Skocz do zawartości

Czujniki parkowania


zzbych1

Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, miszkoo napisał:

Tak, można sprawdzić i porównać z autem. ASO za samo podłączenie i sprawdzenie wystawi rachunek - mnie prosili o 150 pln. 

Jak konkretnie można sprawdzić, czy moja Mokka ma starsze wersje, czy aktualne? Coś się wyświetla w tym serwisie po wpisaniu VIN, ale co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

36 minut temu, vitoldo napisał:

mnie "wyrzuciło" m.in. K109 Moduł przedniej kamery

Mi też pokazało:) teraz zacząłem się zastanawiać, czy okienko w obudowie lusterka skierowane w kierunku jazdy może mieć coś z tym modułem wspólnego? 

W wolnej chwili sprubuję rozszerzyć wskazania komputera o znaki drogowe i zobaczymy czy działa :)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Marekb napisał:

ale co dalej?

Moim zdaniem trzeba odczytać datę i numer softu z pojazdu....to trudniejsza sprawa, ponieważ trzeba mieć dostęp do diagnostyki.

Model X z tego co wyczytałem ma chyba inne kody do komunikacji, ja w moim wer. 1 posługuję się aplikacją na tel do odczytania danych z podstawowych modułów no BCM, ECU, chamulce itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos czujników parkowania, to już trochę trzepiemy pianę i ucieka nam idea główna, tj. sposób działania przednich czujników.

Są one u mnie dezaktywowane w czasie jazdy i zasadniczo wymagają ponownego włączenia gdy ich potrzebuję przy manewrach do przodu. W praktycznym użytkowaniu okazuje się to być bardziej skomplikowane, co uświadomiłem sobie dopiero wczoraj. We wcześniejszych postach zdaje się, że popełniłem pewną nieścisłość, co mogło wprowadzać w błąd. Przepraszam.

Mokką jeżdżę rzadko (samochód żony), zwykle używam Crosslanda manual, a w nim, jak pisałem, czujniki parkowania działają bezobsługowo i do tego dobrze.

Co z tą Mokką? Po pierwsze ważna uwaga: auto jest z automatyczną skrzynią biegów i ma to zasadniczy wpływ na korzystanie z czujników parkowania. Jak wiadomo (chyba u wszystkich tak jest) wrzucenie wstecznego biegu aktywuje czujniki. A kiedy wrzuca się "R" w automacie? Zawsze po wejściu do pojazdu i uruchomieniu silnika, niezależnie od tego czy pojedziemy do przodu czy do tyłu. Dźwignia z pozycji "P" musi przejść przez "R" (aktywacja czujników parkowania), aby dotrzeć do "D" (kolejne położenia to PRNDM). W tym sensie czujniki są więc jakby aktywne (ON) bezpośrednio po włączeniu zapłonu.

Jedźmy dalej (automatem). Podjeżdżam przodem do miejsca parkowania - czujniki nie działają - MUSZĘ pamiętać o WŁączeniu. Jeśli przejechałem ciut za daleko, to odrobinę cofam i dopiero wjeżdżam przodem na miejsce - teraz czujniki działają, bo przez chwilę był wsteczny (R). Jeśli teraz przypomnę sobie o aktywacji czujników to je WYłączę, bo się same WŁączyły na "R".

Inny przykład. Podjeżdżam pod garaż (czujniki WYłączone), wrzucam "P" bez gaszenia silnika, wychodzę z samochodu, otwieram bramę i wjeżdżam do garażu. Teraz czujniki są WŁączone, bo przecież z "D" do "P" i z powrotem dźwignia przechodzi przez "R".  Jeśli nie uświadomię sobie tego, tylko machinalnie pstryknę przycisk, to czujniki WYłączę.

Reasumując: Kierowca musi pamiętać o przednich czujnikach parkowania i zawsze sprawdzać, czy są aktywne, gdy będą potrzebne. Czasem będą już włączone, a czasem trzeba je będzie włączyć. Nie ma jednej prostej zasady: potrzebuję to włączam, bo może się okazać, że je wtedy wyłączę.

Użytkownicy skrzyni manualnej mają pewnie odrobinę łatwiej, bo tam wsteczny wrzuca się rzadziej.

Czy tak działające czujniki poprawiają komfort kierowcy, bezpieczeństwo? Na pewno odwracają uwagę od tego co najważniejsze.

Wiem, że powyższy opis jest trochę skomplikowany, ale jest on w moim przekonaniu tylko tak skomplikowany jak korzystanie z czujników parkowania w Mokkce.

 

I na koniec: co można z tym zrobić?

Czy np. masowe pisanie do Opla w tej sprawie (nękanie) może coś zmienić? Ja mogę spróbować, ale jeden głos zostanie zignorowany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, miszkoo napisał:

Mi też pokazało:) teraz zacząłem się zastanawiać, czy okienko w obudowie lusterka skierowane w kierunku jazdy może mieć coś z tym modułem wspólnego? 

W wolnej chwili sprubuję rozszerzyć wskazania komputera o znaki drogowe i zobaczymy czy działa :)?

A to mnie zaciekawiłeś. Czy to znaczy, że chcesz jakoś aktywować "ukryte" funkcje? Jak?

Zatrzymałem się na etapie Tech-a przy Astrze H a tu już inna epoka 😟

 

Marekb, słusznie raczej piszesz z tym "przejściem przez R". Z tym, że ja też mam automat i u mnie to działa bez tych wszystkich utrudnień, czyli bezobsługowo z mojego punktu widzenia.

Pieszy przechodzący pół metra od przedniego zderzaka (ja stoję oczywiście z wciśniętym hamulcem) wzbudza pikanie przedniego czujnika. Czyli czujnik jest aktywny. Mnie to nie przeszkadza chociaż wiele osób by się pewnie wkurzało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, vitoldo napisał:

Pieszy przechodzący pół metra od przedniego zderzaka (ja stoję oczywiście z wciśniętym hamulcem) wzbudza pikanie przedniego czujnika. Czyli czujnik jest aktywny. Mnie to nie przeszkadza chociaż wiele osób by się pewnie wkurzało...

Moim zdaniem to dobrze, że tak się dzieje. Poprawia to bezpieczeństwo. Czujniki powinny aktywować się automatycznie przy niskiej prędkości i przyda się to zarówno podczas manewrów związanych z parkowaniem, podczas jazdy w korku jak też postoju bezpośrednio przed przejściem dla pieszych. Powtórzę jeszcze raz - tak to działa w Crosslandzie i nie generuje fałszywych alarmów.

 

Moja Mokka to chyba 09/2018 Korea, 1,4t, automat, Elite plus dodatki. Czym różni się Twoja, jeśli czujniki parkowania działają inaczej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, moja Mokka ma następującą przypadłość: przy cofaniu do tyłu czujniki przodu piszczą i wskazują przeszkodę, której w rzeczywistości nie ma. Nie zawsze taka sytuacja ma miejsce: zazwyczaj po obfitych opadach deszczu, śniegu lub podczas upałów. Piszczenie ustaje po przejechaniu kilku metrów do przodu razem z wyłączeniem się obrazu z kamery cofania.

Ktoś miał taki przypadek, co może być przyczyną? uszkodzony czujnik, zasniedziałe styki, oprogrowamie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest na rzeczy. Raz czy dwa zwróciłem uwagę na podobne zachowanie auta przy wyjeżdżaniu tyłem z garażu. Czujniki przednie coś tam wypatrzyły choć nie wiem co.

Zdarzyło mi się też, że czujniki przednie w czasie jazdy zaczęły wyć. Po deszczu była w powietrzu intensywna gęsta mgła i czujniki chyba interpretowały to jako litą przeszkodę.Wrażenie jest przednie - jedziesz np. 60 km/h i nagle czujniki parkowania wyją  😁 Całe szczęście, że to auto nie ma więcej takich "udogodnień" 😑

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności