Skocz do zawartości

Awaria - silnik, chłodnica


Gość mlodymat

Rekomendowane odpowiedzi

Dostałem oficjalną odpowiedź, że w momencie, gdy auto stoi na parkingu w związku z awarią + jest jazda testowa pojazdem w związku z awarią (a była) to muszą umyć.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/2/#findComment-1491
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Spotkała mnie podobna sytuacja jak ta opisana na początku tematu. Wracając A4 z Gliwic do Wrocławia wyskoczył komunikat o przegrzaniu silnika i pozostawieniu silnika na wolnych obrotach. Wskazówka temperatury pokazywała 130. Wyłączyłem tempomat i wskazówka temperatury powoli wróciła na 90. Przejechałem jeszcze kawałek i wskaźnik temperatury powoli przesuwał się w kierunku 130 i ponownie włączył się komunikat o przegrzaniu. Zatrzymałem samochód i zajrzałem pod maskę. A tam wyglądało na to, że układ chłodniczy jest pusty. Potem po przekręceniu kluczyka zaczął pokazywać się komunikat o koniecznej wymianie oleju. Auto na lawetę i do Wrocławia. W poniedziałek autem ma zająć się ASO.

Mam obawy czy mogło to mieć negatywny wpływ na silnik.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/2/#findComment-12572
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niestety moje obawy się sprawdziły. Awarii uległ silnik. Praktycznie auto od 23 XII stoi w serwisie i do końca roku zdemontowali tylko głowicę i nie potrafili udzielić informacji co było przyczyną awarii samochodu. Nie ustalili nawet gdzie nastąpił wyciek płynu chłodniczego. Firma do której przekazano głowicę do sprawdzenia miała urlop do 1 stycznia i 2 otrzymałem pierwszą informację o samochodzie: wypalone gniazda zaworowe. Jak zapytałem się co było przyczyną wypalenia gniazd pan z serwisu powiedział, że pierwszy raz spotkał się z  czymś takim i nie wie co mogło być tego przyczyną, Jeżeli gniazda będą dostępne w Polsce to wymiana potrwa 2-3 dni. Jeżeli trzeba będzie je sprowadzić z Niemiec to mam dodatkowy co najmniej jeden tydzień niesprawne auto. Jak zrobią głowicę i ją zamontują to dopiero wtedy będą ustalać co jeszcze jest zepsute.

Może ktoś ma jakieś przypuszczenia co mogło być przyczyną wypalonych gniazd i ewentualnie gdzie podział się płyn chłodniczy.

I jeszcze może ktoś da mi jakieś namiary gdzie mogę złożyć skargę na ASO bo czas naprawy mojego samochodu powoli zaczyna mnie dobijać.

 

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/2/#findComment-12632
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ar2r napisał:

Tak, fabryczna instalacja.

To juz wiesz czemu tak sie stalo... zreszta ArKos to wyjasnil. Inne sa warunki spalania gazu,szczegolnie temperatura i bardzo czesto wlasnie wypala gniazda zaworowe.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/2/#findComment-12636
Udostępnij na innych stronach

Samochody z fabryczną instalacją mają mieć silniki przystosowane do gazu i gniazda nie powinny wypalać. Mokka ma przejechane 70 tyś. i moim zdaniem silnik powinien wytrzymać. Kiedyś na Polonezie na gazie przejechałem ponad 300 tys. i silnik był w dobrym stanie.

Wtryskiwacze też chyba nie powinny paść po 70 tyś.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/2/#findComment-12637
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ArKos napisał:

Wtryskiwacze gazu kończą żywot, na zubożonej mieszance latało to i gniazda mają dość.

Czy samochód ma jakiś komputer który jest odpowiedzialny za kontrolę składu mieszanki i nie powinien informować jak coś jest źle?

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/2/#findComment-12638
Udostępnij na innych stronach

To działa tak, że są "widełki" wartości. Dopóki nie wykracza poza, to nie zgłasza błędu.

 

9 godzin temu, ar2r napisał:

Wtryskiwacze też chyba nie powinny paść po 70 tyś.

Nawet nie wiesz, jak się mylisz. Wymieniałem na gwarancji parowniki, wtryskiwacze, auta miały niekiedy po 40-50 tys km.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/2/#findComment-12639
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności