Skocz do zawartości

System Start&Stop używać czy nie używać


tomszach

Rekomendowane odpowiedzi

... i dezorientuje kierowcę.

Bo raz w trakcie postoju zadziała a raz nie, zgodnie ze swoją nieuniknioną logiką. Więc raz się zdziwię, że po puszczeniu hamulca auto lekko szarpnie i rusza a kiedy indziej się zdziwię, że rusza rusza bez szarpnięcia.

Ogólnie mnie ten system wkurza jak każdy niepotrzebny gadżet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gość WiecznySzperacz

Po pierwsze chciałbym się przywitać bo to mój pierwszy post tutaj.

 

Posiadam dwie mokki (dobra jedna jest taty),  Mokka 1.4T 2014 A14NET  i Mokka X 2017 1.4T A14NET

obie zostały poddane naprawie powypadkowej kupiliśmy uszkodzone. Wszystko pełna profeska

( sam pilnowałem). Jestem w posiadaniu GDS2 więc nie ma problemu z diagnostyką pojazdu pod względem elektroniki.

Problem zaczyna się w tym miejscu. Wykonana pełna diagnostyka układów ZERO BŁĘDÓW, akumulatory naładowane przynajmniej w 95% wg testera aku. S&S nie działa.

X-em jeżdżę drugi dzień ale sądzę, że powinien się już uruchomić.

Jakieś pomysły / sugestie? kupić mimo wszystko nowe ako?

W każdym samochodzie wykonywałem osobiście wszystkie możliwe przyuczenia/ adaptacje dostępne w GDS2.

ręce opadają.

ASO Bydgoszcz również rozkłada ręce.

 

Wiem, że większość z Was chciałoby niedziałania S&S ale ja jednak wolę gdy samochód jest sprawny w 100%

 

 

EDIT:

 

Okej znalazłem informację o akcji serwisowej na SS a14NET, ale wierzyć mi się nie chce, ze tyle lat puszczali bubla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz funkcjonalność, którą chyba większość chciałaby mieć 😉

 

(Z instrukcji)

System stop-start sprawdza, czy spełnione są wszystkie wymienione poniżej warunki:
● System stop-start nie został wyłączony ręcznie.
● Pokrywa silnika jest całkowicie zamknięta.
● Drzwi kierowcy są zamknięte lub pas bezpieczeństwa kierowcy jest zapięty.
● Akumulator pojazdu jest wystarczająco naładowany i w dobrym stanie.
● Silnik jest rozgrzany.
● Temperatura płynu chłodzącego silnika nie jest za wysoka.
● Temperatura spalin nie jest za wysoka, np. podczas jazdy przy dużym obciążeniu silnika.
● Temperatura otoczenia wynosi ponad -5 °C.
● Układ klimatyzacji umożliwia uruchomienie funkcji Autostop.
● Podciśnienie w układzie hamulcowym jest wystarczające.
● Funkcja automatycznego oczyszczania filtra cząstek stałych nie jest włączona.
● Pojazd był prowadzony z prędkością nie mniejszą niż prędkość marszu od czasu ostatniego uruchomienia funkcji Autostop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość WiecznySzperacz
Godzinę temu, vitoldo napisał:

Masz funkcjonalność, którą chyba większość chciałaby mieć 😉

 

Tą funkcjonalność idzie osiągnąć montując bądź przeprogramowując ECU na zwykły akumulator  tzn nie żelowy. Niejednokrotnie to robiliśmy klientom nie w oplach ale na 99% tutaj też tak idzie to osiągnąć.

 

Sprawdziłbym to tylko ze zmianą w mojej ale no nie działa mi SS test byłby niemiarodajny :D

 

Nie zmienia to faktu, osobiście jestem zwolennikiem sprawności pojazdu w 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość WiecznySzperacz
2 minuty temu, ArKos napisał:

Samo przeprogramowanie spowoduje notoryczne niedoładowanie aku. Normalny ma ładowanie 14,4V, a AGM lekko ponad 15V. Trzeba by w takim wypadku wymienić też akumulator.

 

 

Uwzględniając to, że jest to różnica do 1,0V akumulator byłby naładowany w okolicach 92/93 % nic mu nie będzie tymbardziej, że nie jest notorycznie obciążany (SS nie działa). Wpłynie to na jego żywotność na pewno ale mi już nie zrobi różnicy czy pochodzi 6 czy 8 lat.  Jeśli miałbym tak długo samochód wymieniłbym go i tak po 6 latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy sporym mrozie te kilka procent może zrobić różnicę. Będzie ciągle niedoładowany. Jeżdżąc na krótkich odcinkach tym bardziej dostanie.

Uważam, że umrze szybciej niż przewidujesz.

 

EDIT

Mój fabryczny umarł po 5 latach. Era dobrych akumulatorów się skończyła tak samo, jak dobrych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość WiecznySzperacz
Teraz, ArKos napisał:

Przy sporym mrozie te kilka procent może zrobić różnicę. Będzie ciągle niedoładowany. Jeżdżąc na krótkich odcinkach tym bardziej dostanie.

Uważam, że umrze szybciej niż przewidujesz.

 

Tak jak wcześniej pisałem w kilku samochodach już to robiliśmy, nie kojarzę byśmy w którymś z nich zmieniali już ako. Minęło jakieś 2/3 lata, no dobra czas pokaże :)

Tak czy inaczej "unieruchomienie" SS jest wykonalne  i wydaje mi się, że nie powinno mieć wpływu na gwarancję pojazdu ale nie pracuję w ASO stąd pewności nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dorianbdg napisał:

Nie zmienia to faktu, osobiście jestem zwolennikiem sprawności pojazdu w 100%.

Nie dziwię się.

 

Patrząc na zacytowaną przeze mnie wprost z instrukcji litanię warunków koniecznych aby S&S się włączył, można dedukować, że te warunki u Ciebie nigdy nie są spełnione jednocześnie skoro system się nie włącza.

Czyli jeden z elementów tej check listy nie jest spełniony mimo, że teoretycznie powinien być. Oprócz w miarę oczywistych jak " Akumulator pojazdu jest wystarczająco naładowany i w dobrym stanie" są bardziej enigmatyczne jak "Temperatura płynu chłodzącego silnika nie jest za wysoka". Czy brak czerwonej kontrolki wystarczy aby uznać, że ten warunek jest spełniony? Albo "Podciśnienie w układzie hamulcowym jest wystarczające" .... Na to chyba nawet nie ma kontrolki więc mogę sobie gdybać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość WiecznySzperacz
16 minut temu, vitoldo napisał:

Nie dziwię się.

 

Patrząc na zacytowaną przeze mnie wprost z instrukcji litanię warunków koniecznych aby S&S się włączył, można dedukować, że te warunki u Ciebie nigdy nie są spełnione jednocześnie skoro system się nie włącza.

Czyli jeden z elementów tej check listy nie jest spełniony mimo, że teoretycznie powinien być. Oprócz w miarę oczywistych jak " Akumulator pojazdu jest wystarczająco naładowany i w dobrym stanie" są bardziej enigmatyczne jak "Temperatura płynu chłodzącego silnika nie jest za wysoka". Czy brak czerwonej kontrolki wystarczy aby uznać, że ten warunek jest spełniony? Albo "Podciśnienie w układzie hamulcowym jest wystarczające" .... Na to chyba nawet nie ma kontrolki więc mogę sobie gdybać.

 

Wg parametrów w kompie wszystko jest dobrze ale nie działa :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności