Skocz do zawartości

Silnik diesla 1,6 cdti "whisper diesel" czyli B16DTH - przestroga


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 31.03.2017 o 19:54, ArKos napisał:

Postanowiłem ewentualnym chętnym przybliżyć kilka wad tego silnika. Nie dlatego, że nie lubię diesli (bo ich nie lubię), ale dlatego, że ten silnik to straszliwa mina.

Jakiś czas już go montują (będzie jakieś 2 lata, bo zaczynał jako A16DTH), co nie zmienia faktu, że to jest to samo, co dziś dostaje się jako 1,6 cdti.

Napiszę swoje spostrzeżenia z punktu widzenia serwisanta (ASO), który na bieżąco obsługuje i serwisuje te wynalazki.

Pragmatyka: przebiegi rzędu od 15.000-180.000km.

Zauważone POWTARZAJĄCE SIĘ przypadłości:

- często ciekną misy olejowe - koszt niby niewielki ale auto uziemione na 1-2 doby.

- bardzo często potwornie rzegota rozrząd przy rozruchu... GM uparcie twierdzi, że to odgłos pracy rozrusznika. Otóż używając stetoskopu postanowiłem potwierdzić te ich rewelacje. Osłuchałem rozrusznik, i... i odgłosy są normalne. Za to osłuchując górną pokrywę rozrządu, rozrywa bębenki w uszach. SILNIK MA POWAŻNY PROBLEM Z ROZRZĄDEM. Oczywiście nie każdy egzemplarz, ale bardzo wiele. Określiłbym odsetek na poziomie ok. 35%. Auta mające kilkanaście tysięcy przebiegu wydają przy rozruchu niemiłosierne rzegotanie metaliczne, które cichnie natychmiast po uruchomieniu. Co ciekawe: rzegotanie występuje tylko i wyłącznie po co najmniej kilku minutach postoju. Jeśli odpala się go raz po razie, jest cicho, czyli normalnie. Nie zależy to od temperatury zewnętrznej, temperatury silnika ani żadnych innych czynników zewnętrznych. Jeśli przyczyną byłby rozrusznik, odgłos musiałby występować każdorazowo, a występuje TYLKO I WYŁĄCZNIE po kilku/kilkunastominutowym postoju, czyli jak olej zdąży już zejść do misy. Osobiście uważam, że wadliwy jest napinacz łańcucha, który za szybko gubi ciśnienie. Przestrzegam przed tym. Silnik jest koszmarem, w którym do wymiany rozrządu wymagany jest demontaż sanek, skrzyni biegów i kompletnego sprzęgła - bo rozrząd jest po stronie skrzyni biegów. Cena robocizny NA PEWNO przewyższy 1000zł, koszt części okolice 2400-2600.

Ta nowoczesna i wspaniała nowinka GM zajęła u mnie zaszczytne I miejsce w plebiscycie "Największe wpadki General Motors", czyli przebiła sławetne 3-cylindrowe, benzynowe gówienko X10XE/Z10XE montowane w Corsach.

- pęka kolektor wydechowy, a konkretnie prążkowana rura odprowadzająca gazy spalinowe do EGR-a. Jest ona integralną częścią kolektora wydechowego. Co do kosztów, to każdy ma chyba już jakieś wyobrażenie... okolice 1800 brutto + robocizna. Trzeba wywalić turbinę, DPF-a... Na moje oko jakieś 800zł.

- wtryskiwacze padają jak muchy - niestety, często pojawia się check engine i komunikat "Awaria pojazdu - skontaktuj się z serwisem", a po odczycie błędów mamy "niedostateczne wyrównoważenie wtryskiwacza cylindra xxx". Wyuczanie i adaptacja daje efekt na kilkaset kilometrów, po czym auto wraca jak bumerang na wymianę wadliwego wtrysku. Koszt ok. 2500 za sztukę brutto.

Po raz wtóry uczulam: diesle są dla ludzi bogatych. Era dobrego diesla skończyła się na etapie 1,9tdi z VW i 1,9cdti Fiata/Opla, czyli w okolicy 2005 roku. Od tamtej pory produkuje się mega szit.

Przemyślcie sobie zakup tego badziewia, jeśli lubicie swój portfel...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.03.2017 o 19:54, ArKos napisał:

Postanowiłem ewentualnym chętnym przybliżyć kilka wad tego silnika. Nie dlatego, że nie lubię diesli (bo ich nie lubię), ale dlatego, że ten silnik to straszliwa mina.

Jakiś czas już go montują (będzie jakieś 2 lata, bo zaczynał jako A16DTH), co nie zmienia faktu, że to jest to samo, co dziś dostaje się jako 1,6 cdti.

Napiszę swoje spostrzeżenia z punktu widzenia serwisanta (ASO), który na bieżąco obsługuje i serwisuje te wynalazki.

Pragmatyka: przebiegi rzędu od 15.000-180.000km.

Zauważone POWTARZAJĄCE SIĘ przypadłości:

- często ciekną misy olejowe - koszt niby niewielki ale auto uziemione na 1-2 doby.

- bardzo często potwornie rzegota rozrząd przy rozruchu... GM uparcie twierdzi, że to odgłos pracy rozrusznika. Otóż używając stetoskopu postanowiłem potwierdzić te ich rewelacje. Osłuchałem rozrusznik, i... i odgłosy są normalne. Za to osłuchując górną pokrywę rozrządu, rozrywa bębenki w uszach. SILNIK MA POWAŻNY PROBLEM Z ROZRZĄDEM. Oczywiście nie każdy egzemplarz, ale bardzo wiele. Określiłbym odsetek na poziomie ok. 35%. Auta mające kilkanaście tysięcy przebiegu wydają przy rozruchu niemiłosierne rzegotanie metaliczne, które cichnie natychmiast po uruchomieniu. Co ciekawe: rzegotanie występuje tylko i wyłącznie po co najmniej kilku minutach postoju. Jeśli odpala się go raz po razie, jest cicho, czyli normalnie. Nie zależy to od temperatury zewnętrznej, temperatury silnika ani żadnych innych czynników zewnętrznych. Jeśli przyczyną byłby rozrusznik, odgłos musiałby występować każdorazowo, a występuje TYLKO I WYŁĄCZNIE po kilku/kilkunastominutowym postoju, czyli jak olej zdąży już zejść do misy. Osobiście uważam, że wadliwy jest napinacz łańcucha, który za szybko gubi ciśnienie. Przestrzegam przed tym. Silnik jest koszmarem, w którym do wymiany rozrządu wymagany jest demontaż sanek, skrzyni biegów i kompletnego sprzęgła - bo rozrząd jest po stronie skrzyni biegów. Cena robocizny NA PEWNO przewyższy 1000zł, koszt części okolice 2400-2600.

Ta nowoczesna i wspaniała nowinka GM zajęła u mnie zaszczytne I miejsce w plebiscycie "Największe wpadki General Motors", czyli przebiła sławetne 3-cylindrowe, benzynowe gówienko X10XE/Z10XE montowane w Corsach.

- pęka kolektor wydechowy, a konkretnie prążkowana rura odprowadzająca gazy spalinowe do EGR-a. Jest ona integralną częścią kolektora wydechowego. Co do kosztów, to każdy ma chyba już jakieś wyobrażenie... okolice 1800 brutto + robocizna. Trzeba wywalić turbinę, DPF-a... Na moje oko jakieś 800zł.

- wtryskiwacze padają jak muchy - niestety, często pojawia się check engine i komunikat "Awaria pojazdu - skontaktuj się z serwisem", a po odczycie błędów mamy "niedostateczne wyrównoważenie wtryskiwacza cylindra xxx". Wyuczanie i adaptacja daje efekt na kilkaset kilometrów, po czym auto wraca jak bumerang na wymianę wadliwego wtrysku. Koszt ok. 2500 za sztukę brutto.

Po raz wtóry uczulam: diesle są dla ludzi bogatych. Era dobrego diesla skończyła się na etapie 1,9tdi z VW i 1,9cdti Fiata/Opla, czyli w okolicy 2005 roku. Od tamtej pory produkuje się mega szit.

Przemyślcie sobie zakup tego badziewia, jeśli lubicie swój portfel...

Nie wiem czy kiedykolwiek miałeś do czynienia z tym silnikiem ... może tak może nie ... bez urazy.Odpowiem jako użytkownik tego motoru z przebiegiem na dziś 227k.Silnik jest rewelacyjny, jeśli chodzi o twoje usterki które opisałeś to ... nic i jeszcze raz nic.Dla  zaspokojenia ciekawości w tym aucie nie tylko poza silnikiem ale tez innymi rzeczami nie robiłem dosłownie nic .Jedyna przypadłość to mata ogrzewania fotela kierowcy dział przez 2 minuty (tak wiem do wymiany).Dawno nie miałem tak bezproblemowego auta.Może to kwestia dbania czy interwałów eksploatacyjnych które wyznaczyłem sobie sam i nie patrzyłem na książkę serwisową.Może trafiła się tobie jakaś felerna wersja.Miałem właśnie sprzedawać auto żeby kupić coś może innego ale z racji tego że ceny aut poszły mocno w górę nie odkupię takiej wersji w tym roczniku nawet z innego modelu.Jeśli chodzi o rozrząd, planuje go wymienić po nowym roku dlatego że tak trzeba a nie dlatego że muszę, oprócz tego sprzęgło i dwumasę... bo auto zostawiam sobie jeszcze na parę lat.Pozdrawiam i bez urazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, lorbas13 napisał:

Nie wiem czy kiedykolwiek miałeś do czynienia z tym silnikiem

Nie, nie miałem nigdy, tak sobie piszę dla samego pisania.

 

 

Powiem bardzo grzecznie...

Znam ten silnik wręcz na pamięć. Grubych robót przy tym silniku zrobiłem kilkadziesiąt. Głównie rozrządy. Gwarancyjnych napraw w ASO jeszcze więcej. Głównie wtryski, rozrządy i pękająca "harmonijka" z kolektora do chłodniczki EGR.

Cieszę się, że jesteś zadowolony z tego silnika, ale nie wypisuj mi tu kocopołów że to cud miód i orzeszki. Jestem zawodowo czynnym mechanikiem specjalizującym się w Oplach i od 30 lat naprawiam Ople.

Nie wiem, czy ze współczesnych diesli ostatniej dekady jest jakikolwiek, nie sprawiający problemów. A ten konkretnie jest w czołówce upierdliwców. 

Żeby nie być gołosłownym, to pooglądaj sobie moje robótki - powiedzmy z ostatnich kilku/kilkunastu tygodni. Rocznie uzbiera się tego sporo.

 

https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid04QX8QmeB9k7mnifUtyNCudxwcFMorNYidrLLADpViwG6Ux1SxD6VUxbPBAfLKdLzl

https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid02cyrU2U1xg3hgihddnPfacJ2bFkMLGjuN4tffsGzAGCjxFu5LH9CHgqmB7STpGkaol

https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid0xLXxj7bHkF46Lfuaqa2aJ9X8a4ZStGJyDcDxB4SF9h5xyDTfKFAn7oa5Xpei7Pwrl

https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid0jnecLLHQANVhsDY5AuAZempSXSeD6Cim1bi9joCQTmJD448WLKsQ4ePnZJ9nmeehl

https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid0NQgFyF2HTHSenx16mMjh5bTXzEfhgz5PzC9x5c65o3FDeaXECfiCK4yZCNQcR5REl

https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid025qxMy9ij9rr1pCnaiUMWkZPd2WEZzMcZDReHaG47Ef8oExMssd5ACksHDNX57SBel

https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid034mAREdYKCcxG7ugtLDyQQjpW2oce1G5aojfUKRVY6tRzfFaH6SYwGMCjQgyoezKl

https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid0mR1NWg1n7T1ZUTTyUmnHzmATKx5KtYKgvtjBx28kApXd3Ko7khWN1KXgKm7b5aqkl

 

A teraz możesz dalej upajać się swoim silnikiem, ale najpierw ogarnij korzystanie z forum i używanie cytatów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

 Cześć

 

Kolego ArKos. Chciałem zapytać o wyciek oleju, mam Astre K z 2019 z tym silnikiem, olej zbiera się na żebrowaniu skrzyni w zaznaczonym miejscu oraz jest mokro pod tą rurą jest też mokra cała misa od spodu. Od góry, widziałem że olej wydostaje się z pod pokrywy zaworów. Dałem nową uszczelkę, dołożyłem pastę uszczelniającą i już sucho na górze. Miałem nadzieję że to to, jednak nadal zbiera się olej na skrzyni w wskazanym miejscu. Czy bazując na swoim doświadczeniu domyślasz się z kąt to cieknie....kiedyś już zrzuciłem cały DPF ale za nim sucho...tylko od prawej strony mokro.

wyciek.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pytanie czy wymieniać napęd pompy oleju w 1.6cdti 110km,2017, 191tys. Niedługo po zakupie auta jakieś 2,5 roku temu został wymieniony rozrząd czyli łańcuch,koła,ślizgi i napinacz a także podkładka pod napinacz więc z rozrządem cisza. Niestety serwis nie wymienił napędu pompy gdyż stwierdził że jest z nim wszystko ok bo ma napinacz mechaniczny i nie ma luzu. Możliwe że z autem nie będę się rozstawał i tu pytanie czy wymieniać napęd pompy bo zasadniczo z tego co wiem napęd pompy uszkadzał się najczęściej od pękniętego ślizgu z głównego łańcucha, sam z siebie nie pękał, a przynajmniej ja obserwując grupy i fora nie widziałem takiego przypadku. Jest sporo roboty żeby znów się dobrać do tego i pytanie czy to ma sens skoro same napędy pompy nie były wadliwe i mają napinacz mechaniczny.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przypadki zerwanego łańcucha pompy oleju. Samochody na gwarancji, 99,9% auta flotowe. To bujda, że na tym łańcuchu nie ma luzu, bo napinacz ma sprężynę z grubego drutu i nawet wyciągnięty łańcuch w spoczynku nie lata, ale pod obciążeniem jak najbardziej i to dość znacznie. Fakt jest taki, że zęby na kole się zużywają, łańcuch się zużywa i wyciąga, sprężyna napinacza się zużywa i jak ten łańcuch spadnie, to przy odrobinie szczęścia ginie jedynie ciśnienie oleju, a jak ma się pecha, to wpada pod główny łańcuch i robi sieczkę w silniku.

Nowy łańcuch jest lekko luźny a co dopiero taki po przelataniu 200k. Nie da się go wymienić bez rozebrania silnika jak do normalnej wymiany głównego rozrządu.

 

65657952_2047774692197678_33143325976764

 

Robiłem dziesiątki tych rozrządów. To wredny i upierdliwy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję za odpowiedź. W takim razie będzie trzeba to zrobić bo ryzyko jest. Silniki już mocno poznałem przez 3 lata i faktycznie Opel popłynął z tym silnikiem. Choć od momentu zrobienia rozrządu nie można na nic narzekać w tym aucie. 

Jeszcze jedno pytanie, czyli rozumiem że będzie potrzebny łańcuch pompy,napinacz,koło pompy, śruba koła? Wtryski i pokrywę trzeba zrzucić? Chodzi mi o to czy uszczelka i podkładki pod wtryski też ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności