Skocz do zawartości
Gość Buzka23

Kontrolka silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Buzka23

Kolejna awaria mokki. Dzisiaj wracałem z pracy i zapaliła się kontrolka silnika. Mam nadzieję że to nic poważnego. Silnik 1.4 turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Buzka23

A co to za błąd?

Mam nadzieję że to jakaś pierdoła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to P1101 to czyszczenie przepustnicy + przeprogramowanie sterownika silnika. Znaczenie błędu: Układ dolotowy powietrza wadliwe działanie. Jednym słowem syf z paliwa osadza się na przepustnicy powodując przewężenie dolotu powietrza na jałowym, skutkiem czego sterownik musi ją uchylać. Stara i znana przypadłość 1,4T oraz 1,6T. Jest na to środek zaradczy - biuletyn TSB 3484.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do Arka, po jakim przebiegu może pojawić się taki błąd, jakie znaczenie ma jakość paliwa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Buzka23

Tsb 3484? W Google nic nie znalazlem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znajdziesz nic w google bo środek zaradczy to dokument wewnętrzny GM. W google nie ma wszystkiego wbrew obiegowym opiniom. Na marginesie: środek zaradczy tyczy się Merivy B i Astry J, Mokka nie jest nim objęta pomimo tego samego silnika, ale wykonuje się go - rozwiązuje problem.

 

Jakość paliwa ma znaczenie, ale nawet na najlepszej jakości paliwie po czasie może się pojawić. Przebiegi są różne zależnie od sposobu eksploatacji, poprzez jakość paliwa a na stylu jazdy skończywszy. Miałem po 30kkm a miałem też i po 100kkm. Nie ma reguły.

 

EDIT

Jezuuuuuuuuu sory, 3141 a nie 3484... Czeski błąd mi się wkradł przy pisaniu bo myślę o czym innym a robię co innego - słaby dzień dzisiaj  :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zanim się zaświeciła kontrolka nie falowały ci obroty na obrotomierzu.Tak miałem w poprzednim czyszczenie i adaptacja.Tak nagle się nie zaświeci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, podczepiam się pod temat. 2 tygodnie temu zapaliła się kontrolka silnika. Znajomy znajomego podłączył komputer i oto pojawił się komunikat:

- P1133

- Podgrzewana sonda lambda. Czujnik 1 nieprawidłowego przełączania

- Usterka funkcji

- Stale

 

Skasował błąd ale po dwóch dniach znowu się zapaliła. I co teraz robić , jechać do salonu czy do zwykłego mechanika. Czy można z tym jeździć dalej ?. Ile to może kosztować. 
Auto nie jest na gwarancji, rok 2015 i przebieg 31600. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Buzka23

Sama lambda około 250 zł plus wymiana.

Właśnie to przerabialem. Błąd ponowny po lambda pojawia się po około 120 km pewnie dlatego Ci wyskoczył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kod diagnostyczny usterki (DTC) P1133

Niewystarczające załączanie czujnika 1 sondy HO2S
Opis obwodu
Moduł sterujący silnika (ECM) nieprzerwanie monitoruje działanie przedniej podgrzewanej sondy lambda (HO2S1) przez 100 sekund. W czasie monitorowania moduł ECM zlicza ilość razy, gdy HO2S1 przełącza się z mieszanki bogatej na ubogą i z ubogiej na bogatą. Na podstawie tych informacji można określić całkowitą ilość przełączeń. Jeśli liczba przełączeń jest za mała, to generowany jest kod diagnostyczny usterki (DTC) P1133. Ilość przełączeń uboga-bogata i bogata-uboga jest mniejsza niż 15.
Warunki generowania kodu DTC
Sygnał HO2S1 przełącza się z 0,3 na 0,6 V i z 0,6 na 0,3 V mniej niż 50 razy w czasie 90 sekund.
Stechiometria w pętli zamkniętej.
Temperatura cieczy chłodzącej silnika (ECT) jest wyższa niż 70 °C (158 °F).
Napięcie w układzie jest wyższe niż 10 V.
Czas pracy silnika jest dłuższy niż 60 sekund.
Cykl odsysania (Purge Duty Cycle) (DC) jest mniejszy niż 20%.
Prędkość obrotowa wynosi od 1600 do 4300 obr/min.
Przepływ powietrza wynosi między 5 a 40 g/sek. dla mechanicznej skrzyni biegów.
Przepływ powietrza wynosi między 6 a 40 g/sek. dla automatycznej skrzyni biegów.
Kody DTC P0106, P0107, P0108, P0117, P0118, P0122, P0123, P0131, P0132, P0134, P0135, P1167, P0171, P1171, P0172, P0201, P0202, P0203, P0204, P0300, P0336, P0337, P0351, P0352, P0402, P0404, P0405, P0406, P0506, P0507, P042E, i P0443 nie zostały wygenerowane.
2 sekundy opóźnienia po spełnieniu warunków.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
Lampka kontrolna awarii (MIL) zapala się po trzech kolejnych cyklach zapłonu z błędem.
Moduł ECM zapisze warunki pracy w momencie stwierdzenia usterki. Informacja ta zostanie zapisana w buforach "stopklatki" oraz rejestru awarii (Failure Records).
Historia kodu DTC zostanie zapisana.
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
Lampka kontrolna awarii (MIL) zgaśnie po czterech kolejnych cyklach zapłonu, w których procedury diagnostyczne nie wykryją usterek.
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
Odłączenie zasilania modułu ECM (z akumulatora) na czas dłuższy niż 10 sekund.
Pomoce diagnostyczne
Kod usterki (DTC) P1133 jest najczęściej powodowany przez jedną poniższych przyczyn:
Ciśnienie paliwa - jeśli ciśnienie paliwa jest za wysokie, to układ wzbogaca mieszankę. Moduł ECM może skompensować do pewnego stopnia ten wzrost. Jednakże jeśli zajdzie za wysoko, to zostanie wygenerowany kod usterki DTC P1133. Patrz "Diagnostyka układu paliwowego" w niniejszym rozdziale.
Cieknący wtryskiwacz - Cieknący lub nieprawidłowo działający wtryskiwacz może powodować wzbogacenie mieszanki przez układ.
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP) - Sygnał wyjściowy, który powoduje, że moduł ECM odnotowuje wyższe niż normalne ciśnienie w kolektorze (niskie podciśnienie) może spowodować wzbogacanie mieszanki przez układ. Odłączenie czujnika MAP pozwoli modułowi ECM na ustawienie stałej wartości dla czujnika MAP. Jeśli stan wzbogacenia mieszanki zanika po odłączeniu czujnika, to należy wymienić czujnik MAP na inny.
Regulator ciśnienia - Sprawdzić, czy nie ma nieszczelności membrany regulatora ciśnienia paliwa poprzez sprawdzenie, czy w przewodzie podciśnieniowym regulatora ciśnienia nie ma ciekłego paliwa.
Czujnik położenia przepustnicy (TP)- przejściowy sygnał czujnika TP może spowodować wzbogacenie mieszanki przez układ z powodu fałszywego wskazania przyspieszania pracy silnika.
Zanieczyszczenie sondy HO2S1 - Sprawdzić, czy sonda HO2S1 nie jest zanieczyszczona silikonem z paliwa lub z powodu nieprawidłowego zastosowania uszczelniacza sieciującego w temperaturze pokojowej (RTV). Sonda może być pokryta białą pylistą powłoką, co może być powodem wysokiego (lecz nieprawidłowego) sygnału napięciowego (wskazanie bogatego składu spalin). Moduł ECM zmniejszy wtedy ilość paliwa podawanego do silnika, co wywoła nierówną pracę silnika lub problemy z prowadzeniem pojazdu.
Opis testu
Poniższe numer(y) odpowiadają numerom etapów w Tabeli diagnostycznej.
Kontrola układu Diagnostyki pokładowej (EOBD) zaleca technikowi by zakończył pewne podstawowe czynności kontrolne i zapisał dane ze stop-klatek i zapisów awarii do narzędzia skanującego, jeśli odnoszą się do danej sytuacji. Powstaje wówczas elektroniczna kopia danych pobranych w czasie wystąpienia awarii. Informacje te są następnie zapisywane na narzędziu skanującym do późniejszego użytku.
ECM musi zostać zaprogramowany po wymianie.

Tyle z biuletynu.

Praktyka: posprawdzać elementy mogące mieć wpływ na usterkę. Jeśli okażą się ok, to sprawdzić diagnoskopem pracę sondy przed katalizatorem. Być może się skończyła. Zamiennik bardzo dobrejk klasy myślę do 300zł da się kupić.

Jeśli jesteś ze śląska to zapraszam http://www.opelford.pl/ - naprawimy :)

 

WAŻNE

Wymiana sondy zgodnie z najnowszym biuletynem: odłączyć akumulator, wymienić sondę i podłączyć akumulator po upływie co najmniej 24h. Jeśli to będzie wina sondy. Może być winien nieszczelny zawór EVAP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sama lambda około 250 zł plus wymiana.

Właśnie to przerabialem. Błąd ponowny po lambda pojawia się po około 120 km pewnie dlatego Ci wyskoczył.

A w salonie naprawiałeś ? Z tym kilometrażem to różnie bywa , ja odnoszę wrażenie że komputer liczy czas od odpalenia kluczyka po pierwszym skasowaniu błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle z biuletynu.

Praktyka: posprawdzać elementy mogące mieć wpływ na usterkę. Jeśli okażą się ok, to sprawdzić diagnoskopem pracę sondy przed katalizatorem. Być może się skończyła. Zamiennik bardzo dobrejk klasy myślę do 300zł da się kupić.

Jeśli jesteś ze śląska to zapraszam http://www.opelford.pl/ - naprawimy :)

 

WAŻNE

Wymiana sondy zgodnie z najnowszym biuletynem: odłączyć akumulator, wymienić sondę i podłączyć akumulator po upływie co najmniej 24h. Jeśli to będzie wina sondy. Może być winien nieszczelny zawór EVAP.

Dzięki za info. Niestety jestem z podkarpacia więc trochę daleko.  Zapytam jeszcze czy w razie jak skorzystam z salonu to dadzą mi zastępczy samochód i czy jeżeli wiem co pokazał komputer to i tak doliczą pieniądze za podpięcie u nich ?  

 

I jeszcze taka kwestia że zatankowałem pełny bak na orlenie i dzień później pojawiła się kontrolka. Więc jeśli coś z paliwem było nie tak i zatankuje nowe ,, dobre paliwo"  to może ona zgasnąć ?  Zakładam też taką przyczynę. 

Dzięki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Buzka23

Znowu to samo. Mokki to żenada. Znowu zapaliła mi się kontrolka silnika. Żenada.

Z jeden strony myślę co to może być. Ż drugiej znowu 25 km do aso i z wypizdziejewa nie mam jak wrócić a zastępczego nie chcą dac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Buzka23

Uwaga. Tym razem zapchana przepustnica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Tym razem nie ja, ale moja siostra ma problem ze swoją "czarną pięknością". Mokka jest z nią od nowości tj. od 2014 rok, przebieg ok 120 000km i pojawiła się kontrolka silnika. Podłączyłem swojego Op com-a i odczytałem błąd P0171-00 w ECU. Jeszcze kilka innych błędów było w BCM, ale to wcześniejsze jak domniemam bo rozładowały jej dzieciaki akumulator jak sprzątały i słuchały muzyki.

Czytam o tym błędzie i jest tak wiele możliwości, że nie bardzo wiem od czego zacząć poszukiwania, auto normalnie jeździ, nie ma jakiegoś "muła", zapotrzebowanie na paliwo też takie jak zawsze.

Miał ktoś podobny problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lewe powietrze?

Sprawdź, czy jest w całości wężyk biegnący do regulatora ciśnienia paliwa - ten, co kuny tak lubią gryźć.

Opcja kolejna i niefajna - uszkodzenie zaworka zwrotnego w kolektorze (tego grzybka widocznego po zdjęciu odmy). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ArKos za wskazówki, jutro postaram się zerknąć bo w piątek ma w planach podróż do Wrocławia i lepiej by dotarła tam na własnych kołach niż lawety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się sprawdzić wężyk, wygląda na cały bez uszczerbku na zdrowiu  :( . Dodatkowo sprawdziłem jeszcze parę parametrów wchodząc w bloki pomiarowe Op com-em.

Krótkoterminowe dawki paliwa powinny zawierać się od -5% do +5%, a tu w prawdzie na zrzucie złapałem -5%, ale w czasie rzeczywistym wartości biegają pod 18.

Czytając dostępne w sieci informacje może to być tak jak podałeś zaworek w kolektorze, ale też zastanawiam się nad zaworem gazu skrzyni korbowej czyli wymiana całej pokrywy z zaworem.

ArKos czy te parametry coś wnoszą, bo jak czytam to czynników generujących ten błąd może być sporo.

post-390-0-78864400-1527078466_thumb.jpg

post-390-0-27306100-1527078471_thumb.jpg

post-390-0-55269400-1527078475_thumb.jpg

post-390-0-61795300-1527078481_thumb.jpg

post-390-0-59758500-1527078488_thumb.jpg

post-390-0-70451700-1527078493_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.