Skocz do zawartości

Silnik diesla 1,6 cdti "whisper diesel" czyli B16DTH - przestroga


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, subratri napisał:

Aż się zarejestrowałem. 

Po to, żeby napisać jedynego posta...

Nie lubię personalnych wycieczek i torpedowania czyjegoś zdania. Masz swoje, fajnie, ja mam swoje. Wiedzy też Ci ewidentnie brakuje - co najmniej w kwestii Opla:

20 godzin temu, subratri napisał:

każdy jeden rozrząd na łańcuchu będzie brzęczał przy rozruchu na ciepłym. 

Łańcuch jeszcze gorący więc długi a olej już zszedł więc napinacz się cofnął.

Ale napinacz musi się cofnąć. Bo jeśli łańcuch wystygnie to się skróci. Jeśli napinacz został by pod ciśnieniem to dochodziło by do przeciążenia łańcucha i jego wyciągnięcia no i po ślizgach w dwa tygodnie by było. To nie jest wada modelu. Taki urok każdego rozrządu na łańcuchu. Każdego jednego.

Teraz czekamy na opinie użytkowników A14NET/B14NET jak to im łańcuch szura. Głupiś strasznie ale chyba o tym nie wiesz.

 

A teraz masz blokadę na pisanie. Miesiąc wczasów.

Jak się zarejestrujesz jeszcze raz to jeszcze raz wywalę ale będzie to ban. I tak aż do skutku.

Ciulów, którzy próbują błyskać elokwencją nie lubię. Tym bardziej, że wszystko o czym mowa zostało na tym forum powiedziane.

Bajo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Insignia16

Super ze ktos opisal ten problem bo nie chciało mi się wierzyć, miałem już kilka aut z łańcuchem rozrządu ale żaden z nich tak nie klekotał jak moja Insignia 1.6cdti.

Potwierdzam że 1.6cdti ma problem z rozrzadem przy rozruchu, mój przebieg 86tkm. Widocznie ten typ tak ma, sprzedam i kupie z powrotem passata. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GM się już pogubił w tym silniku.

Początkowo wydano biuletyn informacyjny, w myśl którego klientowi skarżącemu się na hałas podczas rozruchu miała zostać przekazana informacja, że to rozrusznik powoduje te odgłosy i że są normalne.

Potem zmieniono treść biuletynu i odgłos przy rozruchu ma powodować jałowe koło rozrządu przy wałku. I też to jest normalne, i klienta uspokoić że to tak ma być.

Problem polega na tym, że na pewnym etapie zrywa się łańcuch. Serwisując sporo flotowych aut robiących kosmiczne przebiegi (rzędu 50-60kkm rocznie) nie zdążyły dojeździć do końca gwarancji i trzeba było w jej ramach wymieniać pozrywane łańcuchy i niekiedy naprawiać głowice (mimo, że biuletyn nie przewiduje naprawy głowicy tylko wymianę). Najczęściej zrywał się łańcuch pędny pompy oleju w misie (wakupompa jest zintegrowana z pompą oleju). Nie zmienia to faktu, że wymienić trzeba wszystko czyli cały zestaw.

Po wymianie ze 20 tys spokoju a potem znowu szuranie przy rozruchu. 

 

Robiliśmy jako mechanicy wszelakiej maści doświadczenia. Wyniki tych doświadczeń wskazywały jednoznacznie na napinacz rozrządu.

Fakty:

- silnik zimny po nocnym postoju: rzegot, dość mocny. Po ucichnięciu rzegotu, wyłączeniu i natychmiastowym powtórnym uruchomieniu silnika idealnie cichy rozruch. Odpada więc rozrusznik, odpada też jałowe koło rozrządu - jałowe, czyli nie napędzane, tylko mające kasować luz. Gdyby była to wina koła, to ponowny rozruch miałby odgłosy. Koło jałowe ma za zadanie kasować luz pomiędzy 2 zębatkami, z których każda napędza jeden wałek rozrządu i koło jest napinane sprężyną czyli mechanicznie.

- silnik gorący - po kilku minutach od wyłączenia rzegot przy rozruchu, mniejszy niż po nocnym postoju ale bardzo nieprzyjemny i głośny. Wyłączenie i natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika = cichy rozruch. Odpada rozrusznik, odpada jałowe koło rozrządu.

Wniosek jest jeden: napinacz nie jest zabezpieczony w żaden sposób przed utratą ciśnienia oleju powodującego napinanie łańcucha LUB sprężyna w napinaczu jest zbyt słaba by ten łańcuch napiąć w wystarczającym stopniu, skutkiem czego bez ciśnienia oleju łańcuch lata jak kij w wiadrze i wydaje paskudne odgłosy.

Ten diesel jest chyba jeszcze gorszy od włoskiego JTD czyli 1,3 CDTi który jest fatalny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ja mam już przejechane 32 tyś km. i jak na razie jeszcze  nie słyszałem klekotu żadnego  może trafiła mi się lepsza wersja :)  mokka z 2016.10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega mi dzisiaj powiedział że w poprzedniej firmie gdzie dostali astry K z tym silnikiem - wszystkie auta chyba z 15-20 odeslali do serwisu i żądają naprawy. Przebiegi mieli od 80-100 000 km które zrobili w ciągu 2 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
Gość Kubus_Rider

Witam czy wymiana rozrządu w tym silniku jest możliwa tylko na oryginalnych częściach czy również na zamiennikach ? Widziałem że w sprzedawanych oryginalnych zestawach różni się numer napinacza łańcucha. Może opel poprawił go konstrukcyjnie ? Ma ktoś taką informację? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności