Skocz do zawartości

Wentylator chłodnicy.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Domyślam się po ilości odpowiedzi że tylko ja mam takie obiawy, problem polega na tym ze nie mam jak sprawdzić na innym samochodzie ponieważ diler w mojej wiosce nie dysponuje takowym modelem do jazd testowych a nie chcę pochopnie pisać do TVN TURBO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam wszystkich zainteresowanych.

Mieszkam na Węgrzech. Piszę Google Translator.

Problemem jest to dokładnie. Opel nie może uzyskać jej lekarstwo. Może nie chcą poprawić oprogramowanie. Sad!

Kopalnia silnika 1.6xer. 5800 kilometrów.

Czy ktoś może wysłać do mnie, czy rozwoju.

Miłego dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maybe in english would be better... What is wrong?

Kłopot. Mój fan mocha działa. 12 Celsjusza zimno. To nie jest logiczne. Problemem jest równoległa do Forum w Polsce i Rosji. I tutaj też ..
Ignorantami Centrum Opel. :wacko: Dziękuję.!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Posiadam Mokkę 1.6 benzyna z dwustrefową klimatyzacją od pół roku ,obecnie  wentylator chłdnicy zachowuje się tak samo jak u kolegi Czarnego.Serwis pracuje nad usterką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Posiadam Mokkę 1.6 benzyna z dwustrefową klimatyzacją od pół roku ,obecnie  wentylator chłdnicy zachowuje się tak samo jak u kolegi Czarnego.Serwis pracuje nad usterką.

Cześć,na rosyjskim forum mokki ludzie też piszą że mają taki problem z wentylatorem ale w silnikach 1.8 benzyna. Jak serwis znajdzie rozwiązanie proszę daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to kwestia oprogramowania a nie awarii czy usterki. Jeśli sterownik zarządza chłodzeniem silnika i życzy sobie pracy wentylatora, to tak jest. Musieliby opracować nowy wsad do sterownika silnika, dzięki któremu wentylator nie byłby w takiej sytuacji włączany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam kolegów. Opiszę może po krótce mój problem z mokką 1.4 turbo gaz. (2015 .. kupiona w 2016 czerwiec i po 4 tys lm założony gaz) Otóż od jakiegoś czasu zauważałem ubytek płynu w zbiorniczku chłodniczym. Przy jednym z dolań stwierdziłem mokre przewody .. chłodnicę i spód silnika. Zacząłem szukać nieszczelności i okazało się że płyn jest wyrzucany przez odpowietrzenie w zbiorniczku (taki kruciec koło korka). Auto ma 100 tys i jest już po gwarancji. Wizyta u mechaników i sprawdzenie na obecność spalin w układzie ... dwoch pierwszych stwierdza że spalin nie ma ... a trzeci że są i stąd to ciśnienie i wywalanie płynu. Diagnoza : uszczelka pod głowicą do wymiany. Tak też zrobiłem ale na uszczelce żadnych oznak .. tylko głowica miała trochę podpalone gniazda  .. więc regeneracja całej (chyba od gazu). Pochłonęło to troszkę finansów .. no ale trudno. 

Zmontowane wszystko na tip top ... zalane nowym płynem ...iiiii efekt ten sam co przed naprawą .....

Na dodatek nie można odpowietrzyć układu. Płyn w zbiorniczku się gotuje ... a chłodnica zimna. Temperatura na zegarze prawie 90 ...wentylator na pierwszym biegu ... chłodnica zimniutka ... a ze zbiorniczka dymi i idzie gorąca para. 

Pewnie uwalony termostat  ... więc wymiana. No i tu znowu niespodzianka ... bo na nowym termostacie identycznie. Rozbieram więc poprzedni termostat .. wyjmuje środek i zakładam tylko samą obudowę .. nie podpinająć wtyczki. Auto się nagrzewa .. ładnie odpowietrza i wszystko działa idealnie. Nawet ogrzewanie dobrze grzeje chociaż teraz mrozy. Jedyne co to wolniej na gaz się przełącza (tak 2 min dłużej) i pali się check na tablicy. Zamawiam jeszcze jeden termostat ... ale wstrzymuję się z założeniem bo chcę przeprowadzić test we wrzącej wodzie ... i ku mojemu zdziwieniu nie otwiera się ...

Ten pierwszy też tak samo chociaż garnek z wodą podskakuje na kuchence. Nie poprzestałem na tym. Podłączyłem do złącza w termostacie podczas gotowania 12v z prostownika ... iiiiiii .. otworzył się. Ten drugi też ...

No i teraz dylemat ... bo miernik w wtyczce w aucie pokazuje że jest napięcie ... ale termostat zamontowany do obiegu się nie otworzy .... a w garnku z napięciem bez problemu ...

I czego tu się teraz chwycić ? Może to któryś czujnik steruje prądem na tą grzałkę w termostacie i to napięcie tam podawane nie jest dawane ciągle ... tylko w zależności od temperatury. 

Ma ktoś taki przypadek i wie co zrobić .... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności