Skocz do zawartości
dafca81

świszczacy/piszczący nawiew

Rekomendowane odpowiedzi

Spotkał się ktoś z was z taka dolegliwością że jadąc powyżej 100km/h i przy ustawieniu nawiewu powyżej 3 jest dziwny odgłos z kratki nawiewu od strony pasażera lub okolic gdzieś tam, ten dziwek to taki świszczenie czy piszczenie? Zrobiłem 300km i wczoraj zauważyłem właśnie tą dolegliwość, chyba czeka mnie wizyta w ASO :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem pewien ze tak być nie powinno, zaczekam jeszcze kilka dni zobaczę czy tylko to czy coś jeszcze nie wyjdzie, żeby po dwa razy nie jeździć do ASO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak mam. Nie świszczy gdy jest przełączona recyrkulacja powietrza na "wewnętrzny" .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie chyba ustalo, jeździłem drugi raz, przestawialem na różne ustawienia i cisza, więc chyba ustało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To masz szczęście że ustało, bo u mnie od nowości coś  trzaska co kilkanaście minut pod regulatorami nawiewów jakby przełączanie zapadek od nawiewu, nie wiem co to za zjawisko, ale na pewno nie jest to normalne, pewnie zgłoszę się do ASO ale jak tam wezmą się za rozbieranie kokpitu to jeszcze bardziej mogą naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie kiedy klima jest włączona, sprężarka załącza się na 10- 15 sekund co ok 1 minutę. Jak stoję z włączoną klimą to jest strasznie denerwujące. Czy coś jest popsute czy tak ma byś? Czy to znowu jakiś wymysł ekologów jak Start/Stop ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj na LOW to będzie młócić cały czas. Włącza się i wyłącza, bo taką temperaturę ustawiłeś. Zmienisz, to częstotliwość włączeń się zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ustawione na 19 stopni ( na zewnątrz 28 ) . Nawiew na 1 kreskę i jest tak jak opisałem wyżej. Na autostradzie prawie nie słychać, ale w miescie to naprawdę drażni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

uporał się już ktoś z tym tematem świszczącego nawiewu. W mojej mokce piszczy i świszczy tylko przy włączonej klimatyzacji lub włączeniu nawiewu na szybę czołową. Po wyłączeniu klimy ustępuje piszczenie dochodzące spod schowka pasażera. W ASO stwierdzili, że brak czynnika ale w żaden sposób mnie to nie przekonuje gdyż ewidentnie słychać że sprężarka chodzi i po wciśnięciu zaworka do napełniania słychać "psiknięcie ". Pomimo włączenia klimatyzacji zimne powietrze nie dmucha.

Może miał ktoś taki przypadek przede wszystkim męczy mnie to piszczenie. Samochód 2 m-ce po gwarancji :-(   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ASO stwierdzili, że brak czynnika ale w żaden sposób mnie to nie przekonuje gdyż ewidentnie słychać że sprężarka chodzi i po wciśnięciu zaworka do napełniania słychać "psiknięcie ". Pomimo włączenia klimatyzacji zimne powietrze nie dmucha.

Jeżeli mówią w ASO, że brak czynnik, to nie prościej nabić? Będzie widoczne "czarno na białym" ile brakowało.

A czemu sprężarka ma nie chodzić choćby przy niskim poziomie czynnika? ... a zimne nie dmucha, pewnie złośliwe (jak ja)

 

Proponuję wciskać zaworek do skutku i liczyć ile razy "psiknie". Wtedy na pewno będzie pusto.

 

BTW

 

A może kolega się tak przedstawi? Taki staroświecki zwyczaj tu mamy ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z napelnieniem klimatyzacji to nie jest tak łatwo. Jeśli auto ma 2 lata to dziwne żeby czujnika brakowało.

Czujnik do naszej klimatyzacji jest bardzo drogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie największym problemem jest pisk dochodzący spod schowka po włączeniu nawiewu na szybę czołową lub włączeniu klimatyzacji, a twierdzenie ASO, że to przez brak czynnika jakoś mnie nie przekonuje. W sprawie czynnika czy jest czy nie ma jestem umówiony na poniedziałek ale po dwóch latach eksploatacji raczej powinien być, samochód bez przygód 20 tys km.  Pozdrawiam Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po kolei:

Dopuszczalne są ubytki czynnika w ilości 10% rocznie, czyli np. z 500 gram w układzie, ma prawo po roku "ubyć" 50 gram i jest to zjawisko normalne, wynikające z degradacji czynnika.

Przebieg ma tu drugorzędne znaczenie tak samo, jak w kwestii degradacji oleju silnikowego. Nie trzeba jeździć, ale po roku i tak trzeba wymienić, bo traci pewne właściwości.

Kwestia kolejna: ASO może mieć rację co do faktu, że czynnika może nieco brakować. To, że włącza się sprężarka nie oznacza, że w układzie jest właściwa ilość czynnika. Może go być mniej, włączy się, ale klima nie będzie tak wydajna, jak w wypadku pełnej ilości. Często też spotyka się zjawisko piszczenia/syczenia/szumu w okolicy wymiennika klimy w kabinie, czyli właśnie za schowkiem ku środkowej konsoli. Oznacza to, że z uwagi na sporo niższe ciśnienie w układzie, czynnik tam obecny ma "za dużo miejsca" i podczas rozprężania się w chłodniczce generuje taki odgłos.

I ostatnie: Mokki mają czynnik nowego typu, czyli R1234yf. Wymiana czynnika w takim układzie to kilkaset złotych. Cholernie drogi jest ten czynnik, więc jeżeli auto wyszło już z gwarancji, to niestety może zaboleć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ArKos, to piszczenie/syczenie/szum słychać od strony schowka w środkowej konsoli czy od strony pasażera?

U mnie słychać w środkowej części. Czy to oznacza, że może brakować czynnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ArKos, to piszczenie/syczenie/szum słychać od strony schowka w środkowej konsoli czy od strony pasażera?

U mnie słychać w środkowej części. Czy to oznacza, że może brakować czynnika?

 

zjawisko piszczenia/syczenia/szumu w okolicy wymiennika klimy w kabinie, czyli właśnie za schowkiem ku środkowej konsoli. Oznacza to, że z uwagi na sporo niższe ciśnienie w układzie, czynnik tam obecny ma "za dużo miejsca" i podczas rozprężania się w chłodniczce generuje taki odgłos.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat, ponieważ od kilku dni silnik wentylatora zaczął popiskiwać po kilkunastu minutach pracy (klimatyzacja wyłączona). Chcę go wyjąc, oczyścić i nasmarować łożyska. Dźwięk jest ewidentnie z silnika, ponieważ intensywność zmienia się razem z obrotami, a w pozycji "0" jest cisza. 

Wieczorem próbowałem się do niego dobrać, ale udało mi się zdjąć tylko osłonę silnika (mocowana na 3 śrubki). Nie udało mi się namierzyć mocowań, zaczepów całego wentylatora. Czy ktoś z kolegów, koleżanek wyjmował już cały silnik i może podzielić się doświadczeniami?

W poprzednim samochodzie (Astra J), miałem jeden zatrzask i całość była na wierchu. Podobnie jest w Insigni, więc mam nadzieję że i Mokka dostała podobne rozwiązanie :)

P.S. Po wyjęciu wentylatora jest też lepszy dostęp/więcej miejsca do manewrowania podczas czyszczenia/mycia parownika klimatyzacji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.