Skocz do zawartości

Auto podczas odpalania długo kręci rozrusznikiem silnik 1,4 - LPG


wir

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Problem dotyczy rocznika 2015, silnik 1,4 z LPG montowanym przez producenta lub dealera. Auto podczas "odpalania" potrzebuje o wiele więcej czasu na uruchomienie silnika tzn. rozrusznik kręci ... i kręci, aż zaskoczy. Sytuacja mam miejsce zarówno na silniku zimnym jak i rozgrzanym. Dowiedziałem się, że jednym ze sposobów postawienia wstępnej diagnozy jest przełączenie silnika z zasilania gazem na Pb przed jego wyłączeniem tak, aby pochodził jakieś pół minuty. Okazało się, że po takim zabiegu silnik nawet po nocy odpala od pierwszego "cyknięcia". Takich prób, w których silnik pracował i był wyłączony na zasilaniu Pb wykonałem na tyle dużo, żeby potwierdzić to co powiedział mechanik - wg niego powodem takiego zachowania jest odpływanie paliwa z układu co powoduje, że silnik nie odpala do momentu, aż nie dostanie paliwa. Dowiedziałem się również, że od jakiegoś czasu po przekręceniu kluczyka w celu włączenia zapłonu nie uruchamia się pompka paliwa (kiedyś przed uruchomieniem silnika była to dobra praktyka) teraz faktycznie nie słuchać aby coś "bzyczało" po uruchomieniu zapłonu. Aktualnie pompka załącza się równocześnie z rozrusznikiem, więc silnik kręci tak długo, aż paliwo nie dotrze. Temat opisuję, aby ewentualnie potwierdzić powyższe ustalenia oraz aby dowiedzieć się, który z elementów układu paliwowego zaniemógł (ewentualnie, gdzie on się znajduje). Oczywiście nie odważyłbym się zakładać tego wątku bez wcześniejszego sprawdzenia zasobów forum oraz innych stron www i mam nadzieję, że temat nie był już przerabiany. Z góry dziękuję z wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzięki za zainteresowanie. Sprawdziłem na szybko kwity od auta i nie znalazłem jednoznacznej informacji na temat instalacji LPG. Ale u mnie instalacja "zintegrowana" jest z pojazdem (na 100% montowana przez producenta) tzn. dedykowany przełącznik, wskaźnik poziomu paliwa Pb jednocześnie po przełączeniu na gaz pokazuje stan dla LPG oraz komputer wyświetla wszystkie informacje związane z użytkowanie LPG w samochodzie. Wracając do pytania o instalację doprowadzającą benzynę do silnika jesteś w stanie coś powiedzieć ?   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fabryczny montaż LPG .Pompa paliwa włącza sie po przekręceniu kluczyka na 2,3 sekundy i powinna być słyszalna.Cisnienie paliwa po wyłączeniu silnika spada i dlatego pompa dobija.Trzeba zmierzyc ciśnienie na listwie wtryskiwaczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam, że problem leży po stronie LPG. Jeżeli któryś wtrysk nie będzie szczelny (przytarty lekko i się nie domyka do końca) to całe LPG zgromadzone w listwie, filtrze, przewodzie z parownika itp wpada do dolotu czyli kolektora. Przy uruchamianiu na benzynie silnik ma LPG które zeszło z instalacji do dolotu oraz wtryskiwacze normalnie podają benzynę, więc nie odpala od razu, bo ma za bogato i póki nie wydmucha LPG to nie odpala.

Dla mnie to prawie pewnik, bo:

3 godziny temu, wir napisał:

jednym ze sposobów postawienia wstępnej diagnozy jest przełączenie silnika z zasilania gazem na Pb przed jego wyłączeniem tak, aby pochodził jakieś pół minuty. Okazało się, że po takim zabiegu silnik nawet po nocy odpala od pierwszego "cyknięcia".

 

Gdyby benzyna schodziła z układu, to nie ma opcji, żeby po nocy zapalił od cyknięcia. W układzie benzyny jest czujnik ciśnienia paliwa i na podstawie jego wskazań dobija lub nie dobija ciśnienia po włączeniu zapłonu.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 miesiące przed wymianą wtryskiwaczy LPG zaczęły się pojawiać od czasu do czasu problemy z odpaleniem samochodu "na ciepło", też trzeba było go "pokręcić" dłużej. To był w moim wypadku powód do pojechania na diagnostykę. Wynik "podwiesza się wtryskiwacz".

Drugim objawem było szarpanie po przełączeniu na LPG... Tak jakby jeden cylinder nie spalał mieszanki lub nie dostawał paliwa. Wtedy wystarczyło ręcznie przełączyć na PB i po kilku sekundach znowu na LPG i silnik "załapywał".

 

W każdym razie to były objawy, że wtryskiwacze gazu są do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Wiesław napisał:

Na liswie jest mechaniczny regulator ciśnienia i dochodzi do niego wężyk-warto sprawdzić czy jest cały.

To pozwala podnieść ciśnienie na listwie w momencie buta, żeby lepiej szedł wskutek większego obciążenia. Dziurawy wężyk lub jego brak to od razu P0171 bo do kolektora leci lewe powietrze.

 

5 godzin temu, Wiesław napisał:

w którym miejscu? 

https://opel.7zap.com/pl/car/p10/g/2/10-0/?detail=13500745#2

To Astra J bo ostatnio robiłem. Na podwoziu przy zbiorniku ma czujnik, koło filtra par paliwa. Nie pamiętam, gdzie ma Mokka ale Buick Encore ma w komorze silnika przy grodzi na przewodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności