Skocz do zawartości

System Start&Stop używać czy nie używać


tomszach

Rekomendowane odpowiedzi

Ja zawsze wyłączam lub daje nadmuch na przednia szybe wtedy nie działa.

Zastanawiam się czy jak wypne włącznik SS to beda jakieś błędy.

u mnie tez nie działa przy nadmuchu na przednią szybę ,chyba że nadmuch przy rozgrzanym silniku jest na zero, klima manualna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A masz klime manualną czy automatyczną?

Ja mam automatyczną i jak mam podświetlone ogrzewanie przedniej szyby to ss nie działa, nie tylko opel tak ma.

Automat dwustrefowy. A to co piszesz to tylko potwierdza że istotna jest kondycja akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jestem zdania, ze "nie uzywac" ale pare razy jak wiedzialem, ze przyjdzie mi dluzej poczekac na postoju postanowilem toto przetestowac. I ciekawostka - system wylaczyl silnik a po paru minutach uruchomil go ponownie. Zgaduje, ze moglo chodzic o spadek temperatury silnika lub w kabinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zdania, ze "nie uzywac" ale pare razy jak wiedzialem, ze przyjdzie mi dluzej poczekac na postoju postanowilem toto przetestowac. I ciekawostka - system wylaczyl silnik a po paru minutach uruchomil go ponownie. Zgaduje, ze moglo chodzic o spadek temperatury silnika lub w kabinie.

dałeś sobie odpowiedż tak to prawidłowo działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej bym powiedział, że przez przekroczenie granicznego rozładowania akumulatora, w skutek poboru prądu przez aktywne systemy, przy którym S&S nie powinien wyłączać silnika.

A co ma temperatura w kabinie do S&S ? Zakładając że jestem zimnolubny i nie grzeję w kabinie to system nie zadziała? Wątpię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Jestem tu nowy i od tygodnia jestem posiadaczem Mokki. Zastanawiam się, dlaczego u  mnie przycisk "eco" jest jakby nieaktywny. Dioda się nie świeci i jak go naciskam nic się nie dzieje, przez co nie mogę wyłączyć S/S. Czy to może być po prostu wersja tego, czy coś tu jest nie tak? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie staram się używać systemu Start/Stop wstrzemięźliwie i rozsądnie, tak by nie dopuszczać do wyłączeń silnika na kilka, czy kilkanaście sekund. W jeździe w korku wyłączam system, aby co chwila nie gasił silnika dosłownie na moment.

 

Spróbujmy przeanalizować wady i zalety systemu Start/Stop.

1. Za  - oszczędność paliwa plus ekologia.

Spróbuję oszacować oszczędność paliwa. Zakładam swoje typowe warunki jazdy do pracy. Jest to 30-40 min jazdy, dopuszczam do ok. 2 zatrzymań silnika przez SS, łączny czas przez który silnik nie pracuje szacuję na 90 s. Zakładając zużycie na biegu jałowym ok. 0,8 l/h daje to oszczędność benzyny w ilości ok. 0,02 l, czyli 10 gr (słownie dziesięć groszy)!

Nawet jeśli silnik będzie często, czyli wielokrotnie wyłączany (jeśli nie dezaktywuję SS), to mogę założyć, że nie będzie pracował aż 4 min podczas takiej jazdy. Daje to ok.0,05l benzyny, czyli mniej niż 30 groszy. Dodatkowo należy zwrócić uwagę, że wyłączenie silnika na krótki czas rzędu 10 s nie ma sensu, bo dodatkowe paliwo wymagane do jego rozruchu zjada oszczędność wynikającą z wyłączenia. Podjeżdżanie w korku z aktywnym SS nie wiąże się więc z żadną oszczędnością.

W ten sposób w ciągu miesiąca zaoszczędzę od 4-5 zł przy wstrzemięźliwym korzystaniu z SS - do kilkunastu (10-14) zł przy rozrzutnym korzystaniu połączonym z bardzo dużą liczbą zatrzymań i rozruchów silnika. Rocznie 50-60 zł do 120-140 zł.

Przez 5 lat eksploatacji samochodu daje to kwoty rzędu małych kilkuset złotych (250 - 300 zł) lub trochę większych kilkuset złotych (600-700 zł) okupionych gigantyczną liczbą zatrzymań i rozruchów silnika..

Przykłady powyższe oparłem na wyliczeniach dla typowych moich jazd do pracy i z powrotem - rocznie kilkanaście tys. km. W sumie jeżdżę trochę więcej, ale wtedy jest to bardziej trasa i udział SS jest niewielki.

 

2. Przeciw systemowi Start/Stop.

- Duże obciążenie układu rozruchowego silnika i akumulatora i możliwość jego przedwczesnego zużycia i w konsekwencji naprawy.

- Zmiany temperatury pracy silnika związane z zatrzymywaniem, to nie są warunki idealne do pracy.

- Po każdym rozruchu w silniku musi zostać rozprowadzony olej; w początkowej fazie po uruchomieniu smarowanie nie będzie idealne.

- Co na to wszystko turbosprężarka, o którą należy dbać szczególnie. Ona też jest smarowana, powinna być odpowiednio schładzana.

Sądzę, że intensywne korzystanie z SS może przyspieszać zużycie silnika.

 

Jaki z tego morał?

Jeśli korzystanie z systemu Start/Stop spowoduje konieczność wcześniejszych napraw, to wszystkie zaoszczędzone na mniejszym zużyciu paliwa pieniądze zostaną na nią wydane i zapewne jeszcze dużo zabraknie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System SS nie powstał dla realnych oszczędności. Miał wydatnie zmniejszyć zużycie paliwa w syntetycznych testach opartych o metodę pomiarową NEDC. 

W trakcie symulowanej jazdy spory fragment czasu testu stanowił postój. Stosując SS uzyskiwało się w trakcie testu wydatnie niższe zużycie paliwa i niższą emisję spalin.

 

W realnych warunkach jazdy stosowanie SS daje iluzoryczne oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności