Skocz do zawartości

Wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów 1,4 Turbo 4x4


Ziobo

Rekomendowane odpowiedzi

🤨😱 niezle. we wszystkich testach czy to na YT czy na necie mowi sie o Haldexie.
A  co to znaczy azjatycki? w katalogu Mokki jest tylko info o "sprzęgło wielotarczowe TTD (Torque Transfer Device) może przekazać nawet połowę momentu napędowego na tylną oś". I czy ten sam olej tam wchodzi co do dyfra tylnego? w sensie czy ten mechanizm jest zintegrowany z dyfrem tylnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 godziny temu, Mustache napisał:

Czy to w koncu ten sam olej co do tylnego dyferencjału z pkt B?

Tak, bo sprzęgło jest w tej samej komorze co dyfer.

 

2 godziny temu, Mustache napisał:

czy to jest inny mech różnicowy niż w pkt A?

Nie

 

2 godziny temu, Mustache napisał:

jest szansa na jakiś schemat układu napędowego 4x4.

https://opel.7zap.com/pl/car/j13/h/6/1-1/

 

1 godzinę temu, MOKKER napisał:

We wszystkich Oplach MOKKA / X 4x4 NIE MA HALDEXa!!! 😊

 

Jest mechanizm azjatycki i niezawodny  zastosowany 👍

Weeeeeeeeeeeź...

Nawet debilne internetowe portaliki typu Autoświat itp wiedzą ,że jest sprzegło wielotarczowe Haldexa o płynnej sile sprzęgania. Konkretnie generacji V. Nie ma akumulatora ciśnienia oleju ani filtra oleju. Ta generacja Haldexa powstała w 2012 roku zaraz po wykupieniu Haldexa przez Borg Warner. Tak, to ci co turbosprężarki produkują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arku, 

tak jak napisałeś 👍

 

Ponadto wszystkie MOKKI / X 4x4 były w Korei Południowej produkowane stąd ich większa staranność wykonania i  niezawodność - mam właśnie taką od nowości 😊

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, ArKos napisał:

"Czy to w koncu ten sam olej co do tylnego dyferencjału z pkt B?"
"Tak, bo sprzęgło jest w tej samej komorze co dyfer."

To jaki olej stosowac w koncy? Ravenol w dobierarce mowi ze do tylnego dyfra:
RAVENOL Sperrdifferential Hypoid Getriebeöl LS SAE 90

ale do haldexa tutaj proponuje RAVENOL AWD-H Fluid:

https://www.ravenol.pl/aktualnosci/post/123_generacje-sprzegiel-haldex-oraz-ich-serwisowanie?page_type=post

 

18 godzin temu, ArKos napisał:

"czy to jest inny mech różnicowy niż w pkt A?"

"Nie"

to w końcu dyfer z przodu zintegrowany jest ze skrzynią biegow czy jest osobnym bytem . dobierarka mówi ze do dyfra przód inny olej, a do skrzyni biegów z mech różnicowym inny olej....

 

18 godzin temu, MOKKER napisał:

Arku, 

tak jak napisałeś 👍

 

Ponadto wszystkie MOKKI / X 4x4 były w Korei Południowej produkowane stąd ich większa staranność wykonania i  niezawodność - mam właśnie taką od nowości 😊

a mokki nie byly od 2014 produkowane w fabryce w Saragossie w Hiszpanii? https://moto.pl/MotoPL/7,88389,16648143,opel-mokka-z-saragossy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem oleje dwa lata temu przy przebiegu 45 tys. km:

 

1. Skrzynia biegów M32 4x4 - olej FUCHS TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 

 

2. Dyferencjał - olej FUCHS TITAN SINTOPOID LS SAE 75W-90

 

Film instruktażowy z wymiany oleju - dyferencjał:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mustache napisał:

to w końcu dyfer z przodu zintegrowany jest ze skrzynią biegow czy jest osobnym bytem . dobierarka mówi ze do dyfra przód inny olej, a do skrzyni biegów z mech różnicowym inny olej....

https://opel.7zap.com/pl/car/j13/h/2/9-1/

Pisałem wyraźnie, że olej do skrzynie jest olejem przedniego dyfra. To jedna całość bo przedni dyfer jest elementem skrzyni biegów. TITAN Sintofluid 75w90. Koniec, kropka. Nadstan ok. 200-300ml zrobić i zapomnieć.

 

10 godzin temu, Mustache napisał:

RAVENOL

Jeden z najsłabszych olejów jakie znam. Wolałbym już GM wlać.

 

10 godzin temu, Mustache napisał:

a mokki nie byly od 2014 produkowane w fabryce w Saragossie w Hiszpanii?

Nie. Obie fabryki produkowały równolegle zależnie od tego, na jaki rynek szło i zależnie od wyposażenia. Moja była 28 listopad 2014 rok modelowy 2015 i wyprodukowali ją w Bupyeong w Korei. Sarragossa najczęściej na rynek Europy zachodniej produkowała. Czyli Niemcy, Francja, Hiszpania, Belgia, Holandia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ArKos napisał:

 

Jeden z najsłabszych olejów jakie znam. Wolałbym już GM wlać.

 

z tym to sie kategorycznie nie zgodzę. akurat przekładniówkę Ravenol  robi świetną. zalewane są te oleje na pierwszy montaż do wielu marek niemieckich i nie tylko (na przemian z Fuchsem zresztą).

 

Dobrze to juz wszystko wiem. zmieniam więc czym prędzej wszystkie płyny na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś skrzynię biegów wewnątrz po Ravenolu? Taką wyjeżdżoną na 300k?

Uwierz na słowo, że GM lany do tej skrzyni pozwala jej pożyć ponad 300k i środek jakoś jeszcze wygląda. A GM to słaby olej moim zdaniem i pozbywałem się go ze swoich prywatnych aut lejąc Titana Sintofluid. Obecnie to chyba najlepszy olej obok Motula i LiquiMoly. Nie znam lepszej przekładniówki. 

No ale każdy ma swoje doświadczenia i lubi co innego. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ArKos napisał:

Widziałeś skrzynię biegów wewnątrz po Ravenolu? Taką wyjeżdżoną na 300k?

Uwierz na słowo, że GM lany do tej skrzyni pozwala jej pożyć ponad 300k i środek jakoś jeszcze wygląda. A GM to słaby olej moim zdaniem i pozbywałem się go ze swoich prywatnych aut lejąc Titana Sintofluid. Obecnie to chyba najlepszy olej obok Motula i LiquiMoly. Nie znam lepszej przekładniówki. 

No ale każdy ma swoje doświadczenia i lubi co innego. :)

tak sie składa ze widziałem wiele skrzyn po Ravenolu...

Motul akurat ma bardzo słabą przekładniowkę. LM ujdzie. Do przekładni tylko Ravenol i Fuchs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności