Skocz do zawartości

Wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów 1,4 Turbo 4x4


Ziobo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pierwszy post tak więc bez bicia.

Posiadam od 2 miesięcy Mokkę 1.4 Turbo 4x4 z silnikiem A14NET, skrzynia biegów manualna. Produkcja 05.2013r.  Byłem w serwisie ASO z zapytaniem o częstotliwość wymiany oleju w skrzyni oraz w tylnym moście (czy jakoś tak). Podobno są to elementy bezobsługowe tzn. oleju się nie wymienia (tylko przy naprawach).  Jakoś nieufnie do tego podchodzę.
Na forum znalazłem manual na wymianę oleju w skrzyni w silniku 1.6 natomiast nie znalazłem nic na temat skrzyni w silniku 1.4. 
Proszę więc o informację 
- Czy w skrzyni biegów manualnej w silniku 1.4 z napędem 4x4 jest jakiś interwał wymiany oleju?
- Czy w tylnym moście (haldex) jest jakiś interwał wymiany oleju?
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Utworzono
  • Ostatniej odpowiedzi

Najbardziej aktywni w temacie

Najbardziej aktywni w temacie

Godzinę temu, Ziobo napisał:

Na forum znalazłem manual na wymianę oleju w skrzyni w silniku 1.6 natomiast nie znalazłem nic na temat skrzyni w silniku 1.4. 

Serio?

A co to jest?

Dalej mi sie nie chce wklejać...

 

Weź się za czytanie, bo odpowiedź na każde zadane pytanie jest na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgłębiałem temat wymiany oleju w napędzie 4x4 w zeszłym roku po zakupie auta. Oficjalnie jest bezobsługowy i nikt niezależny nie potrafił udzielić mi jednoznacznej i pewnej na 100% informacji w tym zakresie. W moim egzemplarzu jest inne sprzęgło, nie Haldex.

Teraz temat powrócił, ponieważ pojawiło się "zapocenie" na uszczelniaczu wału w skrzynce rozdzielczej (przebieg 43 tyś km). Zrobiłem diagnozę i potwierdzono początki wycieku, więc w niedługim czasie trzeba się zmierzyć z tematem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, 

 

1 godzinę temu, ArKos napisał:
3 godziny temu, Ziobo napisał:

Na forum znalazłem manual na wymianę oleju w skrzyni w silniku 1.6 natomiast nie znalazłem nic na temat skrzyni w silniku 1.4. 

Serio?

A co to jest?

Chodziło mi o instrukcję własnie tą co wskazałeś do 1.7 (silnik A17DTS) - omyłkowo wpisałem 1.6

 

Z wyjątkiem ostatniej wskazówki tj. Wymiana oleju w skrzyni biegów (silnik A17DTS) Wszystkie odpowiedzi są do automatycznej skrzyni biegów. 

Moje auto to 1.4 (A14NET) ze skrzynia MANUALNĄ - 4x4.

 

Nie jestem fachowcem z ASO Opla ale rozróżniam skrzynia automatyczną od manualnej.  

 

Mimo wszystko dziękuje Ci za konstruktywna odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, miszkoo napisał:

Zgłębiałem temat wymiany oleju w napędzie 4x4 w zeszłym roku po zakupie auta. Oficjalnie jest bezobsługowy i nikt niezależny nie potrafił udzielić mi jednoznacznej i pewnej na 100% informacji w tym zakresie. W moim egzemplarzu jest inne sprzęgło, nie Haldex.

Teraz temat powrócił, ponieważ pojawiło się "zapocenie" na uszczelniaczu wału w skrzynce rozdzielczej (przebieg 43 tyś km). Zrobiłem diagnozę i potwierdzono początki wycieku, więc w niedługim czasie trzeba się zmierzyć z tematem...

 

Ja kupiłem auto niedawno i ma 104 tyś przebiegu. Zastanawia mnie właśnie ten olej w skrzyni i napędzie 4x4. Czytałem ten artykuł:

 

https://autokult.pl/33616,uzywany-opel-mokka-porzadne-auto-ktore-chwala-nawet-mechanicy

 

i jest tam następująca informacja:

Drugą jest konieczność serwisowania, choć haldex nie należy do awaryjnych sprzęgieł. Warto jednak raz na jakiś czas wymienić olej i filtr, bo zaniedbanie w tym zakresie spowoduje awarię sprzęgła. Koszt serwisu to ok. 1000 zł.

 

oraz odnośnie skrzyni biegów

 

Największym zmartwieniem użytkowników powinna być manualna skrzynia biegów M32, montowana do benzynowej jednostki 1.4 Turbo o mocy 140 KM oraz do diesla 1.7 CDTI o mocy 130 KM.

Warto tu pamiętać o wymianie oleju co ok. 40–50 tys. km i łagodnym traktowaniu przekładni.

 

Dało mi to do myślenia. Byłem w ASO ale stwierdzili żeby nie ruszać. Mieli ponoć przypadki ze po wymianie coś się uszkodziło. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ziobo napisał:

Wszystkie odpowiedzi są do automatycznej skrzyni biegów. 

Moje auto to 1.4 (A14NET) ze skrzynia MANUALNĄ - 4x4.

Nie czytałeś dokładnie. Temat ogólny dot. automatu i manuala, gdzie wskazano interwał wymiany i nawet ilość oleju do starszego i nowszego typu skrzyni 6b.

 

17 minut temu, Ziobo napisał:

jest tam następująca informacja:

Ten sam poziom fachowości co Autoświat...

Nikt nigdzie słowa nie napisał (a w podanych linkach przeze mnie było|) o zmianach konstrukcyjnych M32 i nawet rok był podany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie takie podsumowujące do Ciebie ArKos. Zamówiłem właśnie olej ten co polecasz do skrzyni, wiem ile wchodzi oleju ale...

 

Od kiedy są te poprawione skrzynie?

 

Znalazłem wpis że od RM2015 oraz od 2012. Więc jak to jest . Im więcej postów czytam tym mniej wiem. 

 

Dzięki z góry za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe szly od 2012.

Przekonstruowano wnętrze, większe łożyska zastosowano i olej 1,8l zamiast 2,4l. Łożyska powiększono z 55 do 62mm.

W wypadku Mokki nie ma dociekania bo każda ma poprawioną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Panowie podbijam temat.
Mam Mokke 2012 z 4x4 1.4 Turbo.


Chce wymienić na oleje w układzie przeniesienia napędu na Ravenola wszystko:
https://oilguide.ravenol.de/?lang=pl&domain=ravenol.pl&selectedType=bb2181fd4f487dfc300fbb5eea360a3f

 

czyli

A. Mechanizm różnicowy, przód: RAVENOL VSG SAE 75W-90

B. Mechanizm różnicowy, tył: RAVENOL LS 90 GL-5

C. Skrzynia rozdzielcza: RAVENOL Transfer Fluid DTF-1

D. Przekładnia manualna z mechanizmem różnicowym M32 6/1: RAVENOL MTF-3 SAE 75W

 

I teraz mam takie pytania:
1. Przeszukałem forum i nie doszukałem sie info jaki olej i filtr do Haldexa. Czy to w koncu ten sam olej co do tylnego dyferencjału z pkt B?

2. Przekładnia manualna jest z mechanizmem różnicowym - czy to jest inny mech różnicowy niż w pkt A?
3. Gdzie znajduje się skrzynka rozdzielcza z pkt C? Może jest szansa na jakiś schemat układu napędowego 4x4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich Oplach MOKKA / X 4x4 NIE MA HALDEXa!!! 😊

 

Jest mechanizm azjatycki i niezawodny  zastosowany 👍

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.