Skocz do zawartości
donatelo

Stuk przy wrzucaniu biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

odebrałam dziś swoją długo wyczekiwaną mokke. Używaną, po leasing pracowniczym. Silnik 1.4, 4 tyś przebiegu, 2015, na gwarancji.

 

I w drodze do domu coś mnie zaskoczyło. Staje na światłach, wrzucam na luz. Robi się zielone, wciskam sprzęgło wrzucam jedynkę i słychać taki głuchy stuk... Powtórzyło się parę razy. Parę razy bieg wszedł też bez problemu, bez stuku.

 

Jeździłam tym autem tydzień wcześniej (jazda próbna) i nic takiego się nie działo...

 

Co to może być? Dałam się nabrać na trefne auto? Jechać z tym do serwisu? Wrócić do sprzedawcy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te skrzynie są takie toporne i ciągle coś klika.

Zajedź z ciekawości zapytać - może mało oleju jest w skrzyni, a one są bardzo ale to bardzo wrażliwe na to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli to może po prostu być, że "ten typ tak ma"?

 

 

Zajedź z ciekawości zapytać - może mało oleju jest w skrzyni, a one są bardzo ale to bardzo wrażliwe na to.

A takie coś powinni mi zweryfikować w ramach gwarancji czy trzeba będzie zapłacić (jeżeli stwierdzą, że jest wszystko ok)?
Dopytuję, bo pierwszy raz mam autko z gwarancją ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ramach gwarancji.

Zgłasza się problem polegający na głośnej pracy skrzyni biegów w chwili wrzucania biegu X. Mają obowiązek zweryfikować zastrzeżenia i zdiagnozować uszkodzenie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjechałam wczoraj do ASO (Kanclerz, Ruda Śląska). Jeden z mechaników się ze mną przejechał. Słyszał ten stuk i mówi "nie wiem czy coś z tym zrobimy, raczej nie, to już kolejna mokka, która z czymś takim przyjeżdża". Podszedł do kierownika serwisu, powiedział mu w o co chodzi i dodał "ale to każda mokka tak ma". Kierownik poszedł ze mną do auta, powrzucał sobie parę razy bieg i stwierdził, że dla niego ta skrzynia pracuje prawidłowo. Powiedział, że wyregulują linki (?) i żeby to jeszcze obserwować. I żeby sprawdzić czy przy prędkości 130-140 km/h przy zmianie z 5 na 6 czuć opór czy bieg wchodzi ok.

 

@ArKos co o tym sądzisz? To rzeczywiście może być normalne czy raczej ściema?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy mogę wypowiadać się co do kompetencji personelu jako były pracownik.

Nie zmienia to faktu, że pierwszą czynnością w takim wypadku powinna być regulacja linek. Jeśli po dokładnej regulacji nadal będzie ten odgłos, to chyba skłoniłbym się, aby obstawić winę wybieraka.

Czy sprawdził ktoś poziom oleju? To jest również istotna sprawa jeśli chodzi o głośność i precyzję pracy skrzyni biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic mi nie wiadomo żeby ktokolwiek sprawdził poziom oleju (przynajmniej nic mi nie mówili).

 

A podpowiesz o co mam pytać/co ewentualnie zasugerować/czego ze strony ASO oczekiwać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu poproś najpierw o sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów, aby upewnić się, że jest prawidłowy.

Możesz dorzucić, że czytałeś o robieniu nadstanu oleju w tych skrzyniach i zapytać, czy masz starszy czy nowszy typ. Do starszego wchodzi 2,4l +200ml nadstan a do nowszego 1,8l + 200ml nadstan.

Jest to już oficjalne rozwiązanie stosowane w ASO. Chcesz się upewnić, że wszystko jest w porządku i że masz nadstan.

No i ta regulacja linek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ArKos za wskazówki! A wyjaśnisz mi pokrótce o co chodzi z tym nadstanem? Jak już mam o tym im mówić, to fajnie byłoby się chociaż trochę orientować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadstan robi się po to, aby lepiej były smarowane wałki i łożyska. Konstrukcja skrzyni jest spieprzona inżynieryjnie. Jak każda, tak i ta ma smarowanie rozbryzgowe, ale nikomu nie przyszło na myśl, że mając przenosić ponad 300Nm łożyska muszą być mocniejsze i lepiej chłodzone. Słabe łożyska + ich kiepskie smarowanie + ich notoryczne przeciążanie = ich rozlatywanie, przegrzewanie i luzy na wałku, a luzy na wałku to powolne zabijanie kół. Skutkiem tych wydumek skrzynia lubi się sypać. Łożyska i bardzo często koła 6 biegu...

Nadstan powoduje, że więcej oleju jest rozbryzgiwanego a tym samym smarowanie jest wystarczające i łożyska są lepiej chłodzone.

To tak pokrótce.

W tej nowszej wersji skrzyni łożyska są prawie połowę szersze czyli sporo solidniejsze i przekonstruowano przestrzeń wewnątrz w celu osiągnięcia lepszego smarowania.

Tutaj skrzynia M32 w wersji Ikea - poskładaj se sam:

post-363-0-14441200-1420044102.jpg

post-363-0-49654800-1420044133.jpg

post-363-0-25743600-1420044159.jpg

Skrzynia pochodzi z flotowej Astry IV 1,7 cdti o przebiegu 110.000km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.