Skocz do zawartości
ArKos

Mokka 1.4 Turbo 140kM

Rekomendowane odpowiedzi

Raporty spalania silnika.

Proponuję podać dane wskazywane przez komputer (jeśli ktoś posiada) oraz stan faktyczny, czyli międzytankowania. Istotne jest również, czy auto pokonuje długie, czy krótkie odcinki, miejskie lub pozamiejskie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z komputera: 8.0 z ostatnich 7300km. Realne oscyluje w okolicy 7.4-7.5l. Jazda 99% miasto, 1% trasa. Krótkie odcinki po 5-7km (dojazd do pracy). Jazda raczej dynamiczna, nie mająca wiele wspólnego z emeryckim stylem. Zacząłem jeździć w zimę (od 18 listopada) i w kulminacyjnym momencie było średnie 8,2l ale spada sukcesywnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Meriva 1.4T z lpg 120km. Dystans ok 7000km. Z komputera PB ~14,5l, LPG ~10l. Średnie wg wyliczeń 9,68l. Jazda podmiejska odcinki ok 8-12km,trasy podmiejskie ok 40km(kilka razy w miesiącu)-jazda tak jak wszyscy czyli bez szaleństw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt...cięższe buty niż moje.. ;)   :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początku witam szanowne grono forumowiczów.  :D

Co do spalania to chyba dużo zależy co się do baku leje.  :rolleyes:

Aktualne spalanie po przejechaniu 3700 km jest 7,4l/100km (cykl mieszany w tym 1/3 autostrada)

Moje średnie spalanie po 2500 km było 7,1/100km w cyklu mieszanym jeżdżąc na PB98, ale w weekend jadąc w trasie używałem tempomatu na A2 i trochę mnie zaskoczyło spalanie.

Po zatankowaniu paliwa verva98 na stacji w sędzinku (orlen na A2) i zanim wyjechałem ze stacji wydawało mi sie że silnik zaczął inaczej pracować, (czyt. gorzej)

Odcinek od sędzinka do hanower-u  500km (tempomat ustawiony na 128km/h) spalanie 8.3 litra na 100km->verva98 z orlenu

Odcinek od hanower-u do alkmaar 400km (tempomat ustawiony na 128km/h) spalanie 7,8 litra na 100km->super95 z shell-a

Teraz się zastanawiam czy lejąc PB98 wzrasta spalanie w porównaniu z PB95, czy może w/w stacja cos kombinowała z tym paliwem.

Za 4 miesiące będe jechał podobną trasą, więc zatankuje PB98 w niemczech i jeszcze raz sprawdzę.

 

Ps. 128 km/h według wskazań licznika, według gps było 122 km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witamy również :)

Lejąc PB98 nie może wzrosnąć spalanie (jeżdżąc tak samo) - jeżeli już to może się nieznacznie obniżyć - choć ja nie zamierzam stosować 98 (bo po co, za duża różnica w cenie w stosunku do 95).

Ogólnie musisz wziąć po uwagę wiatr i różnice poziomów oraz jakość paliwa (podobno w Niemczech są lepszej jakości - co akurat mnie nie dziwi. Ochrona konsumenta na zachodzie "w praktyce" jest znacznie większa niż u nas). Poza tym taka 0,5L różnica to prawie nic:)

Pozdrowienia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. :)

 

Moje spalanie wynosi 7,9l/100km od nowości tj. z 8000km. W tym ok. 80% trasa, a reszta jazda po mieście. Przez pierwsze 3tys. km średnią miałem 7,2l/100km ale potem nie przejmowałem się już docieraniem silnika i za bardzo nie patrzę na spalanie (jazda samochodem ma mi sprawiać przyjemność). :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też zauważyłeś, że na trasie żre więcej niż w mieście?

Przynajmniej u mnie tak jest... No i kolejny dziw dla mnie, że w zimę pali tyle co w lato :D Teraz non stop klima i podchodzi pod 8l w mieście :P

Średnie z ostatnich 8100km mam 8.0l :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W trasie to zależy. Tak do prędkości 90km/h to mam spalanie poniżej 7l/100km. Później to już coś pod 8-8,5l/100km. Jeśli chodzi o zimę i lato to rzeczywiście nie widzę różnicy w spalaniu. Tak samo miałem w poprzednich samochodach (pomimo, że były to diesle).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Minoł miesiąc od  Majówki,od tej pory "Monia" nie widziała drogi szybkiego ruchu,ani autostrady. Jazda drogami lokalnymi i w mieście w proporcji 70/30

 

Takie oto wyniki osiągnęła :P

 

Czerwiec%2525202015.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z 23000 km średnie spalanie wciąż na poziomie 6.9l. Teraz byłem nad morzem autostradą + trochę poruszałem się nad morzem miedzy władysławowowem, karwią i helem, jechałem specjalnie w okolicach 125 km/h (na autostradzie) i średnie spalanie wyszło mi równo 7L ze 550 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kiedyś już to opisywałem jak to jest z paliwem..... nie że usłyszałem.... ale miałem z tym do czynienia.....

 

http://paliwa.inzynieria.com

 

"Największymi producentami i dostawcami paliw w Polsce są Orlen i Lotos. Te właśnie koncerny dostarczają paliwo na większość krajowych stacji, niezależnie od ich operatora.

Oba koncerny zabezpieczają około 75% paliw, jakie sprzedaje się w Polsce, zaś pozostałą wielkość uzupełniają m.in.: BP, Lukoil, Neste, Shell, Statoil. Nie jest więc ważne, że tankujemy np. na stacji BP, bo i tak na tej stacji możemy być zaopatrzeni w paliwo np. pochodzące z Orlenu. Wszystko zależy od tego, z którym koncernem zostały podpisane umowy w kwestii dostaw.
Jak informuje portal interia.pl, powołując się na słowa przedstawiciela Grupy Lotos, umowy podpisane na ten rok przewidują, że właśnie ten dostawca będzie zaopatrywał w bieżącym roku np. sieć Shell czy Statoil. Ten sam dostawca zaopatruje też w olej napędowy i benzyny BP, Lukoil i AS24.
Podobnie, Orlen jest dostawcą dla BP, Lukoil, Neste czy Statoil. Tak więc nie należy ulegać złudzeniu, że np. na stacjach BP kupimy produkty właśnie tego koncernu, bo spora ich ilość powstaje w zakładach Lotosu i Orlenu. Paliwa tworzone są zgodnie ze specyfikacjami przygotowanymi przez danego odbiorcę.”

http://www.olpp.pl/uslugi/zakres-uslug

Dla śląska większość paliwa jest z Boronowa lub z terminala w Radzionkowie….

W praktyce wygląda to tak…wjeżdża pociąg z paliwem, jest opróżniany
W innej części znajduje się duża bramka. Na 4-6 cystern …i podjeżdżają tam maści wszelakiej firmowe z różnymi logami  ;P wszyscy tankują z jednej bramki…i w świat..

Jakość paliwa zależy od Ajenta Stacji. A nie od producenta….

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja od dziś uprawiam lekki ecodriving. Na razie 6.8l w cyklu miejskim, średnia prędkość 34km/h. Zobaczymy jak będzie dalej, ale wnerwia mnie taka ślamazarna jazda...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja od dziś uprawiam lekki ecodriving. Na razie 6.8l w cyklu miejskim, średnia prędkość 34km/h. Zobaczymy jak będzie dalej, ale wnerwia mnie taka ślamazarna jazda...

 

Ale jaka satysfakcja ,że  nie jesteś "strzyżony" i nie należysz do stada... ;)   beee.... jak już się okazało..... to za mało, ze przy przekroczeniu o 50 km/h biorą prawko i kasują do bólu..... i ze zaczyna brakować w budżecie.... teraz w planach ..mandat już za przekroczenie o 1km/h..... żeby bardziej" przystrzyc"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomysł z dupy wyjęty.

Jeżeli producent urządzeń pomiarowych samochodu (prędkościomierz) jest w stanie wyprodukować go z marginesem błędu +/- 2.5km/h to jasne jest że w tym zakresie kierujący się pomyli, bo może pokazywać 45km/h ale też może pokazywać 50km/h. Siłą rzeczy kierujący nie wie, z jaką prędkością jedzie, bo wskazania są orientacyjne.

Jeśli wprowadziliby karanie za 1 km/h to równie dobrze mogliwby wprowadzić kary za przekroczenie prędkości stwierdzone na podstawie licznika radiowozu.

Paranoja jednym słowem.

 

BTW

fotoradar też ma błąd pomiaru. Z tego co pamiętam 1%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raport ze spalania:

dystans od początku 1850 km, z tego ok 500 na trasach S, reszta miasto. Spalanie komp: 7,9 L, wg moich notatek (szczegółowych) 8,5L

jeszcze wrzucę fotkę, bo nie pamiętam średniej prędkości (ale na pewno mniej niż 30 km/h)

 

edit: średnia prędkość (cały dystans) 25,6 km/h,

a i jeszcze ciekawostka: jadąc na tempomacie 94 km/h (licznikowo) średnie zużycie na dystansie 70 kilometrów wyniosło 5,3 litra na setke. Super!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Baaaaaardzo lekkie buty masz... Ja średnią z 8900km mam 7,9l. Zacząłem w zimę - listopad. Teraz mam średnie między tankowaniami ok. 7.3-7.4l w mieście, ale bardzo krótkie odcinki jeżdżę - po 5km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej średniej prędkości jest to do osiągnięcia. Z trasy s7/e77 miałem średnią prawie identyczną i spalanie 5,5-6,5L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rekord jazdy miejskiej za granicą 6,1-6,5l. To pozytywny rekord.

Negatywny - przy prędkości autostradowej (w pełni załadowany) 160/180/200km/h spalanie 9,5l...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.