Ciągnie ładnie od 4500 do około 6000 obr, dopiero powyżej odczuwalnie słabnie, ale po zmianie biegu na wyższy obroty utrzymują się w rejonie maksymalnej mocy Znów mówię, to moje prywatne odczucia. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/258-zakup-mokki-14t/page/3/#findComment-3953 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.