Skocz do zawartości

Wentylator chłodnicy.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i koleżanki. Od tygodnia jestem  posiadaczem nowej  Mokki 1.6 16v i przez ten krótki okres użytkowania zauważułem coś dziwnego w zachowaniu wentylatora chłodnicy. Otóż dziś temperatura na dworzu wynosiła około 9stopni, po przejechaniu dystansu 5km zatrzymałem się przed garażem i słyszałem prcujący wentylator chłodnicy ( klima wyłączona), wjechałem do środka wentylator dalej pracował, otworzylem pokrywe silnika sprawdziłem górny wąż przy chłodnicy- zimny, dolny ciepły, węże od ogrzewania ciepłe, wentylator dalej pracował, włączyłem ogrzewanie na maksa dalej chodził, w końcu zgasiłem silnik i poszedłem do domu. I tu mam pytanko czy ten typ tak ma a może muszę  odwiedzić serwis ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W 1.6 często padają termostaty, które mają zintegrowaną grzałkę i czujnik w obudowie. Właśnie pracujący wentylator jest objawem - sterownik wykrywając uszkodzenie zabezpiecza auto przed przegrzaniem.

Trzeba zdiagnozować samochód i odczytać błędy.

Skoro auto na gwarancji to kierunek ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co grzalka w termoscacie? Co do odczytania bledow...no nie wiem...jakos nie widze aby serwis spieszyl z odczytem bledow przy kazdej wizycie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałka w termostacie podgrzewa płyn do chwili osiągnięcia temperatury roboczej silnika - żeby mniej palił. Bo jak jest zimny, to ma wzbogaconą mieszankę. Ekologia... 

ASO spieszy czy nie spieszy - ich sprawa w jaki sposób podchodzą do rzeczy, ale z pewnością nikt nie używa szklanej kuli do diagnozy uszkodzeń elektrycznych, więc bazując na swoim doświadczeniu podłączyłbym MDI i sprawdził, czy termostat jest w porządku - objaw jest typowy dla uwalonego termostatu. Chyba, że jakaś zwierzyna pogryzła instalację elektryczną w komorze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie o obroty ciepłego silnika na biegu jałowym. Otóż kilka razy zauważyłem podwyższone obroty około 1000 ( klima wyłączona), nie pomagało przegazowanie, dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wróciły do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za szybką odpowiedz. Wracajac do mojego pytania o wentylator chłodnicy to wszystko już się unormowało i działa prawidłowo, podejrzewam że układ nie był dobrze odpowietrzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie... Starczy większa wilgotność powietrza, temperatura czy nawet jakość paliwa - to wszystko odgrywa rolę. Bez nerwów - wszystko gra, nowe zelektronizowane układy wtrysku benzyny po prostu tak mają i żyją swoim życiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość majpitek

Witam@

Chyba dołączyłem do grona. Dziś rano - 11 km spokojnej jazdy, temperatura na zewnątrz 12C. Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika stwierdziłem pracujący wentylator chłodnicy. Krótko, bo wyłaczył się po około minucie, ale jednak... Czyżby czas na ASO?

Pozdrawiam@

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności