Wiesław Opublikowano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2020 Rozumiem i wiem doskonale ale widzę ,że racja musi byc po Twojej stronie Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/4/#findComment-12673 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2020 Nie. Chcesz coś przekazać, być może wartościowego, ale czynisz to w taki sposób, że zyskujesz odwrotny skutek. Poza tym nie umniejszając nikomu, od ponad 25 lat kręcę śrubki w Oplach, dzięki czemu zdobyłem sporą wiedzę i doświadczenie - nie dam sobie pewnych rzeczy wmówić lub obalić pewnych niepodważalnych faktów. Forum ogarniam sam, więc najważniejsza jest dla mnie jego merytoryka. Pomocy tu szukają ludzie z innych for (np mamy kolegów z Merivami B czy Astrami J) i dzięki nam rozwiązali sporo problemów i jest to również wyznacznikiem jakości wiedzy na tym forum. Nie potrzebny mi żaden kierownik zamieszania, za którego na razie robisz. Nie chcę Cię w żaden sposób urazić, nie próbuję się wywyższać, a jedynie proszę, żebyś albo pisał tak jak powinno być (bo jak widać myślnik robi ogromną różnicę) albo nie pisz nic. Jeśli będziesz potrzebował pomocy, to oczywiście nie ma żadnego problemu - jesli tylko będę mógł to pomogę. Całkowicie poza konkursem: 48 minut temu, Wiesław napisał: Chyba szybciej płyn zagotuje z temp.106 stopni niż z temp 90 stopni Masz rację, CHYBA. Wszystko jest zależne od ciśnienia w układzie chłodzenia. Im wyższe, tym wyższa temperatura wrzenia. Jestem w stanie udowodnić, że się mylisz - jeśli obniżysz ciśnienie do 300-350hPa, czyli 3-krotnie, czyli tak jak jest np. na Mount Everest na wysokości 8848 mnpm, to woda zacznie się gotować przy temperaturze <70*C. Nawet do tych 90*C nie dojdziesz. Starsze układy chłodzenia (Astra F, Corsa B ) miały termostaty na 84 i 88*c i gotowały się przy 110*C bo korki zbiorników wyrównawczych utrzymywały ciśnienie 1,1-1,2 bara. Obecne układy chłodzenia są konstruowane pod dużo wyższe ciśnienia - Mokka, Astra J, Insignia etc mają 1,4-1,6 bara. 90*C to temperatura, przy której termostat się nawet nie otworzy, a temp 108-110*C jest temperaturą roboczą. Wrzenie płynu następuje przy ok. 135*C czyli 25*C wyżej od temperatury roboczej. Przytoczone wcześniej starsze Ople miały niespełna 20*C zapasu, bo robocze było 90-95*C. Mam nadzieję masz jasność, że nie masz racji - stare Ople było łatwiej zagotować. I stare i nowe mają wentylator chłodnicy, który ma zapobiegać temu zjawisku i zapobiega - jeśli wszystko jest sprawne. Koledze się zagotował, bo nie było płynu. Mamy więc ubytek na skutek wycieku. Każdy silnik się wtedy zagotuje. Sprawa jasna. 48 minut temu, Wiesław napisał: Pisze wyrażnie-wypalone gniazda zaworowe to chyba mieszanka nie jest stechiometryczna 4 godziny temu, ArKos napisał: Temperatura spalania benzyny jest nieco niższa niż LPG, a przy zubożonej mieszance znacznie wzrasta i nie jest to przyrost liniowy - mam na myśli np. zubożenie o 5% i wzrost temp. o 5% - to tak nie działa. Przy zubożaniu mieszanki temperatura spalania znacznie szybciej wzrasta. Nie wiem, gdzie szukasz argumentu. Wszystko zostało powiedziane tak jak piszesz, tylko w innych słowach. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/4/#findComment-12674 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ar2r Opublikowano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 Właśnie odebrałem samochód z naprawy. Przy odbiorze samochodu dowiedziałem się dziwną rzecz. Wcześniej informowano mnie, że po zdemontowaniu głowicy stwierdzono wypalone gniazda zaworowe i wymagają wymiany. Teraz poinformowano mnie, że gniazda zaworowe nie były wypalone i właściwie gniazd nie wymienia się. Jeżeli chodzi o wyciek płynu to stwierdzono, że zablokował się termostat a zbiornik wyrównawczy ma pęknięcie przez które przy podwyższonym ciśnieniu wyciekł płyn. Ponieważ naprawa była gwarancyjna nie chciano mi udzielić wiążącej odpowiedzi co było robione w silniku. A będąc wcześniej w serwisie widziałem, że silnik był całkowicie rozebrany i w samochodzie pozostał tylko sam blok. Ponieważ będę próbował od nich wyciągnąć informacje co było robione w silniku mam prośbę do ArKosa o napisanie co powinno się zrobić oprócz głowicy w przegrzanym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/4/#findComment-12708 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 Godzinę temu, ar2r napisał: co powinno się zrobić oprócz głowicy w przegrzanym silniku. Wszystko, co ucierpiało na skutek przegrzania. Temat rzeka. Może pół silnika, może sama głowica. Na pewno wymagane i wskazane byłoby sprawdzenie pierścieni, czy nie zapiekły się od temperatury. Godzinę temu, ar2r napisał: właściwie gniazd nie wymienia się Według instrukcji serwisowej GM to prawda - wymienia się całą głowicę. Nie jest żadnym problemem wymiana gniazd dla zakładu regenerującego głowice. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/4/#findComment-12712 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ar2r Opublikowano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 A czy nie powinno się wymienić gumowych uszczelniaczy zaworów? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/4/#findComment-12714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 1 minutę temu, ar2r napisał: A czy nie powinno się wymienić gumowych uszczelniaczy zaworów? 39 minut temu, ArKos napisał: Wszystko, co ucierpiało na skutek przegrzania. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/4/#findComment-12715 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesław Opublikowano 18 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2020 Czyli tak ja napisalem: Napisano 9 Styczeń Cześć.Uważam ,ze wypalone gniazda(w/g mnie to sciema)nie maja nic wspólnego z przegrzaniem,wczesniej kontrolka check-wypadanie zapłonów.Po prostu był mały wyciek płynu,brak kontrolki poziomu i trzeba sprawdzac fizycznie poziom Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/4/#findComment-12716 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.