Gość Owain Opublikowano 30 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 Witajcie! Zbliża mi się czas wymiany auta, obecnie jeżdżę Renault Clio III 1.4 16V 98 KM Ponieważ mam problemy z kręgosłupem, chciałbym by następne auto to był tzw crossover. Czyli wyższe niż Clio, które ma 150 cm w kłębie ale nie zbyt duże (podróżnicy 2+0). Pomimo miejskiej dżungli, potrzebuje jednak dynamiki, choćby przy redukcji biegów bo czasem trzeba ostro się gdzieś wcisnąć, podjechać szybciej, tak że dynamika ważna. Przyglądałem się: - Citroen Cactus (niższe od mojego Clio, brzydki wyświetlacz zegarowy, nie-dzielona kanapa, wrażenia lekkości i taniości, choć silnik 110KM zrywny i mało pali) - Nissan Juke (pozornie duży, kabina wąska, łokciami zawadzam o drzwi, silnik 115KM dla mnie za słaby zaś te 190KM palą jak smoki) - Mazda CX-3 (piękne auto, nie downsizingowany silnik 2.0 120KM, świetny moment obrotowy 200/2000, ale jest tylko kilka cm wyższy od mojego Clio a ponieważ ma długi przedział silnika to wsiada się dla mnie bardzo niewygodnie, drzwi przednie są krótsze od Clio chyba o 15 cm! fajne auto dla małych Japończyków z giętkimi plecami;), do tego jeden malutki schowek) - Renault Capture (nowoczesny design, większy bagażnik niż w Mocce, zwłaszcza po przesunięciu tylnych siedzeń do przodu, ale silnik 900cm i 3 garnki i 90KM to ja nie chcę a ten 120KM tylko w automacie, który czyni to auto bardzo ślamazarnym) Reszta (Kia Sportage za duża, wszystkie VW grup brzydkie, Honda hrv czy peugeot 2008 - paskudny kokpit itp itd) Wypadkową kompromisów jest Mokka. W związku z tym, mam kilka pytań, głównie do naszego nieocenionego ArKosa;) Wyszło mi, że jednak najbardziej opłaca się wziąć wersję Cosmo. Ale po przeczytaniu perypetii z czujnikami ciśnienia, zastanawiam się, czy można sobie zażyczyć Cosmo na alu 17''? Przy 18'' musiałbym wydać niemałą kwotę na stalowe 16" z czujnikami i programator, dodatkowo pakować z piwnicy co pół roku ciężkie koła bo sam z moimi plecami nie mam siły zmieniać kół, zresztą zawsze trzeba chyba wyważyć. No i to programowanie czujników... Gdybym miał 17tki, to już zimówki dostanę w cenie 500 zł, więc rac na 5 lat odżałuję te 2000 zł a same gumy łatwiej wytachać z piwnicy. Zatem, jak myślicie, sprzedadzą Cosmo na alu 17tkach? Drugie pytanie, chyba nie ma sensu kupować 4x4? To juz ze 9 tys zł więcej a i tak wersja Cosmo jest ponad moim planowanym budżetem - gdzieś niby pisało, że 4x4 jest bardziej dynamiczna, z kolei gość w salonie mówił że dynamiczniejszy jest napęd na 2 koła. No i 4x4 pali więcej... Trzecie pytanie. Kilka osób tu pytało jak na stałe wyłączyć start/stop. Przejechałem się w Mokką 1.4T z tym systemem i nie uważam, by to przeszkadzało, ale może są jakieś kruczki i niedogodności, co Wam przeszkadza w S&S? to na razie tyle pytań od przyszłego właściciela;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buzka23 Opublikowano 30 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 1 pytanie: kupisz na olx czujniki 320 zł za komplet programowanie w ASO to od 50 do 100 zł, dwa razy w roku. Bierz Cosmo 2 pytanie: sam nie mam 4x4 i w sumie trochę żałuje trochę nie. Jak jeździsz po miescie to 4x4 zupełnie nie jest potrzebne 3. S&S jest średni, mi się nie podoba. Sam konfigurowałem tak samochód, żeby tego nie miał. Miałem na weekend Mokke na testy i raz mi zgasł na światłach bo podjeżdżałem i zapaliło się zielone i od razu chciałem ruszyć a on w tym momencie chciał się wyłączyć. Przymulił i zgasł. Wkurzające. Do tego w korkach nie ejst to dobry system, na rondzie to też nie jest dobry system. Oczywiście możesz go wyłączyć przy każdym uruchomieniu silnika i tyle:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 Dobra, po kolei: - jak wspomniano programowanie nie kosztuje wiele - ASO Mucha oferuje za 35zł programowanie. - nie da się zamówić w Cosmo felg 17". Są dostępne wzory do tej wersji i basta. Można za dopłatą wziąć 19". Zmienianie opon niszczy opony, nie wiem czy wiesz. Najlepsza opcja i najpraktyczniejsza to drugie koła. W ASO można "deponować" koła za opłatą jeśli problemem jest taszczenie, wiele zakładów wulkanizacyjnych również oferuje taką usługę. Komplet 16" wszystko nowe wyszło mnie niecałe 1900 (z czujnikami oczywiście). - 4x4 wcale nie jest bardziej dynamiczna - wręcz przeciwnie. Większa masa i to sporo. Ponad 100kg. Ja nie brałem 4x4 ze względu na: koszty, zużycie paliwa (2 setki więcej pali), i fakt, że nie wykorzystam tego bo jeżdżę ciągle w mieście. - S&S jest daremne. Pozorna oszczędność. Nie działa, jeśli: silnik nie ma temperatury pracy, klima domaga się obniżenia temperatury w kabinie, akumulator nie jest w pełni naładowany. Do bani jak dla mnie, w silniku turbo dodatkowo zabija turbinę ciągłym wyłączaniem silnika natychmiast - nie bierze pod uwagę, że auto chwilę wcześniej było pałowane. - S&S wyłącza się guzikiem na konsoli ale po każdym uruchomieniu włącza się automatycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aga blondynka posiusia Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 A ja kupiłam wczoraj cosmo 1,4 turbo BIAŁY PIĘKNY :)JESTEM W SZOKU!!!! W końcu podjęłam tą arcytrudną decyzję (podjęliśmy z Posiusiem.Męczyliśmy temat 3 miesiące!!!!!) A teraz mój cosmiczny samochodzik stoi w garażu i czeka na mnie:)PEWNIE JUŻ TĘSKNI!!! Dali mi w salonie butelkę wina, czekoladki i książkę "50 lat studia projektowego opla". Miłe...ale też sporo na mnie zarobili :)Pan życzył szerokiej drogi, pomógł mi zatankować...i miał mnie serdecznie dosyć Wymęczyłam go swoimi babskimi pytaniami:) i.....uwaga!!!!! musiałam odbierać auto sama , bo mąż za granicą (podczas odbierania był na skypie).I ja -baba jechałam 50 km do mojej małej mieściny....dojechałam! Nie ogarniam tego , co w środku!mam pakiet zimowy,biznesowy,elektryczny,parkuj i jedź 2 .szok! Późnym wieczorem otworzyłam butelkę wina od mojego "dilera" i na skaypie razem z mężem:) obaliłam całą zawartość trunku!!!! hahahaha:)))) Od dzisiaj zaczyna się moja przygoda z oplem mokką i mam nadzieję,że będę zadowolona.MUSZĘ BYĆ ZADOWOLONA ZA TAAAAKA KASĘ Pozdrawiam wszystkich, a szczególnie administratora.Będę u Was często:) aga blondynka posiusia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Gratulujemy zakupu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Owain Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Kurcze, co do kół, to chyba nawet w salonie komuś mogliby dać moje 18'' a mi dać jego 17'' z wersji enjoy, przecież 18 niby lepsze i droższe;) Co do start stop to mamy chyba problem, bo w wersji Cosmo wg najnowszego cennika niby nie jest dostępny zwykły 1.4 turbo bez systemu start/stop - tylko z tym systemem. Dzisiaj jeszcze przejechałem się Nissanem Juke'm 115 KM. Kurde, ale turbina gwiżdże jak się włącza... aż się sprzedawca kajał, że zależy od konkretnego egzemplarza... mam nadzieje że w Mocce turbina tak nie gwiżdże. Raz jechałem, nie pamiętam aby coś gwizdało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 W mojej ani troszkę nie słychać turbiny, a podobno mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buzka23 Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 W mojej cisza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Kurcze, co do kół, to chyba nawet w salonie komuś mogliby dać moje 18'' a mi dać jego 17'' z wersji enjoy, przecież 18 niby lepsze i droższe;) Chętny na 18" możemy się zamienić na moich przejechane 11 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radd Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Jeżeli masz problemy z kręgosłupem, to jednak zastanów się nad zmniejszeniem felgi, bo 18-stki w mieście dadzą odczuć rozmiar koła. 19`` które są jako opcja, to już w ogóle sobie nie wyobrażam... Czy 17`` będą wygodniejsze? Tego jeszcze nie wiem, bo mam je na zimówkach, a jeszcze z tydzień jazdy na letnich. Co do czujników, to możesz zrobić jak ja: nie wrzucać czujników do opon zimowych (tylko musisz pamiętać, które letnie na jakim kole były zakładane, żeby na wiosnę trafiły w to samo miejsce - nie będzie potrzeby programowania czujników). Start stopu nie bierz, bo to pic na wodę (a w dodatku denerwuje) i większość użytkowników wyłącza ten system zaraz po uruchomieniu silnika... Poza tym czy warto płacić tysiaka za to?? Wg mnie: nie. Napęd 4x4 - jeżeli mieszkasz w rejonach górzystych to jak najbardziej polecam. Zupełnie zbędne, jeżeli na płaskim terenie, tym bardziej w mieście... Można by się zastanawiać, jeżeli 4x4 miałby - tak jak to jest w np. suzuki - system ręcznego wyboru trybu. W mokkce nic nie gwiżdże.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.