Skocz do zawartości

Stuk przy wrzucaniu biegu


donatelo

Rekomendowane odpowiedzi

No i jestem po szczegółowej kontroli skrzyni ,opłacało się czekać aż wróci dobry fachowiec z urlopu.ArKos miałeś racje,po jeździe próbnej i obsłuchaniu skrzyni padła diagnoza .To nie jest skrzynia ,przyczyn pojedynczych ruchów lewarka mam szukać w poduszkach skrzyni lub silnika.Do przeglądu mechanizm zmiany biegów ( byłem w serwisie ustawiali linki miało być dobrze ) ale nie jest, to co tam lekko słychać to ma być podobno od tłumika wydechowego.Nie wiem ArKos czy to też jest wina poduszek, ostatnio zauważyłem ruszając ze skrzyżowania w systemie start-stop mając na luzie  w trakcie naciśnięcia sprzęgła samochód odpala.No i właśnie w trakcie odpalenia lewarkiem na luzie potrafi lekko ruszyć w stronę pierwszego biegu ,poduszki czy linki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często odnoszę wrażenie, że osoby, które nabyły fabrycznie nowe auto albo są przewrażliwione, albo same wyszukują sobie problemy - bez urazy oczywiście.

Jako mechanik mam jedno zdanie w pewnych kwestiach i tego się trzymam. Jeśli technicznie uzasadnione jest jakieś zachowanie auta/podzespołu/mechanizmu, to tak ma być i koniec.

Sprawność skrzyni ocenia się podczas jazdy. Jeśli podczas przyspieszania i potem hamowania silnikiem lewarek wykonuje ruchy, to jest coś nie tak. Jeśli nie wykonuje, to wszystko w porządku.

Podczas rozruchu silnik lata jak żyd po pustym sklepie, więc siłą rzeczy MA PRAWO pociągać linki i powodować ruch lewarka. Nie jest to oznaką ani awarii zawieszenia silnika ani skrzyni.

Smutna ale prawdziwa rzecz: mnóstwo osób przyjeżdża do ASO z "problemami". Przykro to pisać, ale 99% z nich to po prostu śmierdzące lenie. "Zapaliła się kontrolka ciśnienia w oponach, proszę coś z tym zrobić, mam gwarancję bo auto tydzień temu odebrane." - przyczyna: 1,8 bara w kołach a nośność opon zmienił na FULL LOAD... "Tylne zawieszenie mi stuka, a nowe auto, to nie do pomyślenia!" - przyczyna: wrzucone byle jak ucho holownicze do wnęki koła zapasowego... "Auto nie przyspiesza powyżej 60km/h, wiecznie problemy z tym autem, co za bubla żeście mi wcisnęli" - przyczyna: właściciel włączył limiter prędkości... I tak dalej i tak dalej.

Nie daj Boże powiedzieć takiemu, że ma zapłacić za usługę, bo jest coś takiego jak instrukcja obsługi, w której pisze, za co odpowiedzialny jest kierowca, co do czego służy, jak obsługiwać i postępować. Po co czytać. Lepiej iść i drzeć ryja na salonie... Nie będzie płacił, bo ma gwarancję. Skarga pisemna do centrali GM, bo auto na gwarancji, to ASO ma psi obowiązek za darmo naprawiać... Negatywna opinia na google, bo ma gwarancję... Czarny PR na fejsbuku, wszelkich dostępnych forach internetowych, bo ma gwarancję.

Zaczynam być tym na tyle zmęczony, że nieraz świerzbi mnie ręka, żeby takiego patafiana jednego z drugim jebnąć porządnie z liścia, wziąć za wszarz i wypieprzyć za drzwi z solidnym kopem w dupsko. Kupił Opla a zachowuje się, jakby wydał pół miliona na Maybacha...

 

Reasumując:

1. czy samochód był w ASO, a jeśli był, to jaka była diagnoza?

2. czy ruch lewarka występuje w pionie (12 34 56) podczas przyspieszania/hamowania silnikiem, co by mogło świadczyć o usterce skrzyni?

3. na czym polega "pojedynczy ruch lewarka", w jakich okolicznościach występuje i czy jest jakaś prawidłowość tego objawu?

 

Im precyzyjniejsze odpowiedzi, tym łatwiej wyciągnąć wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos teraz to już grubo przesadziłeś, jak możesz tak krytykować prawdziwych facetów. Czy to jego wina, że nie zdążył doczytać instrukcji obsługi, żona nie miała czasu, a on akurat wtedy miał umówioną wizytę w spa, czy innym salonie piękności na ułożenie fryzury. A dopompowanie kół, wiesz jakie to skomplikowane, a nie daj boże któryś z kolegów zobaczy i co, obciach na fecebooku gotowy. Naprawdę jesteś mało wyrozumiały. Hihihihi

A tak szczerze, widzę że jesteś swój chłop oczywiście z jajami, bo mnie też nie raz swędzi ręka, na tyk wymalowanych lalusiów, ale co zrobisz, nic nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj ArKos, to może  nie aż tak z tą krytyką , jestem tu na tym forum  może jednym z najstarszych użytkowników. Nie jednym autem jeździłem i nie jednym nowym z salonu  .Przed Mokką jeździłem salonowym Focusem nówką sprzedałem jako trzy letnie. Naprawdę umiem bardzo dużo przy autach zrobić.Auta utrzymuję w bardzo dobrym stanie i nigdy nie miałem problemów ze sprzedażą.Po prostu lubię mieć auto cały czas sprawne ,akurat Mokkę kupiłem bo mi się bardzo podoba.To nic że ma swoje minusy,każde auto je ma ,dlatego zawsze porównuje nowe auto do tego co sprzedałem i stwierdzam że z Focusem było wiele mniej problemów ale to już przeszłość.Stwierdzam że najwięcej mają do powiedzenia zawsze ci co olewają i nie robią nic przy swoich autach,jakoś będzie, byle  jeździ.Wracając do tematu byłem w ASO była regulacja linek lekka poprawa,na resztę pytań otrzymałem odpowiedź tak ma być skrzynia  musi się dotrzeć ręce opadają.Podczas hamowania  silnikiem i przyśpieszania nie ma żadnych ruchów lewarek sztywny w każdej pozycji.Pojedynczy ruch lewarka u mnie to po wrzuceniu drugiego biegu lekkie przesunięcie się lewarka w stronę luzu kilka milimetrów następnie lewarek sztywno stoi ,raz ten objaw jest raz go nie ma, po rozgrzaniu jakieś pięć kilometrów ruch lewarka bardzo sporadyczny i to przeważnie wrzucając biegi w górę wrzucając w dół tego ruchu nie ma Nie wiem na pewno, przypuszczam winę linek nie znam się na tym ale myślę że jest za wielki luz na lince lewarek za bardzo pociągnięty do tyłu i w trakcie zazębiania  te kilka milimetrów luzu powoduje te kilka milimetrowe cofnięcie się lewarka,jeśli się mylę to mnie popraw.To by było na tyle,ArKos nie wziąłem tego do siebie bo Cię bardzo szanuję,wielu ludziom pomogłeś i na pewno wielu pomożesz .Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) bez urazy oczywiście.(...)

Część powitalną mamy z głowy ;)

 

 

Podczas hamowania  silnikiem i przyśpieszania nie ma żadnych ruchów lewarek sztywny w każdej pozycji.

Skrzynia jest w pełni sprawna jeśli chodzi o kwestie najgorsze, czyli luz na łożyskach.

 

 

Pojedynczy ruch lewarka u mnie to po wrzuceniu drugiego biegu lekkie przesunięcie się lewarka w stronę luzu kilka milimetrów następnie lewarek sztywno stoi ,raz ten objaw jest raz go nie ma, po rozgrzaniu jakieś pięć kilometrów ruch lewarka bardzo sporadyczny i to przeważnie wrzucając biegi w górę wrzucając w dół tego ruchu nie ma 

Moim zdaniem regulacja linek została wykonana niezbyt dokładnie. Oczywiście nie będę wyrokował, że to 100% to, ale na to mi wygląda. Gęsty olej, większe opory. większe tendencje do "ciągnięcia".

 

 

nie wziąłem tego do siebie 

Bardzo mnie to cieszy, bo nie było moim zamiarem uderzanie do kogokolwiek. Odniosłem się ogólnie do kwestii przewrażliwienia, bo naprawdę multum osób sobie samemu wyszukuje usterki, których nie ma, bo auto ma się tak zachowywać (wynika to z budowy czy procesu produkcji).

 

Do sedna:

Jeśli masz możliwość, odwiedź inne ASO. Podejrzewam niedokładną regulację linek. Jeśli na dodatek odczuwasz, że niektóre biegi wchodzą "gorzej" niż na początku, to w zasadzie można być pewnym kiepskiej jakości usługi regulacji.

Jeśli jesteś ze śląska, to zapraszam do ASO do Gliwic :) Mogę wykonać osobiście regulację - oczywiście zachowując całość procesu: przyjęcie auta do ASO, otwarcie zlecenia itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos bardzo dziękuję, jesteś porządnym gościem,właśnie u Ciebie chciałbym te linki zrobić.do Gliwic mam blisko,dam ostatnią szansę innemu serwisowi na miejscu, jak spaprają robotę przyjadę do ASO Gliwice, oczywiście otwarcie zlecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś chciał, abym to ja zajął się autem, to przy umawianiu się na termin powiedz, że autem ma zajmować się Arek. To wystarczy.

P.S.

Nie wiem jakiemu ASO chcesz dać szansę, ale u nas rozwiązałem problemy, których nie zrobiono:

- Mucha - nie otwierający się dach w Astrze Cabrio, diagnoza - pompa dachu za 14.000zł, a usterka była banalna i nie była to pompa

- M&M Cars Katowice - spieprzona wymiana i regulacja linek w Zafirze C

- Kanclerz - problemy z silnikiem Astra J 1,6T benzyna

Okoliczne ASO są niestety słabsze od nas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświeżę swój temat ;) Układ sprzęgło-skrzynia w moim aucie pracuje jak pracowało... Mimo wizyt w ASO, mojego marudzenia i prób naprawy. Temat się ciągnie, a ja odkrywam coraz to nowe zachowania mojego auta  :D W sumie ten głuchy stuk to chyba nic strasznego, ot efekt akustyczny (tak przynajmniej sobie wmawiam ;) ). Ale wychodzi na to, że co któreś wrzucenie jedynki ciężko wybiera bieg i po wybraniu (nie zawsze, ale jednak) jest efekt jakby lekkiego pełźnięcia w przód (jeżeli nie trzymam nogi na hamulcu, to auto delikatnie poruszy się do przodu). Czy ktoś z forumowiczów również zauważył u siebie taki objaw? Dla przypomnienia, chodzi o silnik 1.4 i 6-biegową skrzynię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności