Skocz do zawartości

Wymiana oleju silnikowego


Rekomendowane odpowiedzi

Gość kamil_balcerowski

Kurde, jesteś jak encyklopedia [emoji2] O co by człowiek nie spytał, wszystko wiesz i potrafisz wyjaśnić. Dziękuje serdecznie, miłej soboty :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/57-wymiana-oleju-silnikowego/page/8/#findComment-4458
Udostępnij na innych stronach

 

Poza tym najważniejsze: jeśli producent silnika zaprojektował układ smarowania na olej o lepkości 5W-30, to przy zastosowaniu oleju 5W40 lub 0W40 opory pracy silnika przy 100-120*C (najczęstsza temperatura pracy oleju), jak i pompy oleju, będą większe. Skutkować będzie to większym zużyciem paliwa lub mniejszą mocą silnika.

 

 

Wyrażając takie stwierdzenie byłbym na Twoim miejscu ostrożny gdyż strona 215 instrukcji zaleca 5W30 ; 5W40 jak i 0W30 ; 0W40

w zależności od temperatury otoczenia, a więc układ smarowania jest przystosowany do tych obydwu lepkości.

W niemieckim ASO zalewają 0W40 i raczej czynnik ceny jest decydujący czym zalewają w Polsce.

 

2i6nrit.jpg

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/57-wymiana-oleju-silnikowego/page/8/#findComment-4460
Udostępnij na innych stronach

0w40 w głównej mierze dobrze sprawdza się w zimnym klimacie. Myślę, że u nas to nie ma sensu, bo zim praktycznie nie ma.

Poza tym najważniejsze: jeśli producent silnika zaprojektował układ smarowania na olej o lepkości 5W-30, to przy zastosowaniu oleju 5W40 lub 0W40 opory pracy silnika przy 100-120*C (najczęstsza temperatura pracy oleju), jak i pompy oleju, będą większe. Skutkować będzie to większym zużyciem paliwa lub mniejszą mocą silnika.

Instrukcja obsługi? Dla mnie nie ma wątpliwości, że interpretacja jej zapisów jest zgodna z tym, co napisałem...

W naszym klimacie nie ma sensu stosowania 0W40. Niemcy niech sobie robią, jak uważają, mogą nawet stosować 0W50, tylko jaki jest tego sens? Więcej szkody, niż pożytku tak naprawdę.

To, że w danym silniku można stosować oleje innej lepkości, niż przewidział producent, to standard i nie dziwi w tym nic. Do starych strucli leje się syntetyk i pracują wyśmienicie pomimo, że produkowano je w czasach, gdy syntetyk był dopiero w fazie ekperymentalnej. Nie zmienia to faktu, że olej powinien być dobrany do warunków pracy silnika i do tego się odniosłem. Nie napisałem nigdzie, że dojdzie do uszkodzenia silnika. Ująłem fakty w sposób czytelny i moim zdaniem precyzyjny. Spadek mocy i większe opory pracy silnika będą również w momencie stosowania 15W30 i często ludzie go leją, jak silnik żre olej. I jeżdżą...

olej.png

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/57-wymiana-oleju-silnikowego/page/8/#findComment-4461
Udostępnij na innych stronach

Nawet na 15W30 pojedziesz. Pytanie tylko brzmi: jaki to ma sens... U nas 0W40 będzie niewykorzystany i tyle. W skandynawii owszem, to dobre posunięcie. Ale nie u nas.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/57-wymiana-oleju-silnikowego/page/8/#findComment-4463
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności