Skocz do zawartości
viki2000

Mokka a Crossland a Grandland

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie koledzy.

 

Powiększa nam się rodzina suv-ów i crossoverów marki Opel.

 

Mamy już dostępna specyfikacje Crosslanda na stronie Opla , a dwa dni temu dyrektor techniczny Opla Karl Neumann pokazał Grandlanda, który oficjalnie zadebiutuje we Frankfurcie we wrześniu.

 

 

Wygląda moim zdaniem super, nie ma pokazanego środka i detali, ale z zewnątrz jest zachęcająco, co prawda mam tylko zastrzeżenia do wzorów alufelg, są koszmarne, zarówno w pokazanym Grandlandzie jak i cała gama w nowej Insignii, tak jak by namalował je artysta malarz pokojowy.

 

 

Żona mnie ostatnio wyśmiała, bo 3 tyg temu kupiła Miśkę X, w której ja siedziałem tylko raz do tej pory, a teraz jedziemy na majówke, i powiedziałem jej że boję się jechać, bo jak mi się spodoba jazda Mokką to zapragnę Grandlanda. Obecnie mam nowa Insignię, ma raptem 20 tyś przebiegu, jeździ mi się nią wyśmienicie, spełniła moje oczekiwania całkowicie, ale ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe suv-y ładne :)  ale te silniki benzynowe w Crosslandzie to porażka. Moim zdaniem silnik 1,2 to stanowczo za mało jak na takie auto. :( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to silniki są francuskie... 1,2 turbo 110kM jest w Pugu 3008. Opel takich silników nie produkuje. 

Świat się kończy... trzeba szukać innej marki, bo francuzami jeździł nie będę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to silniki są francuskie... 1,2 turbo 110kM jest w Pugu 3008. Opel takich silników nie produkuje. 

Świat się kończy... trzeba szukać innej marki, bo francuzami jeździł nie będę

Ja też nie lubię francuskich aut.  :angry: Nigdy nie chciałem francuza ani koreańca, a kupiłem Mokkę X już francuską, wyprodukowaną w Korei. Choć jak zamawiałem to Opel był jeszcze w GM. Takie życie, takie czasy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to silniki są francuskie... 1,2 turbo 110kM jest w Pugu 3008. Opel takich silników nie produkuje. 

Świat się kończy... trzeba szukać innej marki, bo francuzami jeździł nie będę.

 

Good post 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Nigdy nie chciałem francuza ani koreańca, a kupiłem Mokkę X już francuską, wyprodukowaną w Korei. Choć jak zamawiałem to Opel był jeszcze w GM.

Kupiłeś normalną Mokkę - jeszcze. Masz niemiecki, oplowski silnik produkowany od 2010 roku, masz wszystko oplowskie. To lekka kosmetyka Mokki takiej jak moja. To samo zawieszenie, napęd, te same blachy za wyjątkiem przodu, praktycznie wszystko to samo tylko już z nieco gorszych materiałów (przynajmniej pod względem wzrokowym - takie moje odczucie wnętrza). Nie powinieneś mieć powodów do narzekań. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś normalną Mokkę - jeszcze. Masz niemiecki, oplowski silnik produkowany od 2010 roku, masz wszystko oplowskie. To lekka kosmetyka Mokki takiej jak moja. To samo zawieszenie, napęd, te same blachy za wyjątkiem przodu, praktycznie wszystko to samo tylko już z nieco gorszych materiałów (przynajmniej pod względem wzrokowym - takie moje odczucie wnętrza). Nie powinieneś mieć powodów do narzekań. :)

Wcale ni narzekam, wręcz przeciwnie jestem bardzo zadowolony z zakupu Mokki X, choć mam ją dopiero trzy tygodnie, ale pierwsze odczucia bardzo pozytywne.

Pisałem tylko że to taka ironia losu że nie chciałem francuza ani koreańca, a auto które wybrałem wyprodukowano w Korei i teraz jest "Francuskie". Ale takie teraz realia że wcale bym się nie zdziwił jakby Opla , Forda czy inną markę wykupił za jakiś czas jakiś bogaty Rosjanin czy Chinol.

Co do materiałów i wnętrza ta nie za bardzo się z tobą zgadzam, ale to kwestia indywidualnej oceny. Miałem kupić Mokkę przed liftem ale jak zobaczyłem Mokkę X zdecydowałem się poczekać bo jeszcze bardziej przypadła mi do gustu, szczególnie środek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem troszkę w materiałach, do których mam dostęp.

Otóż Crossland X będzie występował z następującymi silnikami:

- B12XE - 3 cylindrowy (SIC!) 

- B12XHL oraz B12XHT - uturbione 3 cylindry

- B16DT i B16DTH - 4 cylindrowe diesle, ostatni znany już nam bubel o którym pisałem na forum.

Benzyniaki pędzone paskiem rozrządu, ale oczywiście bez udziwnień się nie obeszło: jest łańcuch napędzający pompę oleju. Mam nadzieję, że nie będzie problemu z pompą jak w koncernie VAG na początku produkcji 2,0TDI...

Niedługo będą 1 cylindrowe silniki... Kuźwa, nie rozumiem, co daje ucięcie 1 gara? Kultura pracy silnika dno, moment obrotowy dno, odgłos pracy silnika dno. Wolałbym 4 cylindrowe 1,2 niż 3 cylindrowe 1,4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam na razie się nie przejmuję :) Zmieniam auta co 10 lat czyli pozostało 7,5 , pożywiom, uwidiom szto budiet  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kopiuję mój post z wczoraj z watku "Czy Opel będzie dalej Oplem" w dziale Ogólne

 

edit: no to mamy nowego grandland`a - wygląd całkiem fajny (trochę za dużo plastiku z tyłu auta u dołu), natomiast jak będzie wyceniony tak jak jego protoplasta, czyli 3008 - to mu sukcesu nie wróżę... silniki już od PSA 1.2 (3-cylindówka, podobno udana) i 1.6 oba turbobenzyniaki plus dwa diesle (albo 3). Nie rozumiem, dlaczego nie przewidują napędu 4x4 (przecież takie sprzęgło, to nie wydatek, a do tego zarabiają na tym) tak jak w peugeocie nie ma. Mówi się, że takowy napęd będzie dostępny wraz z wypuszczeniem wersji hybrydowej...

 

Środek auta to oczywiście nowa Astra, Insignia, Mokka X itd... Opel ujednolica wygląd wewnętrzny w swoich autach, a i przód samochodu jest bardzo podobny - zwłaszcza światła. Są już zdjęcia - ale czy to tylko rendery, to nie wiem. Pewnie wiele się nie zmieni w oryginale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam zawsze twierdziłem , że litr to może mieć karton mleka, a nie silnik.

 

Jeżeli utrzymali by silniki 1.4T lub 1.6T oplowskie to by było do przeżycia.

 

Z drugiej strony jeżeli pominiemy dynamikę silnika, spalanie ,bo nie wszyscy się kierują tymi parametrami, w sensie nie są one najważniejsze, a jednocześnie jednostka miała by być niezawodna i trwała to to jest jakiś argument, wszyscy tak pluli na 1.4 t 140, a jednak jakoś nie słychać żeby coś złego się działo.

 

Wystarczy zobaczyć co oferuje Toyota  w modelu CHR, 1.2 116 KM to jakieś nieporozumienie, i znamienna mina przedstawiciela salonu po jeździe próbnej, który mówi do klienta - tak, wiem, ten silnik jest h.......

 

Zobaczymy pod koniec roku, wszystko się okaże, będziemy znali szczegóły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było ze chwale francuzów ale mój brat jeździ  od 26 lat peugeotami i nie chce znać innej marki porostu trafił na dobre nie psujące sie autka.Ale ja jeśli by mokka miała być w 100 % francuska to tak jak Arek pisał u mnie zmiana marki samochodu .ja wręcz nienawidzę francuskich aut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 silniki już od PSA 1.2 (3-cylindówka, podobno udana)

Niestety, nie znam ŻADNEGO udanego silnika 3-cylindrowego...

SMART - kapitalkę się robi ciut ponad 100kkm... Corsa/Agila i jego x10xe - tragedia... włączenie klimy powoduje spowolnienie samochodu. Koncern VAG i jego diesel 3-cylindrowy - okolice 100-120kkm i korby wychodzą na spacer.

Kultura pracy w wypadku tych silników NIE ISTNIEJE. Buda cała drży jak silnik na jałowym pracuje. Matiz i Tico na 3 garach ładniej chodziły, nie wiedzieć czemu.

Zapewniam Was, że ten, kto kupi 3 cylindrówkę, bardzo szybko pożałuje tej decyzji. Tym bardziej w ciężkim aucie (masa ponad 1200-1300kg).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie..., dlaczego lecą w dół i ujmują cylinder? Bo normy euro są zaostrzane, a auta mają je spełniać.

Pomyślcie taka octavia silnik 1.0 i też 3-cylindrowy...

Co nie zmienia faktu, że ich zwolennikiem na pewno nie jestem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Istotą ekologii jest ograniczanie emisji szkodliwych substancji. Nie jest istotna ilość cylindrów, tylko pojemność silnika przecież... Czy ktokolwiek uważa, że 1,2 4 cylindrowy zużywa więcej paliwa, niż 1,2 3 cylindrowy? Właśnie jest wręcz odwrotnie. Silnik z 4 garami ma lepszy moment obrotowy i w zdecydowanej większości przypadków i większą moc, pomimo tej samej pojemności co 3 cylindrowiec. To ja się pytam: gdzie ta zasrana ekologia?

To samo DPF-y w dieslach. Wielka ekologia. Vectra 1,9cdti bez DPF-a spala średnio w mieście 6l. Ta z DPF-em wychodzi lekko ponad 7. Bo żeby wypalić DPF-a to trzeba podlać paliwa. Gdzie tu ekologia? Zatrzymają trochę sadzy ale wprowadzą więcej węglowodorów, tlenku węgla i kilka innych szkodliwych substancji. Jedna dupna ściema... 

Dlaczego nie promuje się LPG? To najczystsza z dostępnych form silnika spalinowego. LPG nie emituje prawie wcale szkodliwych substancji. Jakieś zniżki mają ci, co jeżdżą na LPG? W końcu dbają o środowisko. Gówno mają. 

Jestem przekonany i to głęboko, że ten downsizing i ucinanie cylindrów jest przednówkiem do wejścia (masowego) samochodów elektrycznych. Nie wiem kto, nie wiem po co, ale ktoś chce udupić na maksa kraje arabskie, które śpią na ropie naftowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Buzka23

Nie śpią na ropie. Akurat nie trafiłeś. Do 2040 roku wg instytutu, którego nazwy nie pamiętam, ropa na ziemi się będzie kończyć. Zostaną zamrożone w 1991 roku złoża ropy na Arktyce. I tu jest jeszcze większą polityka bo prawa do złóż rości sobie wiele podmiotów państwowych lub parapanstwowych. Jest to szacowana data wybuchu kolejnej wojny światowej. Do tego dochodzi konflikt na Bliskim Wschodzie o wodę której kres datuje sie na lata 50 obecnego wieku.

Więc albo przestaniemy korzystać z ropy albo nasze dzieci/ wnuki będą się o nią tłukły.

Stąd mocne kampanie proekologiczne, stąd normy itd. Nie wnikam, że ograniczenia nic nie dają i są złe bo po prostu szukają gdzie mogą. Jest w tym większy sens i logika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dlaczego nie promuje się LPG? To najczystsza z dostępnych form silnika spalinowego. LPG nie emituje prawie wcale szkodliwych substancji. Jakieś zniżki mają ci, co jeżdżą na LPG? W końcu dbają o środowisko. Gówno mają. 

 

 

 

Właśnie.Nie dość że trzeba dopłacić (ale to już na marginesie) to pierwszy przegląd jest już po roku ,nie po trzech jak w benzyniakach i nie kosztuje np 100 tylko 170.i nie chodzi akurat o te koszty bo się zwracają ale zamiast pierniczyć o ekologi niech ją faktycznie promują np lpg.

 

A co do ropy jeszcze trochę jest to jeszcze pojeździmy parę lat.byle mam z mokki nie zrobili całkowitego Francuza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na opel.de grandland x jest już dostępny - cena wyjściowa od 23.700 Euro, (dwie wersje silnikowe 1.2 130KM i 1.6 diesel 120KM z manualnymi 6-biegówkami lub 6-biegowym automatem; 4 wersje wyposażenia, które Opel od niedawna stosuje).

Skonfigurowałem wersję edition (koła 17 calowe alusy) z automatem i benzyną wraz z doposażeniem - takie jakie brałbym dla siebie: światła LED AFL, kamera 360, podgrzewana kierownica siedzenia przednie i tylne, ogrzewana elektrycznie przednia szyba, lakier perłowy, światła przeciwmgielne (brak w standardzie!), fotel kierowcy AGR, klima dwustrefowa, gniazdko 230V z tyłu tunelu środkowego+gniazdko 12V bagażniku,  przyciemniane tylne szyby, welurowe dywaniki. Chciałem dobrać jeszcze adaptacyjny tempomat koszt 800 Euro (w nowym aucie to musi być - a tu zonk - wyrzuca benzyniak i zastępuje do dieslem też w automacie, więc rezygnacja... być może w Polsce będzie dostępny z benzyniakiem). Całkowity koszt - UWAGA: 33.815 euro, czyli ok. 142 tysięce zł...

Uwzględniając trochę niższe ceny u naszych dealerów i jakiś tam rabat cena wyjdzie i tak kosmiczna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam ze jest pewna granica kasy za która kupie nowe auto.Dla mnie ta granica to 120 tys. zł i auto musi mieś wszystko co w tych pieniądzach jest.Nie wiem może źle mowie ,ale mam swoje lata ,dzieciaki już z nami na wczasy i wypady weekendowe nie chcą jeździć .to powiedzcie Po co mam dwóm pieskowi i kotowi bóg wie jakie wielkie auto a jednocześnie drogie.Pewnie jak już nie będzie mokki tylko inne auta w porównywalnej cenie to się kupi ale za tego opla 142 tys.to  nie dam.mam za tą cenę  dwie twz. liche mokki.Arek pokazał w poprzednim poście autko za 126 tys,Audi Q3.Może następne będzie to chociaż już przekroczyło moja granice ,ale jak już to to Audi jak opel za142 tys. od żabojadów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego już pisałem wcześniej, że się obawiałem cen grandlanda (na podstawie cen 3008). I w takim przypadku nie daję mu dużej popularności. NIE za taką cenę... To jakaś katastrofa... Za tyle to można mieć CX-5 czy Tiguana dobrze wyposażone i większe, i na pewno z lepszymi silnikami (skrzynie też).

Taki Grandland nie powinien kosztować więcej jak 110 tyś maks.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.