Skocz do zawartości
Jarek

Jaki Olej do 1.4T

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wymieniałem przy 2 tyś przebiegu olej fabryczny na serwisowy Dexos2

Moje pytanie dotyczy zamiennika...

 

Po Insigni zostało mi sporo oleju  Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30

 

Sprawdzałem parametry i wychodzi na to że są tożsame z olejem wlewanym z ASO,pytanie brzmi..czy można taki olej dolewać....czy raczej sobie podarować i przejść na całkowita wymianę  lub pozostać na ASO... no i jak się to ma do gwarancji.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli olej ma te same właściwości co zalecany w książce serwisowej, to nie widzę przeciwwskazań do stosowania tego oleju.

Nawet na przeglądzie możesz przyjechać z własnym olejem - byleby odpowiadał specyfikacjom.

Ja przy 2 tyś wymienię, ale właśnie na GM-owski dexos 2 (199 zeta to chyba nie tak dużo z wymianą i filtrem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na Dexos-II w silniku. Jednak postanowiłem zmienić olej w skrzyni biegów. Zaleję Fuchs Titan Sintofluid 75W80 zamiast GM 75W85. Powodem jest fakt, że udowodniono, iż fabryczny olej GM nie zabezpiecza łożysk M32, która jest BARDZO wymagająca jeśli chodzi o jakość i stan oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy warto wymienić olej po przejechanych pierwszych kilku tys. km? Jeżeli tak to po ilu? Póki co nastawiam się na wymianę przy 5 tys. km. Obecnie na liczniku 2300 km i wartość w oczach rośnie  :) Czy powyższa wymiana dotyczy również wymiany smarowidła w skrzyni biegów? Sporo tych pytań wyszło, ale jestem bardzo ciekawy Waszych opinii w jakże ważnym temacie  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Specjaliści od napraw skrzyń twierdzą, że na tym oleju okolice 60kkm często zaczynają się problemy.

Poczytać można:

http://forum.opel24.com/topic/70037-olej-a-fakty-i-mity-dotyczace-skrzyni-m20-m32/

 

Co do oleju w silniku: ja wymieniałem przy 1500km i muszę powiedzieć, że zdziwiony byłem. Wypłynęło pod koniec kilka jakby glutów czy coś... Wymiany oleju silnikowego dokonuję co 10kkm i nie interesuje mnie czy auto mocno czy nie mocno eksploatowane.

Olej w skrzyni pomimo, że GM nie zaleca, ja również wymieniam. Nie dość, że na wyższej klasy olej, to jeszcze uważam, że 40-50kkm to czas na wymianę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Po Insigni zostało mi sporo oleju  Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30

Pytanie ile czasu można trzymać tak olej? Nawet producenci po jakimś czasie zalecają kupno nowego- bo się starzeje. Na dolewki bym go osobiście dolał. 199zł za olej+filtr+wymiana w ASO to nie dużo-faktura jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Specjaliści od napraw skrzyń twierdzą, że na tym oleju okolice 60kkm często zaczynają się problemy.

Poczytać można:

http://forum.opel24.com/topic/70037-olej-a-fakty-i-mity-dotyczace-skrzyni-m20-m32/

 

Co do oleju w silniku: ja wymieniałem przy 1500km i muszę powiedzieć, że zdziwiony byłem. Wypłynęło pod koniec kilka jakby glutów czy coś... Wymiany oleju silnikowego dokonuję co 10kkm i nie interesuje mnie czy auto mocno czy nie mocno eksploatowane.

Olej w skrzyni pomimo, że GM nie zaleca, ja również wymieniam. Nie dość, że na wyższej klasy olej, to jeszcze uważam, że 40-50kkm to czas na wymianę.

 

Ja jeżdżę na Dexos-II w silniku. Jednak postanowiłem zmienić olej w skrzyni biegów. Zaleję Fuchs Titan Sintofluid 75W80 zamiast GM 75W85. Powodem jest fakt, że udowodniono, iż fabryczny olej GM nie zabezpiecza łożysk M32, która jest BARDZO wymagająca jeśli chodzi o jakość i stan oleju.

 

Czy to też dotyczy silnika 1.6 benzyna z skrzynią 5-biegową ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mi licznik pokazał 1tys. , sprawdziłem czy jest jakiś ubytek oleju i tu miło zaskoczony jestem zerowym ubytkiem . Jak u was przy większych przebiegach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na liczniku 3425km. Jestem świeżo po wymianie oleju w silniku 1.4T. Pakiet z ASO 199 zł za olej + filtr. Dodatkowo załapałem się na kampanię związaną ze światłami adaptacyjnymi. Uaktualnienie sterownika (kampania od okolic 14 czerwca). Wszystko w ASO zajęło nieco powyżej godzinki.

Do tej pory regularnie sprawdzałem poziom oleju i żadnego ubytku nie zaobserwowałem :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja metoda pomiaru, o której wspominałem na forum, pozwala jednak stwierdzić zużycie oleju. Oczywiście dużo, dużo mniejsze niż książkowe 0,6 l / 1000 km, ale ubywa. Po 3700 km ubyło mi ok. 0,3 l. Oczywiście za każdym razem dodatkowo robię pomiar metodą "bagnet do oporu" - zawsze wychodzi zużycie "0".

 

Powinno dać to do myślenia, bo jeżeli przy tej metodzie nie wykazuje zużycia oleju, to przy moim sposobie pomiaru poziomu, oleju widoczny np w połowie skali też nie powinien się zmieniać , a tak nie jest. 

Może ktoś to wytłumaczyć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"

Może się więc zdarzyć, że jeżdżąc tylko na krótkich odcinkach z domu do pracy i z powrotem, przez długi czas nie zauważymy żadnej zmiany – zawsze kiedy zajrzymy pod maskę, poziom oleju będzie w normie. Wystarczy jednak wyjechać w trasę, by po przejechaniukilkudziesięciukilometrów, odnotować znaczny ubytek oleju! Jak to możliwe?

Otóż kiedy silnik przez dłuższy czas jest rozgrzany, lżejsze frakcje, w tym paliwo, szybko odparowują z oleju. Co więcej, jeśli jedziemy przez dłuższy czas z dużą prędkością, silnik ma prawo spalić więcej oleju niż zazwyczaj. W efekcie zupełnie nieoczekiwanie może zapalić się czerwona kontrolka ciśnienia oleju. A wtedy jest (prawie) za późno na reakcję!  " z auto świata

 

Zużycie mniejsze niż w książce 0,6l / 1000km to też miałem. Na 6-7tyskm ubyło mi ok 1/3 z pomiędzy min/max sądzę, że to jakieś 0,3l całkiem nieźle. W nocy zrobiłem trasę blisko 1000km(ciągiem). Teraz patrzę i muka bagnet wyjątkowo suchy, jakieś krople na nim(na ząbkach od skali). Dolałem już 0,4l i jakoś pokazać się min mi nie chce-może przez to że silnik jeszcze ciepły- bo jeździłem niedawno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Shell 5W-30 Helix Ultra Professional. Co myślicie o tym oleju.

Ten olej wykończył mi w Ibizie silnik 1.4 16v BBY , nigdy więcej Shella

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba zaleje mokke Mobil 1 ESP Formula 0W-40 Dexos 2 czytalem komentarze i są dobre .Słyszałem ze olej GM dexos2 jest nie dobrym olejem .A waszym zdaniem jaki olej nalać MOKKA 1.4 TURBO PRZEBIEG 16000 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Decyzja padła na Millers Oils NANODRIVE EE LongLife C3 5w-30 Full Synthetic Engine Oil .BMW LL04, MB 229.51, GM Dexos2, VW 502 00, 505 00

27% redukcja tarcia, 14% redukcja zużycia

Całkowicie syntetyczny, wysokowydajny środek SAPS, niski współczynnik tarcia, oszczędny

 

Część olejów NANODRIVE Niskie zakresy tarcia Technologia. Zaprojektowany tak, aby sprostać wymagającym wymaganiom dzisiejszych silników, dzięki dodatkowym korzyściom wynikającym ze zmniejszenia tarcia, lepszej oszczędności paliwa i redukcji całkowitych kosztów eksploatacji.

 

PODANIE

 

Odpowiednie do stosowania w silnikach benzynowych i dieslowych spełniających normy emisji Euro IV / V wymagających specyfikacji ACEA C3. Szczególnie zalecany przez Mercedes Benz i BMW do stosowania z różnymi odstępami między przeglądami i innymi pojazdami wymagającymi zużycia paliwa. Oleje Millers Olej NANODRIVE ma następujące zalety:

 

KORZYŚCI UŻYTKOWNIKA

 

Zmniejszenie tarcia sięgające 27% zapewniając zmniejszenie zużycia do 14% w porównaniu do innych kategorii 5w30 C3.

Współczynnik tarcia zmniejsza się gwałtownie, gdy temperatura silnika wzrasta, zmaksymalizując zużycie paliwa i odpowiednio redukuje emisję.

Chroni przed zużyciem, wydłuża żywotność części silnika.

Całkowite koszty eksploatacji są zredukowane dzięki mniejszym zużyciu paliwa i dłuższej trwałości części.

 

PROFIL WYDAJNOŚCI

 

ACEA: C3-10, A3 / B4-04

API: SN, CF

BMW: Longlife 04

Mercedes-Benz: 229.51

GM / Opel: dexos2

 

TYPOWE CHARAKTERYSTYKI

 

Lepkość SAE 5w30

Ciężar właściwy (w 15 ° C) 0,850

Lepkość kinematyczna (w 100 ° C, cSt) 10.9

Lepkość kinematyczna (w 40 ° C, cSt) 65

Indeks lepkości 160

Punkt płynięcia (° C) <-30

Temperatura zapłonu (° C)> 200

Lepkość na zimno korka (cP) 6 600

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nierozsądne pytanie co ci to da.Skracasz żywotność silnika, Mokka ma wskazany syntetyk.Jak byś miał silnik starej generacji i przy przebiegu kilkaset tysięcy to można półsyntetyk ale tego nie masz. Niektórzy leją mineralny ale do starych haszpli rada nie rób tego :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.