visera Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 A teraz pomyślcie sobie - gdyby nie było konieczności stosowania biokomponentów w paliwie. Dziś nawet te droższe paliwa muszą mieć z tego co wiem ponad 5,75% biokomponentów w sobie. A to znacząco sprzyja rozwojowi drobnoustrojów w bakach. Czyli mamy do czynienia między innymi z : - pojawieniem się śluzu - wzrostem lepkości paliwa - wzrost procesów korozyjnych - zapychaniem filtrów, pomp paliwowych, wtryskiwaczy, zaworów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr_86KRK Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Poważnie się zastanówcie nad tankowaniem na BP. Rok temu w poprzednim samochodzie (Subaru Forester Diesel) zatankowałem do pełna na BP (jak zwykle) i pojechałem do pracy. Samochód stał na mrozie (-12 stopni) 8h. Po pracy wyjechałem na obwodnice Krakowa i tylko dzięki szczęściu nie zabiłem siebie i kogoś postronnego. Samochód przy 150km/h szarpnął i zgasł. Następnie laweta, ASO czyszczenie baku itd. diagnoza -paliwo zamarzło w 3/4 objętości baku. Na swój koszt robiłem badanie jakości paliwa, złożyłem reklamacje i o dziwo BP bez jakiej kol wiek zwłoki uznało moje roszczenia i zwróciło koszty. Pomijając fakt że mnie spotkała taka sytuacja - ok zdarza się mogłem mieć wodę w baku jakiś syf czy inne badziewie które przyspieszyło krystalizację - tego dnia do ASO przywieźli 24 samochody które tankowały ON na BP... Po całej akcji, szef serwisu poinformował mnie że jak nie chce mieć w przyszłości problemów to tylko paliwa Shella ewentualnie Statoil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Post #14 http://mokkaforum.pl/topic/88-mokka-14-turbo-140km/ Warto przemyśleć.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
visera Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 U nas w Szczecinie dużo ajentów stacji paliwa bierze z niemieckich rafinerii. Głównie ze Schwedt. Choć słyszałem, że chłopaki wożą z okolic Berlina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
visera Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Przejechałem jedną stronę na Shell V Racing Diesel 749 km zostało troszkę ponad 1 kreskę nad rezerwą. Drugą stronę zatankowałem w Krakowie Orlen Verva Diesel - przejechałem 668 km zostało ponad 1 kreskę nad rezerwą. Czyli tyle samo co na paliwie z Shell-a, lecz mniejszy przebieg. Jeśli chodzi o styl jazdy, myślę że podobny autostradowo-ekspresowy (A4 -> S3) Szczerze mówiąc wcześniej nie zwracałem na to uwagi, od dziś zacznę tankować na Shell. Choć podejrzewam, że wszystko zależy też od źródła paliwa a więc od ajentów stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bojalekt Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Kilka razy zapodałem w statoil 98 i powiem że przy silniku 1.6 115 KM czuć różnicę w pracy silnika, lekko dynamika się poprawiła, teraz zaobserwuję spalanie, na chwile obecną jest około 8,3 - na 95 nigdy nie spadało poniżej 8.7 - 8.9 ... tryb jazdy czysto miejski ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mokkawrocław Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Pojawiło mi się spalanie stukowe po zimie , PB 95, olej castrol edge 5W/30 c3 , 1,4 turbo silnik. Zalałem PB98 i ustąpiło. Boję się teraz lać 95. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitoldo Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Poczytaj w tym wątku na temat oleju w kontekście czy lać dexos2 czy dexos1 gen. 2. Zwłaszcza nowsze wpisy. Paliwo paliwem ale może jeździśz na niewłaściwy6m oleju. Poza tym czy ten Castrol jest z pewnego źródła? Z tego co czytam Castrol należy w Polsce do grona najczęściej podrabianych olejów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markoni Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Jeżdżę 3 rok na Castrolu i nic się nie stało co 15 tys wymiana .Odnośnie benzyny to z tankowaniem jest różnie ale pomimo 56tys to nigdy nie miałem tzw stuków być może zassało ci wodę nie ma jazdy na rezerwie .Ile razy się widzi jak woda kapie z tłumika.a jak jest z obrotami czy nie falują, być może zanieczyszczona przepustnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sym Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 4 godziny temu, markoni napisał: Ile razy się widzi jak woda kapie z tłumika. Poczytaj co pozostaje po spalaniu węglowodorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.