Skocz do zawartości

awaria korka zbiornika płynu chłodzącego


wir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pytanie wrzuciłem po to, aby dowiedzieć się czy awaria ma miejsce tylko u mnie czy jest to powszechna usterka. Chodzi o rozdzielanie się górnej - żółtej części korka zbiornika płynu chłodzącego silnika od elementu, który wchodzi w otwór wlewu zbiornika wyrównawczego. Całość skonstruowana jest w ten sposób, że żółta nakrętka którą trzymamy w ręce podczas odkręca się i jest obrotowo, luźno połączona rodzajem zazębienia z korkiem, który uszczelnia otwór. Połączenie powoduje, że korek w otworze nie obraca się a jedynie jest wyciągany i wpychany pionowo. Trzymając korek w dłoni kręcimy swobodnie czarnym elementem, który nie posiada żadnego gwintu. Korek posiada dwa oringi różnej średnicy, które przylegają do ścianek wnętrza otworu. Oringi nie są niczym smarowane, ponieważ chyba płyn jest wystarczająco tłusty. Usterka polega na tym, że jednego razu podczas odkręcania w ręce pozostała mi górna żółta część korka a "zatyczka"- czarny element pozostał w otworze. Najprawdopodobniej usterka powstała po tym jak korek nie był bardzo długo wykręcany i oringi podeschły, zatarły się w otworze podczas wyciągania z otworu zbiornika i przytrzymały na tyle mocno, że korek rozdzielił się. Oczywiście wkręcałem korek z powrotem i czułem, że wskoczył - połączył się z korkiem wewnątrz ale ponownie przy odkręcaniu się rozdzielał, połączenie wyrobiło się. Korek wydostałem płaskimi wkrętakami. Przesmarowałem delikatnie oringi i ścianki otworu i działało, ale po około 1,5 m-ca dzisiaj ponownie korek się rozdzielił. Czy to jest częsta usterka czy raczej o niej nie słychać. Z góry dzięki za jakiekolwiek info czy komentarze - foto dołączę jutro jak silnik będzie letni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 3 lata później...

Witam. Chciałbym odświeżyć temat. Mam nadzieję że w dobrym miejscu ale wydaje mi się że nie ma co dodawać nowego.

Mokka 1.4 net 2013 rok. Podczas jazdy z nagrzanym silnikiem ( trasa, korki ) ubywa płynu przez króciec wystający z wlewu zbiorniczka przy korku. Ubytek nieduży ale co tydzień trzeba 50ml dolać. Temperatura na wskaźniku stabilna, prawidłowa. Praca silnika prawidłowa. Ale ubytek jest, korek na całym gwincie ma płyn. Po odkręceniu korka na letnim silniku słychać lekki psyk więc jakieś ciśnienie trzyma. Czy to może oznaczać że zaworek korka trzyma ale słabo? Czy raczej inna przyczyna? Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 4.11.2022 o 20:55, Bart napisał:

Dziękuję. Działam zatem z zamówieniem nowego korka. Dam znać czy pomogło.

Fajne by było jakby kolega napisał czy pomoglo. 😊 U mnie po wymianie na nowy oryginalny GM  komplet zbiornik plus korek pół roku spokój ale ostatnio zauważyłem że korek popuszcza nadmiar ciśnienia przez króciec zbiornika wypychając dosłownie 2 krople płynu. Dodam że głównie jazda w korkach i temp. około 106 st.. Pytanie czy to normalka? Dodatkowo pytanie o całkowita wymianę płynu chłodniczego. Jaki dobry polecacie jeśli chodzi o zamarzanie jak i wrzenie. Auto mam od roku i taka wymianę powinienem pewnie już dawno zrobić. Dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adamo napisał:

Pytanie czy to normalka?

Tak, po to on jest. Temperatura ok.

 

1 godzinę temu, Adamo napisał:

Auto mam od roku i taka wymianę powinienem pewnie już dawno zrobić.

Płyn wymieniać się powinno co 2 lata po wcześniejszym sprawdzeniu temperatury krzepnięcia. Każdy obecnie oferowany jest dobry, wyłączając firmy-krzaki typu K2, Kuler czy jakieś inne wydumki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ArKos napisał:

Płyn wymieniać się powinno co 2 lata po wcześniejszym sprawdzeniu temperatury krzepnięcia. Każdy obecnie oferowany jest dobry, wyłączając firmy-krzaki typu K2, Kuler czy jakieś inne wydumki.

Ok. Czytałem pochlebne opinie o płynie Prestone. Jeszcze jedna sprawa. Przy całkowitej wymianie płynu ile cały układ Mokki pomieści ? Pytam bo Prestone mają w 4 i 1-litrowych pojemnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności