ArKos Opublikowano 19 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2022 Czepiasz się słówek... Wiele osób błotnik nazywa nadkolem, bo jest nad kołem, wiele osób części nazywa "lewa czyli po stronie pasażera" bo patrzy na auto z przodu, wiele osób "dobija czynnika do klimatyzacji" pomimo, że to się tak nie da i trzeba całość procesu przeprowadzić. Główny wątek markoni przedstawił zupełnie słusznie: przy zmianie kół jak i w wypadku pomylenia ich umiejscowienia, wymagane jest przeprowadzenie WYUCZANIA. Tak, proces ten w diagnoskopie GM GDS nazywa się WYUCZANIE. Nie rozbijajmy gówna na atomy, to nie ma sensu. Ważne jest, abyśmy znali sedno sprawy nie zagłębiając się aż tak bardzo w szczegółowe nazewnictwo techniczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ar2r Opublikowano 19 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2022 2 godziny temu, ArKos napisał: Tak, proces ten w diagnoskopie GM GDS nazywa się WYUCZANIE No i nauczyłem się nowego słowa z dziedziny motoryzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
44mt Opublikowano 17 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2022 W dniu 13.02.2022 o 21:00, ar2r napisał: Zastanawiają mnie dwa rodzaje wydatków. Siedmiokrotnie wykonano kalibrację czujników ciśnienia w oponach (TPMS). Po co to robiono? Dolano ponad 2 litry płynu chłodniczego. Skoro dolano tyle płynu to znaczy, że układ chłodniczy był nieszczelny. Powinno się ją usunąć przy pierwszym stwierdzeniu braku płynu a nie dolewać płyn co jakiś czas. Wymianę kół przeprowadzano poza ASO - po każdorazowej zmianie kół komputer nie wyświetlał ciśnienia opon, dlatego też przeprowadzano kalibrację TPMS; w okresach między przeglądami zauważalne były ubytki płynu chłodzącego; przy przebiegu 74965 km ujawniono rozszczelnienie zbiornika wyrównawczego chłodnicy wody; w tym miesiącu wybrałem się na V PRZEGLĄD TECHNICZNY i VII PRZEGLĄD LPG - szczegóły strona 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ar2r Opublikowano 25 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2022 W dniu 17.03.2022 o 12:40, 44mt napisał: Wymianę kół przeprowadzano poza ASO Wymieniałeś całe koła czy same opony? Nie uwzględniłeś tych kosztów w swoim wykazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markoni Opublikowano 27 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 W dniu 17.03.2022 o 12:40, 44mt napisał: Wymianę kół przeprowadzano poza ASO - po każdorazowej zmianie kół komputer nie wyświetlał ciśnienia opon, dlatego też przeprowadzano kalibrację TPMS; w okresach między przeglądami zauważalne były ubytki płynu chłodzącego; przy przebiegu 74965 km ujawniono rozszczelnienie zbiornika wyrównawczego chłodnicy wody; w tym miesiącu wybrałem się na V PRZEGLĄD TECHNICZNY i VII PRZEGLĄD LPG - szczegóły strona 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markoni Opublikowano 27 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 komputer od razu nie pokaże ciśnienia w kole lub zdjęcia i założenia koła pokazuje po przejechaniu kilkunastu km,trzeba być cierpliwym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
44mt Opublikowano 30 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 Zawsze wymieniałem całe koła; w moim aucie komputer nigdy samoczynnie nie określał ciśnienia po wymianie kompletu kół - zawsze konieczna była kalibracja TMPS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOKKER Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 W MOKKA po wymianie kół nie ma samoczynnej kalibracji nowego kompletu czujników TPMS ? Każdorazowo trzeba kalibrować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virago535-1 Opublikowano 27 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 W dniu 16.02.2022 o 21:27, markoni napisał: Co to znaczy siedmiokrotnie czy w czasie jednego przeglądu czy za cały czas użytkowania zdjęcie jednego koła wiąże się z kalibracją całości . Ja za pierwszym razem nie skalibruję kół dopiero po trzeciej lub czwartej próbie, czujniki słabną w miarę lat auta a było tak że pierwsze koło zasygnalizowało kierunkowskazem i klaksonem i przy drugim stop mam zawsze w zapasie drugą baterie te amatorskie programatory są lichej jakości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virago535-1 Opublikowano 27 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Markoni jak to....wymieniasz baterie w czujnikach? A mnie mówiono że się nie da ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.