Skocz do zawartości

Czujniki parkowania


zzbych1

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem wcześniej w jednym z wątków, że instrukcja została PRZETŁUMACZONA i wiele elementów brzmi enigmatycznie z uwagi na specyfikę języka technicznego.

Reasumując cytowany fragment instrukcji:

odpalam, włączam ręcznie czujniki, nie przekraczam 25km/h i muszą cały czas działać przy próbie parkowania. Jeśli przekroczę 25km/h i chcę parkować, to muszę je ponownie włączyć, bo powyżej tej prędkości automatycznie są deaktywowane. Oczywiście z automatu uruchamiają się po wrzuceniu wstecznego.

To jest zrozumiany przeze mnie sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

U mnie czujniki tak działają jak to opisuje powyżej ArKos.
Działają niezawodnie. Potrafię na czujnikach

 wjechać/ wyjechać na "milimetry" :)
Są moimi strażnikami :P
A.. i ja nic nie włączam - same zaczynają swoją "robotę" gdy tylko widzą przeszkodę (w odpowiedniej prędkości auta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.08.2019 o 07:35, Gosia z Kutna napisał:

A.. i ja nic nie włączam - same zaczynają swoją "robotę" gdy tylko widzą przeszkodę (w odpowiedniej prędkości auta)

Ciekawe, u mnie tak samo. Czujniki są włączone zawsze (LED świeci), mogę je tylko wyłączyć. Nigdy niczego nie włączałem ręcznie.

Przy wjeżdżaniu do garażu na pewno działają przednie. Przy wyjeżdżaniu tyłem tylne i przednie. Przycisku P nie tykam nigdy. Tak miałem od momentu zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Poczyniłem nieco obserwacji odnośnie działania przednich czujników parkowania.

W mojej Mokce X (produkcja jesień 2018) czujniki przednie wymagają włączenia po jeździe, gdy potrzebuję zaparkować. Jeśli o tym nie pamiętam, to czujniki NIE działają.

Włączenie wstecznego biegu automatycznie aktywuje wszystkie czujniki (przód i tył).

Rozwiązanie to jest w moim przekonaniu bez sensu. Kierowca powinien się koncentrować na manewrach, a systemy wspomagania samochodu powinny automatycznie działać, chyba, że się je świadomie wyłączy. Kierowca w żadnym przypadku nie powinien się zastanawiać, czy któryś z systemów akurat działa czy nie i pstrykać dodatkowo przyciskami w sytuacji wymagającej szczególnej uwagi.

Sądząc po wpisach wcześniejszych moja Mokka ma inne ( "ulepszone") oprogramowanie, bo inni nie muszą sprawdzać stanu czujników i pstrykać przyciskami.

Może ktoś się orientuje, czy jest jakaś możliwość ustawienia czujników przednich, tak by zachowywały się zgodnie z intuicją, czyli były zawsze aktywne przy wolnej jeździe do przodu?

Od razu zaznaczę, że nie ma nic takiego w ustawieniach dostępnych kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Mokka X (2017) ma zawsze aktywne czujniki po włączeniu zapłonu nawet jeżeli w poprzednim cyklu zapłonowym były wyłączone przyciskiem. Jak są aktywne podobno dezaktywują przy pewnej prędkości (nie sprawdzałem) ale jak parkuję to zawsze są aktywne. Jak dla mnie tak powinny działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Marekb napisał:

 Kierowca powinien się koncentrować na manewrach, a systemy wspomagania samochodu powinny automatycznie działać, chyba, że się je świadomie wyłączy. Kierowca w żadnym przypadku nie powinien się zastanawiać, czy któryś z systemów akurat działa czy nie i pstrykać dodatkowo przyciskami w sytuacji wymagającej szczególnej uwagi.

Sądząc po wpisach wcześniejszych moja Mokka ma inne ( "ulepszone") oprogramowanie, bo inni nie muszą sprawdzać stanu czujników i pstrykać przyciskami.

 

Ludzie nie dajmy sie zwariować, Mokka to nie prom kosmiczny i chyba manewrowanie do przodu to nie jest jakiś mega problem. Chyba że ktoś sobie wmawia że"to" ma 20cm 😊 to faktycznie może mieć problemy przy parkowaniu. 

Wracając do pracy samych czujników przód, u mnie jest tak, że manualnie je włączam, chociaż zdarzyło się kilka razy że same sie włączyły, nie doszukiwalem się na to reguły.dla mnie nie ma problemu kliknąć jeden przycisk aby je uruchomić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ar2r napisał:

Moja Mokka X (2017) ma zawsze aktywne czujniki po włączeniu zapłonu nawet jeżeli w poprzednim cyklu zapłonowym były wyłączone przyciskiem. Jak są aktywne podobno dezaktywują przy pewnej prędkości (nie sprawdzałem) ale jak parkuję to zawsze są aktywne. Jak dla mnie tak powinny działać.

Jak dla mnie też. Ale moja Mokka jest ok. 1 rok młodsza i przez to ma być gorsza? 

Jeżdżę również Crosslandem X z 2018 r. Też Opel, a czujniki przednie zachowują się zgodnie z intuicją, czyli po prostu działają przy wolnej jeździe. Jak chcę mogę je wyłączyć, ale nie muszę włączać! Po prostu są "pod ręką" i odzywają się, gdy potrzeba. W ogóle się nimi nie zajmuję i wiem, że mogę im zawsze zaufać.

9 godzin temu, CzEkCzEk napisał:

Ludzie nie dajmy sie zwariować, Mokka to nie prom kosmiczny i chyba manewrowanie do przodu to nie jest jakiś mega problem. 

Wracając do pracy samych czujników przód, u mnie jest tak, że manualnie je włączam, chociaż zdarzyło się kilka razy że same sie włączyły, nie doszukiwalem się na to reguły.dla mnie nie ma problemu kliknąć jeden przycisk aby je uruchomić.

Chyba nikt nie oczekuje od Mokki wyposażenia klasy promu kosmicznego. Manewrowanie bez czujników też jest wykonalne, choć samochód wysoki i wymaga to ostrożności i dobrego wyczucia. Nie tu jest problem.

Istniejące wyposażenie samochodu ma pomagać kierowcy w sposób naturalny, a nie zmuszać go do do dodatkowego sprawdzania,  czy akurat działa, czy też wymaga włączenia.

Za 475 razem może to spowodować drobny problem typu wgniecenie blachy (a może dopiero za 1213).

A co by było, gdyby poduszki powietrzne były dezaktywowane przy niskich prędkościach i należałoby je włączać samodzielnie przy wyższych? Przykład może przerysowany , ale oddaje istotę problemu.

 

Ponawiam pytanie zadane wcześniej.

Może ktoś się orientuje, czy jest jakaś możliwość ustawienia czujników przednich, tak by zachowywały się zgodnie z intuicją, czyli były zawsze aktywne przy wolnej jeździe do przodu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Marekb napisał:

Przykład może przerysowany

Zdecydowanie. Poduszki to system bezpieczeństwa biernego, a czujniki to wyposażenie dodatkowe kategorii komfort - tak samo jak klima czy elektryczne szyby. Nie można tego porównywać nijak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Marekb napisał:

Może ktoś się orientuje, czy jest jakaś możliwość ustawienia czujników przednich, tak by zachowywały się zgodnie z intuicją, czyli były zawsze aktywne przy wolnej jeździe do przodu?

Być może zmiana oprogramowania na najnowsze to spowoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności