Skocz do zawartości

Kalibracja czujników kół


Gość shadok

Rekomendowane odpowiedzi

Zbliża się pora wymiany opon. Dla mnie to już trzeci sezon. Jak zwykle zmienię kompletne koła samodzielnie. Nie zajmuję się w ogóle czujnikami, nie mam ich w zimowym komplecie. Po prostu w sezonie zimowym świeci się kontrolka. Polecam wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Józefie, a co wnosi Twój post do tematu o kalibracji czujników TPSM?

Tys ni mom, ale czytam z przyjemnością jak koledzy walczą i to z sukcesem :) ... i też deko mądrzejszy jestem  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Służę pomocą w aktywacji czujników. Kraków / Nowa Huta

Hej czy do swojej Mokki X posiadasz ten przyrząd z Aliexpress? Ja mam Mokke X z listopada i właśnie po założeniu dziś letnich czujniki sa do kalibracji.Chce kupić ten przyrząd na ALi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skalibrowałem-przypisałem te czujniki.Ale od początku.Po waszych namowach szczególnie Jarbola ale innych tez ,ROZEBRAŁEM jeszcze raz na czynniki pierwsze EL-50448.Posprawdzałem miernikiem też ,przedmuchałem powietrzem do laptopów poskładałem poszedłem do kół i nic.ani na wentyl ani na oponie .ROZEBRAŁEM trzeci raz i wyjąłem antenkę z obudowy ,wcześniej była dociśnięta na maksa,i z taka wyjętą atenką poszedłem do samochodu i zacząłem od nowa i znowu nic ale wtedy dołożyłem do opony i SKUR..SYN zatrąbił. Potem resztę trzy bez problemu ale nie tak ja na filmiku tylko takie kółka robiłem antenką wokoło wentyla i poszło .Troszkę dziwne to wszystko bo wcześniej robiłem na wentyl tak jak na filmiku i szło bez problemu a teraz na oponie.W każdym razie gdyby nie wasze podpowiedzi szczególnie Jarbola ale innych tez to bym kupił drugi sprzęt i bym może tez nie "skalibrował". Dzięki jeszcze raz a moje doświadczenie może się komuś przyda z tą wyjętą antenka z obudowy

Kup akumulatorek odpowiednik baterii 6F22, bo to co piszesz to ewidentnie wygląda na problem z zasilaniem. Mi na dwóch nowych bateriach nie chciało poprawnie pracować. Jeśli siada napięcie baterii to trudno wymagać poprawnej pracy.

A jak się zachowuje dioda LED po krótkim naciśnięciu przycisku? Może przygasa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej czy do swojej Mokki X posiadasz ten przyrząd z Aliexpress? Ja mam Mokke X z listopada i właśnie po założeniu dziś letnich czujniki sa do kalibracji.Chce kupić ten przyrząd na ALi

 

Tak, to ten sam przyrząd co koledzy. Ja kupowałem na olx, sprzedawca z Łodzi. Potrzebowałem na już, i nie miałem czasu czekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tą kalibracją opon?
Byłam dziś w warsztacie oponiarskim zapytać się czy zrobią mi kalibrację do opon letnich. Warsztat jest zwykłym zakładem specjalizującym się w serwisie kół, opon nie żadne ASO.
Szef powiedział, że zrobią i że nie potrzeba tam żadnych kalibracji, że to tylko takie naciąganie ludzi z tym kalibracjami, że miał juz kilka aut Mokka i nie było żadnych problemów. I że samochód sam się resetuje do odpowiednich parametrów opony.
Fakt, że kilka sezonów jeździłam na wymianę opon do innego serwisu(nie do Opla, czy innej autoryzowanej stacji) i tez nie widziałam, żeby mi robili jakieś kalibracje (choć może nie widziałam samego procesu ) i nigdy nie miałam żadnych problemów z oponami, komunikatami, alarmem, że coś nie tak z oponami.Tamten serwis jest nieczynny i dlatego musiałam szukać innego.
Tak sobie myślę, że oni w tym poprzednim co się zamknął też chyba nie mięli jakiegoś specjalnego sprzętu do mojej Mokki.
Koszt takiej wymiany to około 80 zł za komplet.
 

Podejrzewam że ten warsztat, o którym wspomniałam na początku zrobi dokładnie tak samo, jak ten który robił mi to juz kilka sezonów. Dlatego pytam - po co kupować sprzęt do kalibracji lub po co jeździć do ASO i płacić im tyle kasy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czym mówisz? O samej wymianie opon? Na tych samych czynnikach to nie ma problemu. My tu rozmawiamy o wymianie kół z nowymi czujnikami co sezon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli TYLKO wymiana opon to nic nie trzeba programować.

W wypadku wymiany całych kół trzeba.

Witam, ale jak do tego przekonać tych wymieniaczy kół?  Ze nie mają racji, mówiąc iż SAMO się skalibruje?. Ja już w trzecim zakładzie robiłem podejście z tym tematem i wszędzie tak samo, Panie coś Pan? Wymieniamy koła i tyle! Się komputer dogada z czujnikami. I niestety tak nie jest,  Więc jak z tą wiedzą  na warsztatach? Czy tez Opel tak tylko ma, że trzeba oblecieć z przyrządem wszystkie koła?. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności