Skocz do zawartości

Mokka 1.4T -fabryczne LPG


Gość Jackof

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka miesiecy temu wogóle nie załączał gazu. Diagnoza-nieszczelne przewody paliwowe,diagnostyka i chyba nowy soft hehe.Swiecił mi check na zegarach.

Tydzień temu wymieniłem świece po 20tyskm. Podobno wyczyścili też elektrozawór obstawiam że w parowniku,wgrali chyba mapy lub soft.Zgłosiłem wtedy ,że ponownie nie chce przełaczyc na gaz i dodatkowo miałem komunikat Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem-komunikat dało rade skasować.Mi chodzi na gazie jak chce...zrzuca podczas jazdy na benzyne,nie da rady załaczyc pomimo kilku prób,tylko na luzik i przygazówka.Równie dobrze i kilka miesięcy będzie znosnie i problemu z załanczaniem nie ma.

Jak miałem akcje z falującymi obrotami na 1 biegu z LPG i teraz upewniłem sie włączonej klimie od nowości mam tak do tej pory. Generalnie serwis kalibracji czy czegoś podobnego wykonać nie jest w stanie,gdyż swoim urządzeniem mają tylko część parametrów.

Landi renzo też nie może wpiąć się w instalacje(rozmawiałem z serwisantem) a falujące obroty jw tłumaczy: Na 1 biegu przy prędkości 1200obr ma pan realną moc ok 30kM i przy właczonej klimie może się tak zdażyć,że te obroty będą falować na gazie.Wygląda że tak zachowuje sie sterownik.

Dodam ,że jazdy na benzynie choćby przez miesiac nie rozwiązaly by tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka miesiecy temu wogóle nie załączał gazu. Diagnoza-nieszczelne przewody paliwowe,diagnostyka i chyba nowy soft hehe.Swiecił mi check na zegarach.

Tydzień temu wymieniłem świece po 20tyskm. Podobno wyczyścili też elektrozawór obstawiam że w parowniku,wgrali chyba mapy lub soft.Zgłosiłem wtedy ,że ponownie nie chce przełaczyc na gaz i dodatkowo miałem komunikat Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem-komunikat dało rade skasować.Mi chodzi na gazie jak chce...zrzuca podczas jazdy na benzyne,nie da rady załaczyc pomimo kilku prób,tylko na luzik i przygazówka.Równie dobrze i kilka miesięcy będzie znosnie i problemu z załanczaniem nie ma.

Jak miałem akcje z falującymi obrotami na 1 biegu z LPG i teraz upewniłem sie włączonej klimie od nowości mam tak do tej pory. Generalnie serwis kalibracji czy czegoś podobnego wykonać nie jest w stanie,gdyż swoim urządzeniem mają tylko część parametrów.

Landi renzo też nie może wpiąć się w instalacje(rozmawiałem z serwisantem) a falujące obroty jw tłumaczy: Na 1 biegu przy prędkości 1200obr ma pan realną moc ok 30kM i przy właczonej klimie może się tak zdażyć,że te obroty będą falować na gazie.Wygląda że tak zachowuje sie sterownik.

Dodam ,że jazdy na benzynie choćby przez miesiac nie rozwiązaly by tego problemu.

Kurcze nie strasz mnie.Ja mam Cosmo 1,4 lpg z Stycznia 2016 i na razie śmiga wszystko ok  na gazie.Ale jeszcze mam mało przejechane 10000 jeszcze nie mam,a wy mnie tu straszycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lolo49b

 Jackof musiałeś trafić na jakąś felerną instalację,  u mnie drugi rok smiga elegancko. Bardzo dużo Opli  z tym zestawem jeździ. Znajdź może jakiś lepszy serwis ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczne od tego,że wasze mokki sa wiekszości z korei. Produkcje tez ciagna w hiszpani teraz.Meriva z fabryki wyjechala podobno bez gazu a zakladali go w niemczech. Ciekawe gdzie w Mocce go zakladaja? Wiem,że wiele asterek lata z lpg. W dlugi week zrobilem dluzsza trase dobijam teraz do 22000tys.Mi przez pierwsze 12-15 miesiecy gaz zalaczal sie ok. Uwagi o falowaniu obrotow mialem od samego poczatku(gaz+klima). Od poniedzialku ponownie 1-2 tyg bede jeździl na benzynie.Wiesz silnik gasze zawsze na PB(dluższy postoj),jak mam ruszyć na 2km jade na benzynie lub ide pieszo :-). Cośzaczyna siędziać choć nie wiem co.

Mapy na gazie nie ustawisz indywodualnie w aso-proponuja soft(a to nie telefon)

Wymieniłem świece aby je obejrzeć w reku wg mnie są w miarę ok.

 

Minusy gazu u mnnie:

-sppradyczne szarpniecie w okolicach 2000tys

-sporadyczne szarpniecia(kilka)w okolicach 2000tys i wyżej, w wiekszości 2 bieg.

-rózne temp zalaczaniu gazu(wg temp płynu chlodzacego)latem wskazówka ani drgnie i moge miec gaz( 60C tak powinno być) lub wiecej 70-80C jesień ,zima

-falujace obroty klima+gaz na 1 biegu(np w korku),nie utrzymasz stalej predkości np 11-12km/h,też nie zawsze wystepuje,efekt kangurki

-nie przerzuca na gaz(zawór odpowiadajacy za to oczyszczony)ostatnia wizyta w aso

-automatycznie przerzuca(przerzucal bo w drodze powrotnej bylo juz ok gazu nigdzie indziej nie dolewalem,samochod nie byl gaszony,brak komunikatow) na benzyne

 

Troche tego jest i mnie to denerwuje 40 miesiecy gwaranci mi zostalo tyle na pocieszenie.

Jackof musiałeś trafić na jakąś felerną instalację,  u mnie drugi rok smiga elegancko. Bardzo dużo Opli  z tym zestawem jeździ. Znajdź może jakiś lepszy serwis ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-falujace obroty klima+gaz na 1 biegu(np w korku),nie utrzymasz stalej predkości np 11-12km/h,też nie zawsze wystepuje,efekt kangurki

 

Od poniedziałku jeżdzę na PB,dzis rano na włączonej klimatyzacji efekt falujących obrotów wystąpił. Osłabłem bo byłem przekonany,że tak było tylko na gazie.

 

Czy faktycznie 1200obr/min na 1 biegu to za mało aby sterownik podbijał obroty poczym sam zmniejszał(takie to obciążenie na klimie?)? Bo jest jeden sterownik który steruje i gazem i benzyną tak? Gdybym się toczył na 2 bez dodawania gazu nie ma falowania, auto normalnie by ciągneło do przodu.W Yeti 1.4 122km takiego efektu nie ma.

 

Co sądzicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-falujace obroty klima+gaz na 1 biegu(np w korku),nie utrzymasz stalej predkości np 11-12km/h,też nie zawsze wystepuje,efekt kangurki

 

Od poniedziałku jeżdzę na PB,dzis rano na włączonej klimatyzacji efekt falujących obrotów wystąpił. Osłabłem bo byłem przekonany,że tak było tylko na gazie.

 

Czy faktycznie 1200obr/min na 1 biegu to za mało aby sterownik podbijał obroty poczym sam zmniejszał(takie to obciążenie na klimie?)? Bo jest jeden sterownik który steruje i gazem i benzyną tak? Gdybym się toczył na 2 bez dodawania gazu nie ma falowania, auto normalnie by ciągneło do przodu.W Yeti 1.4 122km takiego efektu nie ma.

 

Co sądzicie

Podbijać obroty mogą inne włączające się podzespoły elektryczne np: wentylator chłodnicy lub wspomaganie układu kierowniczego. Efekt kangurków przy niskich obrotach mogą wywoływać też nierówności nawierzchni drogi i zamieniające się przy tym obciążenie napędu co wyłapuje sterownik.

Poza tym to dieslem można jeździć na tak niskich obrotach bo ma inny moment obrotowy i ciągnie równo od dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

Moze ktos napisac jaka instalacja landi renzo jest tutaj montowana ? Jest to "zwykly" wtrysk i instalacja IV gen tak czy moze jednak bezposredni z pompa w zbiorniku (V/VIgen) ?

Czy wie moze ktos czy centralaka jest zabezpieczana przez Opla ? Czy tez mozna sie dostac do niej bez problemu tak jak np w "fabrycznej" instalacji skody ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk w fazie lotnej, zwykła sekwencja. Gratów od groma do tego jest. Wszystko na wierzchu - jedynie zdjęć na googlach poszukać i wszystko jak na talerzu:

 

astra_lpg_silnik_800px.jpg

 

zbiornik-lpg-kolo-zapasowe-mokka-d.jpg

 

astra_lpg_wlew_800px.jpg

Dziekuje za info i zdjecia. Chcialem wiedziec czy w przyszlosci serwis bedzie prosty i tani ale w takim przypadku tak(mam nadzieje ze nie zabezpieczyli tylko haslem centralki). Medy coprawda nie grzesza trwaloscia ale wymiana po jakis 60-80kkm az tak nie zrujnuje portfela. A mozesz jeszcze poprosze napisac ile w praktyce wchodzi do butli ? Wg danych to jakies 33l ale moze ustawiaja zawory troche powyzej 80% i wchodzi wiecej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności