Skocz do zawartości

nie blokująca się klapka wlewu paliwa


Gość Dark

Rekomendowane odpowiedzi

Kurna, jak tu się nie denerwować...

Chłopie! 6 postów wyżej jest takie coś:

W dniu 11.04.2019 o 22:18, ArKos napisał:

Na przykład ASO?

Na przykład allegro? https://allegro.pl/oferta/13601151-mokka-silownik-mechanizm-klapki-paliwa-7538046750

 

Zanim kupisz sprawdź instalację  - zdejmij wtyczkę siłownika i zobacz, czy dostaje napięcie.

Pod linkiem jest i numer, i nazwa, po której da się to znaleźć.

Czego nie rozumiesz???

Bo ja nie rozumiem ludzi, którzy mają w dupie czytanie, tylko od razu walą głupie pytania.

To NIE JEST podrzędny bar, gdzie się wpada, pstryka palcami, a zgięty wpół kelner przybiega z wywieszonym jęzorem usłużyć.

Jesteś już jakiś czas na forum - ogarnij się, jeśli jeszcze nie zdążyłeś... Bardzo grzecznie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego postu dziś nie wyłapałem w komórce w natłoku spraw i szukania na szybko sposobu na otwarcie wlewu, kiedy w trasie świeci się rezerwa. Sorry i dzięki. 

 

PS: Niemniej jednak Twoja reakcja chyba jest jednak trochę na wyrost. 

 

Udzieli mi ktoś jeszcze odpowiedzi na 2 pytanka.

 

1. Jak najłatwiej dostać się do tego siłownika, aby go zdemontować? 

2. Czym różni się siłownik o numerze 13601151 od numeru 42353811 i czy będzie pasował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Twoj ból, sam kiedyś byłem w takiej sytuacji i w dodatku w trasie. 

Widząc podobieństwa konstrukcji do Astry J i Insignia, zaczął bym od dołu tj. zdjęcie koła i nadkola. Wtedy cały mechanizm powinien być na wierzchu.

Tutaj link do aukcji całej klapki, ale widać mechanizm jak jest zamocowany i jak działa. https://allegro.pl/oferta/klapka-wlewu-plaiwa-opel-mokka-z41x-7986456926?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Widać też jaki jest brudny i jakie ma warunki pracy. Natura go nie oszczędza.

U mnie siłownik się zablokował od kurzu i błota, wystarczyło oczyścić i dalej działał bez problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostka jest szczelna, wtyczka jest hermetyczna, brud dostaje się do siłownika. Przy otwartym zamku bolec siłownika jest wysunięty i osadza się na nim brud, a podczas zamykania wszystko jedzie do środka.... ja swój rozbierałem na stacji benzynowej, nie musiałem kupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopadł mnie taki problem z zablokowaną klapką wlewu w poprzednim aucie (Astra H) właśnie na stacji benzynowej.

Telefon do przyjaciela i dostałem się do klapki od strony bagażnika odpinając / odkręcając palcami o ile pamiętam kilka okrągłych spinek. Potem trzeba było włożyć łapę w przestrzeń między zewnętrzną blachą a obudową bagażnika, wymacać siłownik, palcami wypiąć jego zatrzask i wyciągnąć go na światło dzienne czyli do bagażnika razem z przewodami. Bo przewody były odpowiedniej długości i nie trzeba było wypinać kostki z siłownika na ślepo😁 Bajka, klapka otwarta. Nawet udało mi się rozebrać ten siłownik, przesmarować zębatkę i ślimak i przez kilka miesięcy jeszcze podziałał. W końcu i tak musiałem go wymienić ale to była prawie przyjemność.

ODKRĘCANIE NADKOLA ?!?!  😖 Inżynierowi, który to wymyślił, ja bym do końca życia kazał odkręcać ubłocone nadkola. Przecież to jest zbrodnia. Staniesz na oparach przy stacji, próbujesz zatankować a tu czeka cię odkręcania nadkola. Naprawdę powinni karać producentów za takie numery z żarówkami, klapkami i innymi rzeczami w aucie, które w zasadzie decydują o być albo nie być. Nawet konieczność demontażu podszybia do wymiany akumulatora powinna być karana. Opel akurat tu chyba nie ma powodu do wstydu ale Reanult i Skoda tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Mokkce jest dojście do wymiany żarówek. Może tędy się da, ale nie próbowałem tam nic macać po omacku ponieważ jak się nie wie jak wygląda mechanizm to po omacku można tylko coś urwać 😕

 

Informacyjnie, może się to komuś przyda. 

 

1. Od strony komory, gdzie wymienia się żarówki nie ma dojścia do blokady wlewu paliwa.

2. Ja akurat miałem siłownik, który miał takie numery: 008066-80 i 42353811

Edytowane przez Pi83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności