Skocz do zawartości

Wymiana oleju w skrzyni biegów


Gość mlodymat

Rekomendowane odpowiedzi

Do skrzyni M32 jak do tej pory najlepszy jest Fuchs Titan Sintofluid 75W80. Oryginalny oplowski olej jest gówniany - nie daje rady w wysokich temperaturach (robi się rzadki jak woda).

Koszt litra Fuchs'a ok. 40-45zł, wchodzi 2,4 l do skrzyni, ale guru od tych skrzyń zaleca zrobienie nadstanu oleju i dolać ok. 0,2-0,3 litra więcej, czyli wlać 2,6-2,7 litra.

Im wcześniej da się dobry olej, tym dłużej skrzynia pożyje. Ja też wymieniam na dniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość kamil_balcerowski

Do skrzyni M32 jak do tej pory najlepszy jest Fuchs Titan Sintofluid 75W80. Oryginalny oplowski olej jest gówniany - nie daje rady w wysokich temperaturach (robi się rzadki jak woda).

Koszt litra Fuchs'a ok. 40-45zł, wchodzi 2,4 l do skrzyni, ale guru od tych skrzyń zaleca zrobienie nadstanu oleju i dolać ok. 0,2-0,3 litra więcej, czyli wlać 2,6-2,7 litra.

Im wcześniej da się dobry olej, tym dłużej skrzynia pożyje. Ja też wymieniam na dniach.

Arkos, takie pytanie mam:

Czy mogę kupić ten olej Fuchs'a w jakimś sklepie motoryzacyjnym, a następnie udać się do ASO z prośbą wymiany na ten przywieziony przeze mnie? Wiem, że z olejem silnikowym tak można, ale co ze skrzynią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamil_balcerowski

Też można. Ważne jest, aby spełniał specyfikację GM. Wleją.

Z tego co widzę, to spełnia normy GM. Pewnie przy wymianie oleju znów usłyszę od pewnego Pana, że tego się nie robi itp :D ale tym razem pozostanę nieugięty. :)

Ps. Arkos jeśli to nie tajemnica, w którym Kanclerzu pracowałeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak, to korek spustowy, a wlewa się przez otwór rewizyjny służący do kontroli poziomu oleju.

Jeśli chcesz aby M32żyła, to zastosuj FUCHS Titan Sintofluid 75W80 i zrób nadstan 200ml.

Wlewasz olej do wymaganego poziomu, zakręcasz korek kontrolny (klucz 13), a potem dolewasz 2 setki przez odpowietrznik w wybieraku (klucz 17 albo 19 - nie pamiętam) jest pod czarnym kapturkiem przy wajchach z zaczepionymi linkami. Obecnie w ASO mają procedury robienia nadstanu o 200ml - w końcu ktoś zmądrzał i zaczął słuchać speców od skrzyń.

Oplowski olej jest do dupy, łożyska w starym typie są za słabe, poziom oleju za niski.

Stara skrzynia ma 2,4l oleju, nowa 1,8 litra. I do tego dolewasz 200ml jako nadstan.

Poniżej na foto widać korek rewizyjny (zdjęcie poglądowe) - jest na wysokości lewej półosi.

m32.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności