Skocz do zawartości
donatelo

Stuk przy wrzucaniu biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

odebrałam dziś swoją długo wyczekiwaną mokke. Używaną, po leasing pracowniczym. Silnik 1.4, 4 tyś przebiegu, 2015, na gwarancji.

 

I w drodze do domu coś mnie zaskoczyło. Staje na światłach, wrzucam na luz. Robi się zielone, wciskam sprzęgło wrzucam jedynkę i słychać taki głuchy stuk... Powtórzyło się parę razy. Parę razy bieg wszedł też bez problemu, bez stuku.

 

Jeździłam tym autem tydzień wcześniej (jazda próbna) i nic takiego się nie działo...

 

Co to może być? Dałam się nabrać na trefne auto? Jechać z tym do serwisu? Wrócić do sprzedawcy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te skrzynie są takie toporne i ciągle coś klika.

Zajedź z ciekawości zapytać - może mało oleju jest w skrzyni, a one są bardzo ale to bardzo wrażliwe na to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli to może po prostu być, że "ten typ tak ma"?

 

 

Zajedź z ciekawości zapytać - może mało oleju jest w skrzyni, a one są bardzo ale to bardzo wrażliwe na to.

A takie coś powinni mi zweryfikować w ramach gwarancji czy trzeba będzie zapłacić (jeżeli stwierdzą, że jest wszystko ok)?
Dopytuję, bo pierwszy raz mam autko z gwarancją ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ramach gwarancji.

Zgłasza się problem polegający na głośnej pracy skrzyni biegów w chwili wrzucania biegu X. Mają obowiązek zweryfikować zastrzeżenia i zdiagnozować uszkodzenie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjechałam wczoraj do ASO (Kanclerz, Ruda Śląska). Jeden z mechaników się ze mną przejechał. Słyszał ten stuk i mówi "nie wiem czy coś z tym zrobimy, raczej nie, to już kolejna mokka, która z czymś takim przyjeżdża". Podszedł do kierownika serwisu, powiedział mu w o co chodzi i dodał "ale to każda mokka tak ma". Kierownik poszedł ze mną do auta, powrzucał sobie parę razy bieg i stwierdził, że dla niego ta skrzynia pracuje prawidłowo. Powiedział, że wyregulują linki (?) i żeby to jeszcze obserwować. I żeby sprawdzić czy przy prędkości 130-140 km/h przy zmianie z 5 na 6 czuć opór czy bieg wchodzi ok.

 

@ArKos co o tym sądzisz? To rzeczywiście może być normalne czy raczej ściema?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy mogę wypowiadać się co do kompetencji personelu jako były pracownik.

Nie zmienia to faktu, że pierwszą czynnością w takim wypadku powinna być regulacja linek. Jeśli po dokładnej regulacji nadal będzie ten odgłos, to chyba skłoniłbym się, aby obstawić winę wybieraka.

Czy sprawdził ktoś poziom oleju? To jest również istotna sprawa jeśli chodzi o głośność i precyzję pracy skrzyni biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic mi nie wiadomo żeby ktokolwiek sprawdził poziom oleju (przynajmniej nic mi nie mówili).

 

A podpowiesz o co mam pytać/co ewentualnie zasugerować/czego ze strony ASO oczekiwać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu poproś najpierw o sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów, aby upewnić się, że jest prawidłowy.

Możesz dorzucić, że czytałeś o robieniu nadstanu oleju w tych skrzyniach i zapytać, czy masz starszy czy nowszy typ. Do starszego wchodzi 2,4l +200ml nadstan a do nowszego 1,8l + 200ml nadstan.

Jest to już oficjalne rozwiązanie stosowane w ASO. Chcesz się upewnić, że wszystko jest w porządku i że masz nadstan.

No i ta regulacja linek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ArKos za wskazówki! A wyjaśnisz mi pokrótce o co chodzi z tym nadstanem? Jak już mam o tym im mówić, to fajnie byłoby się chociaż trochę orientować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadstan robi się po to, aby lepiej były smarowane wałki i łożyska. Konstrukcja skrzyni jest spieprzona inżynieryjnie. Jak każda, tak i ta ma smarowanie rozbryzgowe, ale nikomu nie przyszło na myśl, że mając przenosić ponad 300Nm łożyska muszą być mocniejsze i lepiej chłodzone. Słabe łożyska + ich kiepskie smarowanie + ich notoryczne przeciążanie = ich rozlatywanie, przegrzewanie i luzy na wałku, a luzy na wałku to powolne zabijanie kół. Skutkiem tych wydumek skrzynia lubi się sypać. Łożyska i bardzo często koła 6 biegu...

Nadstan powoduje, że więcej oleju jest rozbryzgiwanego a tym samym smarowanie jest wystarczające i łożyska są lepiej chłodzone.

To tak pokrótce.

W tej nowszej wersji skrzyni łożyska są prawie połowę szersze czyli sporo solidniejsze i przekonstruowano przestrzeń wewnątrz w celu osiągnięcia lepszego smarowania.

Tutaj skrzynia M32 w wersji Ikea - poskładaj se sam:

post-363-0-14441200-1420044102.jpg

post-363-0-49654800-1420044133.jpg

post-363-0-25743600-1420044159.jpg

Skrzynia pochodzi z flotowej Astry IV 1,7 cdti o przebiegu 110.000km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat nadal w toku. W środę kolejna wizyta w ASO. Kierownik serwisu się przejechał autem, posłuchał, popróbował. Przyznał, że też słyszy ten głuchy stuk, ale "to pewnie technologiczne i tak ma być". Na moje pytanie o nadstan oleju padło hasło, że to niemożliwe (bo jest jakiś odpowietrznik przez który ten nadmiar oleju wyleci).... Poziomu oleju w skrzyni też nie sprawdzili.

 

Jednak powiedział, że opisze problem i zapyta GM co oni na to (czy to ok, czy mieli jakieś zgłoszenia itp). Na szczęście w GM nie stwierdzili, że to normalne tylko napisali co może być przyczyną. Kierownik serwisu wyjaśnił mi w czym rzecz, ale jako, że jestem laikiem to jednym uchem mi wpadło, a drugim wypadło... Dopytam jeszcze raz jak pojadę na tą naprawę i dorzucę to info do wątku. Z tego kojarzę, to chodzi o nasmarowanie jakiegoś wału czy czegoś tam... Bo coś się tam niby może blokować i stąd ten głuchy stuk. Na pewno bez rozbierania skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moje pytanie o nadstan oleju padło hasło, że to niemożliwe (bo jest jakiś odpowietrznik przez który ten nadmiar oleju wyleci)....

Bzdura. Musiałoby być ze 3,5-4 litry żeby się wylewało. Kiero nie zna budowy skrzyni biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jestem już po "naprawie" tej usterki... Z tego co mi przekazali wymieniony został smar (na jakiś inny niż jest oryginalnie) wału sprzęgłowego. Uzupełnili też olej w skrzyni i odpowietrzyli sprzęgło.

Wracam autem do domu, pierwsze światła, drugie, trzecie - jest ok. Jedynka wchodzi lekko, normalnie. Czwarte światła znowu słychać ten głuchy stuk :angry: :angry: :angry:... Kolejne światła jest ok, następne znowu głuchy stuk... Czyli tak jak było przed "naprawą".

 

Edit: a czy ktoś z Was też ma u siebie taki głuchy stuk? Nie znam się na tym i w ASO chcą mi wmówić, że to tak ma być...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj donatelo, u mnie też występuje ten głuchy stuk , nie zawsze sporadycznie ale występuje. Przypadkiem dosłyszane, stanąłem pod bramą wrzuciłem na luz po chwili wrzuciłem pierwszy bieg i w chwili włączania pierwszego biegu usłyszałem głuchy stuk.Tak jak wcześniej napisałem nie zawsze ale zdarza się .ArKos ma rację ta skrzynia jest toporna, ja mam z nią więcej kłopotów i przymierzam się do naprawy w najbliższym terminie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przymierzam się do naprawy w najbliższym terminie

 

Daj znać jeżeli uda Ci się coś wskórać... U mnie stanęło na "to tak ma być" i póki co nie mam siły walczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Mokkę od marca i mam podobne wrażenie są lekkie stuki przy wrzucaniu biegów. Przymierzam się do wizyty w aso. Mam pewne inne obawy. Np. nie rozumiem dlaczego załącza się sprężarka od klimy w momencie kiedy działa zwykły nawiew a klima jest wyłączona fakt nawiew jest ustawiony na chłodne powietrze no ale klima nie powinna się załączać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Mokkę od marca i mam podobne wrażenie są lekkie stuki przy wrzucaniu biegów. Przymierzam się do wizyty w aso. Mam pewne inne obawy. Np. nie rozumiem dlaczego załącza się sprężarka od klimy w momencie kiedy działa zwykły nawiew a klima jest wyłączona fakt nawiew jest ustawiony na chłodne powietrze no ale klima nie powinna się załączać.

Kompresor klimy tak ma, a co do stuków to może być raczej sprzęgło, charakterystyczne dla tej wersji silnikowej. Przerabiałem to http://mokkaforum.pl/topic/109-sprz%C4%99g%C5%82o-w-16-stuki/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem czy to wina sprzęgła , u mnie nie ma żadnego stuku przy załączaniu sprzęgła,u mnie ten stuk występuje nie w trakcie wciskania pedału sprzęgła .Mianowicie pedał sprzęgła jest wciśnięty i w trakcie przesuwania lewarka biegów na pozycję nr; jeden następuje głuchy stuk.a sprzęgło w tym momencie jest dociśnięte do podłogi, więc z całą pewnością stuk występuje po wciśnięciu sprzęgła a w trakcie załączania pierwszego biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj ArKos, bardzo małą mam wiedzę ale trochę marek samochodów w swoim życiu miałem.Auta użytkowałem po kilka lat, do jednych trzeba było więcej dokładać, do innych mniej, nigdy nie miałem kłopotów ze skrzynią biegów.Opla Mokkę kupiłem bo mi się podoba, jest to pierwszy opel i ostatni.W tak krótkim czasie użytkowania prawdo podobnie szykują mi się bardzo duże koszty remontu skrzyni biegów. o ile w Twoim przypuszczeniu ten głuchy  stuk przy włączaniu pierwszego biegu to sprzęgło to szykuje się kolejny wydatek. Ale do tego dojdziemy po wyciągnięciu skrzyni.Mokka ma 14 tysięcy przebiegu i już kilka poważnych wydatków.Nie wiem jak będzie dalej,czytając posty naszych koleżanek i kolegów , z tym autem jest bardzo dużo kłopotów, nie liczni albo się nie przyznają albo faktycznie nie mają kłopotów .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W skrzyni jest coś takiego jak przesuwki. Sztuk 4. Zależnie od tego, jaki bieg ma być, to pod działaniem lewarka się przesuwają i to jest ten klik przy wrzucaniu biegu. M32 jest skrzynią, w której mechanizm zmiany biegów pracuje głośno i jest to normalne.

Tak narzekasz na wydatki... a co takiego się stało, na co wydałeś pieniądze?

Przecież gwarancja jest chyba?

Ludzie na forum piszą o problemach, ja też pisałem i to wbrew pozorom sporo, a od 2 lat (tfu tfu!) nic się nie dzieje - powyłaziło co miało i spokój. Myślisz, że w innej marce będzie lepiej? To się grubo mylisz...

Mokka nie jest kłopotliwa, w każdym razie nie wykracza ponad jakiś standard. Kłopotliwa to jest Insignia, której posiadania nie życzę nawet wrogom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest kłopotliwe to zależy. Dwa serwisy ASO nie potrafią od roku usunąć skrzypienia odchodzącego z okolic pedału... dodatkowo wymieniany był wentylator nawiewu bo się zatarl. Ostatnio wymieniana była pompka sprzęgła. Wcześniej miałem astra też nowke sztukę i wymieniłem w niej za 250 zł jakiś element turbiny i coś tam przy wentylatorze i to wszystko przez cały okres użytkowania auta. W mokce jednak więcej problemów. Do tego w mokce dochodzi słynne rdzewiejacy układ wydechowy. Jutro jade na kanał sprawdzic swoją póki jeszcze gwarancja jest.

Dodam tylko tyle że znajoma pół roku przedemna kupiła insignie. Sprzedała ja 2 miesiące temu i przez 4 lata nic w niej nie robiła. A.jeszcze była w dieslu. A niby taka awaryjna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miała kobieta w uj szczęścia. Tylko tyle mogę powiedzieć. Na każde 10 aut wjeżdżających z usterkami u mnie na serwis, 3-4 z nich to Insignie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.