Mark Opublikowano 23 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 ArKos, to piszczenie/syczenie/szum słychać od strony schowka w środkowej konsoli czy od strony pasażera? U mnie słychać w środkowej części. Czy to oznacza, że może brakować czynnika? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/208-%C5%9Bwiszczacypiszcz%C4%85cy-nawiew/page/3/#findComment-7604 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 ArKos, to piszczenie/syczenie/szum słychać od strony schowka w środkowej konsoli czy od strony pasażera? U mnie słychać w środkowej części. Czy to oznacza, że może brakować czynnika? zjawisko piszczenia/syczenia/szumu w okolicy wymiennika klimy w kabinie, czyli właśnie za schowkiem ku środkowej konsoli. Oznacza to, że z uwagi na sporo niższe ciśnienie w układzie, czynnik tam obecny ma "za dużo miejsca" i podczas rozprężania się w chłodniczce generuje taki odgłos. Mark 1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/208-%C5%9Bwiszczacypiszcz%C4%85cy-nawiew/page/3/#findComment-7605 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość p1234j Opublikowano 25 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2017 Dziękuję wszystkim za doradę i pomoc.Przyczyna piszczenia : mała ilość czynnika . Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/208-%C5%9Bwiszczacypiszcz%C4%85cy-nawiew/page/3/#findComment-7615 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Odświeżę temat, ponieważ od kilku dni silnik wentylatora zaczął popiskiwać po kilkunastu minutach pracy (klimatyzacja wyłączona). Chcę go wyjąc, oczyścić i nasmarować łożyska. Dźwięk jest ewidentnie z silnika, ponieważ intensywność zmienia się razem z obrotami, a w pozycji "0" jest cisza. Wieczorem próbowałem się do niego dobrać, ale udało mi się zdjąć tylko osłonę silnika (mocowana na 3 śrubki). Nie udało mi się namierzyć mocowań, zaczepów całego wentylatora. Czy ktoś z kolegów, koleżanek wyjmował już cały silnik i może podzielić się doświadczeniami? W poprzednim samochodzie (Astra J), miałem jeden zatrzask i całość była na wierchu. Podobnie jest w Insigni, więc mam nadzieję że i Mokka dostała podobne rozwiązanie P.S. Po wyjęciu wentylatora jest też lepszy dostęp/więcej miejsca do manewrowania podczas czyszczenia/mycia parownika klimatyzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/208-%C5%9Bwiszczacypiszcz%C4%85cy-nawiew/page/3/#findComment-10622 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość afro04@o2.pl Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 W dniu 22.03.2019 o 08:30, miszkoo napisał: Odświeżę temat, ponieważ od kilku dni silnik wentylatora zaczął popiskiwać po kilkunastu minutach pracy (klimatyzacja wyłączona). Chcę go wyjąc, oczyścić i nasmarować łożyska. Dźwięk jest ewidentnie z silnika, ponieważ intensywność zmienia się razem z obrotami, a w pozycji "0" jest cisza. Wieczorem próbowałem się do niego dobrać, ale udało mi się zdjąć tylko osłonę silnika (mocowana na 3 śrubki). Nie udało mi się namierzyć mocowań, zaczepów całego wentylatora. Czy ktoś z kolegów, koleżanek wyjmował już cały silnik i może podzielić się doświadczeniami? W poprzednim samochodzie (Astra J), miałem jeden zatrzask i całość była na wierchu. Podobnie jest w Insigni, więc mam nadzieję że i Mokka dostała podobne rozwiązanie P.S. Po wyjęciu wentylatora jest też lepszy dostęp/więcej miejsca do manewrowania podczas czyszczenia/mycia parownika klimatyzacji. Cześć, mam to samo. Klima wyłączona, ewidentnie piszczy wentylator. Tyle że sporadycznie. Wydaje mi się że zależy to od warunków atmosferycznych. Jak wilgoć to piszczy, jak ciepło to cisza. Jak już usłyszę piszczenie przełączam z auto na manual i na trójce cisza, na dwójce i jedynce piszczy. na zero cisza. Niestety przy każdej wizycie w ASO nie piszczało. wymienili filtr kabinowy i tyle. A problem nadal występuje. Został miesiąc do końca gwarancji i chyba nic z tym nie zrobię (w sensie naprawy gwarancyjnej). Pytanie, jak się dostać do tego wentylatora? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/208-%C5%9Bwiszczacypiszcz%C4%85cy-nawiew/page/3/#findComment-10892 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Sporo zabawy, trzeba rozkopać trochę deskę by go wydostać, na pewno cały schowek won. Po jego wyjęciu powinien być od dołu widoczny w obudowie nagrzewnicy. Nad wirnikiem powinien być filtr kabinowy - od spodu powinien być zamocowany na 3 śruby (tak ma Astra J) i po ich odkręceniu i odpięciu wtyczek dało się go wyjąć w dół. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/208-%C5%9Bwiszczacypiszcz%C4%85cy-nawiew/page/3/#findComment-10893 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Wyjąć wentylatora nie udało mi się, ale z braku czasu było tylko jedno podejście Załączam schemat systemu i widok na poszczególne elementy. W ofertach firm z częściami po rozbiórce widziałem , że silnik wentylatora jest sprzedawany zawsze z plastikowym wiatrakiem - i obawiam się, że przez to jest wyciągany "od góry" ponieważ od dołu jest dojcie do samego silnika.... W astrze J i insigni silnik ma od dołu plastikową dużą obudowę o średnicy całego wentylatora i zatrzaskiem do wyjęcia. Wystarczy go podważyć i całość wychodzi w dół. Doraźnie użyłem preparatu do konserwacji styków elektrycznych (był akurat pod ręką) i na włączonym wentylatorze psiknąłem kilka razy od dołu między ośkę silnika a jego obudowę. Od tamtego czasu tylko raz usłyszałem ciche popiskiwanie, ale myśl że nie jest idealnie pozostała .... Co do ASO to mam mieszane uczucia czy bawią się w takie naprawy, pewnie ich biuletyny przewidują wymianę na nowe PS. coś mała frekwencja na naszym forum, tak mało wpisów i dzielenia się wiedzą....inne ople mają po kilkanaście, kilkadziesiąt wpisów dziennie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/208-%C5%9Bwiszczacypiszcz%C4%85cy-nawiew/page/3/#findComment-10895 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sym Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Na Allegro można pooglądać fotki dmuchaw do Mokki. Może to chociaż w jakimś stopniu pomoże, lub konsultacja ze sprzedającymi. Np. tu: https://link.do/546cn Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/208-%C5%9Bwiszczacypiszcz%C4%85cy-nawiew/page/3/#findComment-10897 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość afro04@o2.pl Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Dzięki za szybką odpowiedź, ciepło się zrobiło, można posiedzieć w garażu i urwać kilka zaczepów ?. Jestem nowy na forum, ale pomyślałem sobie że cisza oznacza że mamy mało awaryjne Mokki .....nic tylko się cieszyć . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/208-%C5%9Bwiszczacypiszcz%C4%85cy-nawiew/page/3/#findComment-10898 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2019 1 minutę temu, afro04@o2.pl napisał: cisza oznacza że mamy mało awaryjne Mokki W opinii BARDZO wielu mechaników (i w mojej opinii też) Mokka jest bardzo udanym i mało awaryjnym autem. Wszystko złe, to powyłazi na gwarancji, a później nic się nie dzieje. Nie dość, że po swojej widzę to i po klientach - na olej przyjeżdżają... No, czasem jakieś klocki czy coś z eksploatacyjnych... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/208-%C5%9Bwiszczacypiszcz%C4%85cy-nawiew/page/3/#findComment-10899 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.