ArKos Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Postanowiłem ewentualnym chętnym przybliżyć kilka wad tego silnika. Nie dlatego, że nie lubię diesli (bo ich nie lubię), ale dlatego, że ten silnik to straszliwa mina. Jakiś czas już go montują (będzie jakieś 2 lata, bo zaczynał jako A16DTH), co nie zmienia faktu, że to jest to samo, co dziś dostaje się jako 1,6 cdti. Napiszę swoje spostrzeżenia z punktu widzenia serwisanta (ASO), który na bieżąco obsługuje i serwisuje te wynalazki. Pragmatyka: przebiegi rzędu od 15.000-180.000km. Zauważone POWTARZAJĄCE SIĘ przypadłości: - często ciekną misy olejowe - koszt niby niewielki ale auto uziemione na 1-2 doby. - bardzo często potwornie rzegota rozrząd przy rozruchu... GM uparcie twierdzi, że to odgłos pracy rozrusznika. Otóż używając stetoskopu postanowiłem potwierdzić te ich rewelacje. Osłuchałem rozrusznik, i... i odgłosy są normalne. Za to osłuchując górną pokrywę rozrządu, rozrywa bębenki w uszach. SILNIK MA POWAŻNY PROBLEM Z ROZRZĄDEM. Oczywiście nie każdy egzemplarz, ale bardzo wiele. Określiłbym odsetek na poziomie ok. 35%. Auta mające kilkanaście tysięcy przebiegu wydają przy rozruchu niemiłosierne rzegotanie metaliczne, które cichnie natychmiast po uruchomieniu. Co ciekawe: rzegotanie występuje tylko i wyłącznie po co najmniej kilku minutach postoju. Jeśli odpala się go raz po razie, jest cicho, czyli normalnie. Nie zależy to od temperatury zewnętrznej, temperatury silnika ani żadnych innych czynników zewnętrznych. Jeśli przyczyną byłby rozrusznik, odgłos musiałby występować każdorazowo, a występuje TYLKO I WYŁĄCZNIE po kilku/kilkunastominutowym postoju, czyli jak olej zdąży już zejść do misy. Osobiście uważam, że wadliwy jest napinacz łańcucha, który za szybko gubi ciśnienie. Przestrzegam przed tym. Silnik jest koszmarem, w którym do wymiany rozrządu wymagany jest demontaż sanek, skrzyni biegów i kompletnego sprzęgła - bo rozrząd jest po stronie skrzyni biegów. Cena robocizny NA PEWNO przewyższy 1000zł, koszt części okolice 2400-2600. Ta nowoczesna i wspaniała nowinka GM zajęła u mnie zaszczytne I miejsce w plebiscycie "Największe wpadki General Motors", czyli przebiła sławetne 3-cylindrowe, benzynowe gówienko X10XE/Z10XE montowane w Corsach. - pęka kolektor wydechowy, a konkretnie prążkowana rura odprowadzająca gazy spalinowe do EGR-a. Jest ona integralną częścią kolektora wydechowego. Co do kosztów, to każdy ma chyba już jakieś wyobrażenie... okolice 1800 brutto + robocizna. Trzeba wywalić turbinę, DPF-a... Na moje oko jakieś 800zł. - wtryskiwacze padają jak muchy - niestety, często pojawia się check engine i komunikat "Awaria pojazdu - skontaktuj się z serwisem", a po odczycie błędów mamy "niedostateczne wyrównoważenie wtryskiwacza cylindra xxx". Wyuczanie i adaptacja daje efekt na kilkaset kilometrów, po czym auto wraca jak bumerang na wymianę wadliwego wtrysku. Koszt ok. 2500 za sztukę brutto. Po raz wtóry uczulam: diesle są dla ludzi bogatych. Era dobrego diesla skończyła się na etapie 1,9tdi z VW i 1,9cdti Fiata/Opla, czyli w okolicy 2005 roku. Od tamtej pory produkuje się mega szit. Przemyślcie sobie zakup tego badziewia, jeśli lubicie swój portfel... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buzka23 Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Mój kolega ma to w astre w wersji 116 koni. Mówiłem mu, że to shit. Jeszcze przegląd co 30000km Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/#findComment-5787 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przemo Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Moja żona jeździ Monia z tym silnikiem. Przedbieg 20 kilka tys. na razie żadnych usterek. Olej wymieniany co 10 tys. Jeździ na Motulu. Paliwo ON Verva. Mam nadzieje ze nadal bedzie bezawaryjnie. Możliwe ze wyjątek potwierdza regule. Jeżeli chodzi o komfort jazdy z tym silnikiem i z 1.4 turbo to przepaść. Jednak 320 Nm dostępnych od dołu robi robotę. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/#findComment-5789 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dray Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 ArKos a w 1.7 CDTI są jakieś większe problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/#findComment-5792 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 31 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Nie, to są sprawdzone silniki. Najczęściej zawór SCV na pompie wtryskowej siada, ale są zamienniki w dobrych cenach. Ogólnie nie jest tragiczny jak na diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/#findComment-5793 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chester Opublikowano 5 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 Arkos mam pytanie. Jestem użytkownikiem Astry 1.6CDTI 136KM, podczas rozruchu silnika zdarza się ten problem, który opisujesz powyżej, a mianowicie warczenie rozrządu. Auto ma przejechane 62 tys. km i jest jeszcze na gwaracji. Czy myślisz że uznają mi tą usterkę? Czy ASO się broni teoriami GM? Dodam, że w firmie mamy jeszcze 5 takich Astr z tymi silnikami i wiem, że conajmniej w dwóch pozostałych występuje ten problem (jeździłem nimi). Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/#findComment-7847 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Jest biuletyn TSB mówiący o tym, że te odgłosy to normalne zjawisko (odgłos pracy jałowego koła rozrządu) i nie należy podejmować żadnych działań. Spławią Cię. Nic nie wskórasz choćbyś nie wiem co robił. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/#findComment-7849 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chester Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Odkopuję temat. Przy 84 tys. km wymienił mi serwis rozrząd na gwarancji, ponieważ sami zaczęli słyszeć te odgłosy (wcześniej nie słyszeli ). Przejechałem 1000km i jak na razie może 3 razy miałem ten odgłos ponownie, ale bardzo delikatnie i krótko. Czy jest jakiś inny sposób niż wymiana rozrządu żeby pozbyć się tego raz na zawsze? Dodam, że mój kolega z firmy też miał to samo, wymienili mu cały rozrząd ale mówi że pomogło na 10 tys. i teraz ma znowu to samo. Z góry dzięki za odpowiedź, Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/#findComment-9563 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Nie ma mowy o wykluczeniu tego odgłosu, bo konstrukcja tego rozrządu jest wadliwa. Pisałem wczesniej - ten silnik to badziew. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/#findComment-9564 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chester Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Pojawia się więc pytanie, czy cały rozrząd ma wadliwą konstrukcję, czy tylko jakiś jego element (np. napinacz gubiący ciśnienie), który możnaby jakoś naprawić, poprawić, czy też zastąpić. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/#findComment-9565 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.