Skocz do zawartości

Wymiana oleju w skrzyni biegów


Gość mlodymat

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Witam, pisałem co prawda na forum astry, ale może tu też uzyskam podpowiedź.

 

Posiadam Astrę J 2018, B14Net i M32, przebieg 138 tys. Zleciłem mechanikowi wymianę oleju w skrzyni i prosiłem o zalanie olejem Fuchs Sintofluid 75W80. Była to najprawdopodobniej pierwsza wymiana od nowości. Mechanik zalał ok 2.2l przy wymianie - w ostatniej butelce zostało jakieś 820-830ml. Twierdził, że olej nie miał opiłków, ale nie mierzył ile litrów wyleciało ze skrzyni.

 

Po wymianie mam o wiele gorsze wrażenia niż przed.... Biegi zaczęły bardziej haczyć, nie wchodzą gładko. Wcześniej jedynie z 1 na 2 był największy dyskomfort..... Odkąd temperatura spadła do 5 stopni jest jeszcze gorzej. Dałem samochód jeszcze raz do mechanika i stwierdził, że największy problem jest na 2ce - na rondzie przy skręconych kołach wbijał 3 razy. Co mogło pójść nie tak? Na innym forum widziałem gdzieś taki przypadek, podobno pomógł powrót do fabrycznego oleju opla. Czy mechanik powinien dolać jeszcze ze 300ml fuchsa czy w tym roczniku tylko pogorszy to sprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności