Skocz do zawartości

Silnik diesla 1,6 cdti "whisper diesel" czyli B16DTH - przestroga


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ArKos, może Ty będziesz mógł coś podpowiedzieć, silnik 1.6 cdti 110KM. Od jakiegoś czasu na nierozgrzanym silniku przy obrotach 1800-2500 ( to jest zmienne ) słuchać rzężenie, falowanie - coś podobnego do odgłosu rozrządu z czasów z przed podkładki podczas jazdy na rondzie ... (Pewnie niektórzy użytkownicy widzą o co chodzi). Odgłos to falowanie, szuranie chrobotanie - nie wpływa na obroty auta. Dodając gazu na luzie lub stojąc też słychać ale o wiele ciszej, delikatniej. Znika po rozgrzaniu zazwyczaj około 70stopni płynu - sporadycznie lekko słyszalny po rozgrzaniu.
Problemu nie ma lub jest o wiele delikatniejszy, krócej trwa lub prawie wcale go nie ma w deszczowe dni, wiem że to szamaństwo ale tak wychodzi z obserwacji.
Ostania rzecz jaka zaobserwowałem to brak tego podczas wypalania dpf - ostatnio zaraz po odpaleniu auta gdy był zimny włączyło się wypalanie dpf, silnik chodził ładnie i równo (na tyle ile może podczas wypalania) bez tych dźwięków.

Byłem w kilku miejscach, nikt nie był przekonany do tego czy to rozrząd czy nie, sugerowali sprawdzenie wtrysków u pompiarzy.

Spotkałeś się może z takim przypadkiem? Masz jakieś sugestie co można zrobić aby potwierdzić jakaś diagnozę. Czy możliwe że któryś z wtrysków dodaje do pieca lub za mało dodaje do pieca?

 

4 godziny temu, bluerush napisał:

ostatnio zaraz po odpaleniu auta gdy był zimny włączyło się wypalanie dpf

To jest ciekawe.

W dniu 17.12.2024 o 18:40, Wiesław napisał:

To jest ciekawe.

Z tego co pamiętam to zdarzało się to od nowości co jakiś czas, no prawie od nowości bo kupiłem go 2 letniego, rocznik 2016. Zdarza się to głownie w zimie.

 

Co do samego problemu z warczeniem/chrobotaniem to nie mam jakiegoś punktu zaczepienia w którym to miejscu może być, kupiłem jakiś interface diagnostyczny tylko na co zwrócić uwagę w jakimś CarScanerze?

Kontrolka filtra DPF Filtr cząstek stałych DPF wymaga czyszczenia. Lampka świeci - filtr pełen. Lampka miga - filtr osiągnął absolutnie maksymalny poziom napełnienia. W obu przypadkach kontunuować jazdę z obrotami powyżej 2 tys. obr./min. aż lampka zgaśnie.

Witam serdecznie, mam problem z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach. Problem występuje kiedy ponownie uruchamiam silnik po godzinnym postoju. Ewidetnie usterka występuje kiedy silnik ma niska temperaturę, a EGR już zaczyna działać. Dzieje się tak do minuty po odpaleniu, później obroty się normują. Po odpięciu EGR silnik pracuje równo. Przy porannym odpaleniu zimnego silnika kiedy EGR jeszcze nie działa silnik chodzi równo. Oczywiście EGR został wyczyszczony jak również podmieniony No i bez zmian. Dodam, że pojawiło się to po zamontowaniu podkładki pod napinacz rozrządu (rozrząd teraz pracuje bardzo dobrze) Był odpięty akumulator, czy to może mieć wpływ? 

Dodam jeszcze, że sterownik nie zgłasza, żadnych błędów, silnik chodzi równo ma moc z wyjątkiem w/w problemu pracuje bardzo dobrze. Podczas nierównej  pracy silnika sinusoida EGR  ma duże wahania, wygląda to jak by zawór EGR miał problem z wysterowaniem otwarcia. Kiedy obroty się stabilizują sinusoida zaworu EGR stabilizuje się również. Z góry dziękuję za pomoc i ewentualne sugestie 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności