Gość mar_ko Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 Dzień dobry. Na razie jeżdżę Scenikiem II, ale ze względu na to, że czas nie stoi w miejscu, zapadła decyzja o wymianie auta. Padło na Opla Mokkę :-) Od kilku dni przeglądam w sieci różne informacje na temat tego auta i już wiem, że będzie Mokka 1.4 Turbo. Ale przeglądając rożne konkretne oferty zauważyłem, że niektóre auta mają z tyłu na klapie napis (po prawej stronie) Turbo a inne (od rocznika 2015 wzwyż) EcoFlex (pomimo tego, że w obu przypadkach wystawiający informują, że to wersja z silnikiem 1.4). Czy to jest ten sam silnik? Pytam w kontekście tematu ArKosa Silniki dostępne w Oplu Mokka i możliwości ewentualnego założenia LPG. Dodatkowo spotkałem się z informacją, że występująca w Mokce skrzynia M32 "lubi mieć" problemy z łożyskami. Bać się, czy brać i jeździć? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/687-silnik-14-turbo-a-14-ecoflex-jaka-r%C3%B3%C5%BCnica/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BzQ Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Na ile się orientuje nie było chyba 1.4 bez turbo w ofercie. występował natomiast 1.6 wolnossące. Kwestia napisu na klapie jest więc rzeczą indywidualną zapewne (u mnie nie ma ale ja mam hamerykańca) Do 1.4 turbo zakładasz gaz bez problemu (ewentualnie potrzebny będzie emulator czujnika ciśnienia paliwa żeby nie waliło błędu na deskę przy jeździe na LPG - ale to ogarnięty instalator będzie wiedział) Problemy z łożyskami w tej skrzyni były podobno na początku produkcji (ta sama skrzynia jest bodajże w astrze J i tam też podobno problem występował), później niby zostało to poprawione ale na ile to prawda nie wiem. Kumpel ma astrę z 2015, 160kkm i na razie nic się nie dzieje ze skrzynią. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/687-silnik-14-turbo-a-14-ecoflex-jaka-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-10293 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 O ile dobrze pamiętam... W wypadku Mokki napis ecoflex miały wersje z LPG. W dieslach ecoflex oznacza spełnianie normy Euro 6. 20 minut temu, BzQ napisał: potrzebny będzie emulator czujnika ciśnienia paliwa żeby nie waliło błędu na deskę przy jeździe na LPG Absolutnie i w żadnym wypadku. Nie ma czujnika ciśnienia paliwa na listwie. 20 minut temu, BzQ napisał: Problemy z łożyskami w tej skrzyni były podobno na początku produkcji Dokładnie tak. Od 2010-2012 20 minut temu, BzQ napisał: później niby zostało to poprawione ale na ile to prawda nie wiem. Dokładnie tak. Od RM2013 wychodziły poprawione skrzynie. Teoretycznie już w II połowie 2012 były ale okazuje się nie wszystkie auta miały montowaną poprawioną skrzynię. Różnice stara/nowa: - pojemność oleju 2,4l/1,8l - zastosowano szersze i większe łożyska, z grubszymi rolkami (stara średnica łożysk 55mm, nowa 62mm) - dokonano zmiany konstrukcji obudowy bocznej - dokonano zmiany konstrukcji wewnątrz komory olejowej, aby olej łatwiej był rozbryzgiwany Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/687-silnik-14-turbo-a-14-ecoflex-jaka-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-10294 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BzQ Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 3 minuty temu, ArKos napisał: Absolutnie i w żadnym wypadku. Nie ma czujnika ciśnienia paliwa na listwie. U mnie jest Ale to amerykaniec, może dlatego. Gazownik też myślał że nie ma, ale po odbiorze po 15km wywaliło błąd ciśnienia paliwa, no i dzisiaj wleciał emulator. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/687-silnik-14-turbo-a-14-ecoflex-jaka-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-10297 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Zrób fotkę silnika i tego regulatora ciśnienia, tak dla zaspokojenia ciekawości w zakresie różnic z B14NET Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/687-silnik-14-turbo-a-14-ecoflex-jaka-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-10299 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BzQ Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Jutro cyknę jak nie zamarznę Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/687-silnik-14-turbo-a-14-ecoflex-jaka-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-10301 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/687-silnik-14-turbo-a-14-ecoflex-jaka-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-10302 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BzQ Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Proszę, zdjęcia czujnika Emulatora ne robiłem bo nie chciało mi się w bagażniku dobierać Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/687-silnik-14-turbo-a-14-ecoflex-jaka-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-10308 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Hmmmmmmm Albo jestem kretynem, albo gazownik robi cię w konia. 1 - czujnik ciśnienia doładowania silnika 2 - zawór EVAP czyli odpowietrzenia zbiornika paliwa Ani jeden ani drugi nie wymaga jakiegokolwiek emulatora przy pracy z LPG Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/687-silnik-14-turbo-a-14-ecoflex-jaka-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-10310 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stackburn Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Gazownik nie wiedział jak poprawnie skalibrować instalację więc zamontował emulator który zamaskuje to czego klient widzieć nie powinien Stara sztuczka. Poprawnie zamontowana i skalibrowana instalacja nie wymaga żadnych emulatorów (co najwyżej poziomu paliwa w zbiorniku - gdy spalanie jest liczone z wtryskiwaczy i nie uwzględnia realnego poziomu w zbiorniku - emulator resetuje nastawy i ponawia odczyt poziomu "realnego" ze zbiornika przy każdym zapłonie). Dopuszczalny jest emulator sondy lambda w układach z dwoma sondami (chodzi o tą za katem) - choć to też bardziej maskowanie kończącego się kata niż wymóg konstrukcyjny Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/687-silnik-14-turbo-a-14-ecoflex-jaka-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-10311 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.