Skocz do zawartości

Dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą.


HENMAL

Rekomendowane odpowiedzi

Nikt nie napisał, że to słabe. Napisano jedynie, że skuteczność za takie pieniądze nie jest atrakcyjna względem prostych i tanich zabezpieczeń.

Zakładamy, że złodziej jest profesjonalistą i ma przygotowany czysty sterownik silnika, któremu do odpalenia samochodu potrzeba jedynie podłączenia go i przekręcenia stacyjki. Zakładamy też, że mechanicznie wszelkie wkładki (drzwi, stacyjka) zostały uszkodzone i umożliwiają swobodne operacje.

 

Bearlock

Blokuje lewarek biegów w położeniu jakiegoś biegu, uniemożliwiając operowanie lewarkiem i ich zmianę.

Sprawdź, czy Twoje auto ruszy z III biegu. Zaręczam, że ruszy. Otóż ja jako wspomniany wyżej złodziej po włamaniu zrzucę linki zmiany biegów z wybieraka na skrzyni (zajmuje to ok. 3-5 sekund na jedną) i ręcznie wrzucę III bieg przesuwając odpowiednio wybierak. Potem odpalę auto i odjadę na tej III-ce. Mogę jechać do 120-130km/h więc na upartego szybciutko zniknę... Potem na spokojnie zdemontuję całą blokadę - max godzina roboty, miałem okazję wymieniać takie blokady z uwagi na uszkodzenie mechanizmu blokowania. Nic skomplikowanego.

 

Zwykłe zabezpieczenie za 120 zeta - odcinające np. pompę paliwa (choć niekoniecznie)

Zabezpieczenie odcina dopływ napięcia do pompy paliwa, skutkiem czego silnik mi nie zapali na czystym sterowniku, który jako złodziej podłożyłem w miejsce oryginalnego. Żeby odjechać autem, najpierw muszę wiedzieć, co jest nie tak. Można odciąć pompę paliwa, można odciąć cewkę zapłonową DIS, można odciąć zasilanie sterownika silnika, można odciąć rozrusznik i jeszcze ze 100 innych elementów mających BEZPOŚREDNI wpływ na uruchomienie silnika. Mikrowyłącznik można umieścić gdziekolwiek. Pod mieszkiem zmiany biegów, pod deską, kolumną kierownicy, fotelem, w schowku - dosłownie wszędzie się można z nim schować.

Wszystko to da się ogarnąć, ale potrzebny na to jest czas, którego nie ma. Muszę najpierw wiedzieć co jest nie tak, a dopiero potem obejść zabezpieczenie. Skutek: auto zostaje tam, gdzie je zaparkował właściciel. Nie jestem w stanie zabrać go inaczej, niż na holu lub lawetą, a z bearlockiem odjedzie o własnych siłach. Po odholowaniu auta czeka mnie grzebanie i sprawdzanie, co nie działa, a potem usunięcie tego problemu, czyli nurkowanie pod deskę rozdzielczą, tapicerki czy dywany... Skromnie licząc godzina, czyli tak jak w bearlocku, tylko że auto muszę wziąć lawetą lub na lince...

 

Jeszcze jakieś wytłumaczenia potrzebne? Bearlock 1000 a odcięcie 120. Teraz porównajcie skuteczność oferowaną za te pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie napisał, że to słabe. Napisano jedynie, że skuteczność za takie pieniądze nie jest atrakcyjna względem prostych i tanich zabezpieczeń.

Zakładamy, że złodziej jest profesjonalistą i ma przygotowany czysty sterownik silnika, któremu do odpalenia samochodu potrzeba jedynie podłączenia go i przekręcenia stacyjki. Zakładamy też, że mechanicznie wszelkie wkładki (drzwi, stacyjka) zostały uszkodzone i umożliwiają swobodne operacje.

 

Bearlock

Blokuje lewarek biegów w położeniu jakiegoś biegu, uniemożliwiając operowanie lewarkiem i ich zmianę.

Sprawdź, czy Twoje auto ruszy z III biegu. Zaręczam, że ruszy. Otóż ja jako wspomniany wyżej złodziej po włamaniu zrzucę linki zmiany biegów z wybieraka na skrzyni (zajmuje to ok. 3-5 sekund na jedną) i ręcznie wrzucę III bieg przesuwając odpowiednio wybierak. Potem odpalę auto i odjadę na tej III-ce. Mogę jechać do 120-130km/h więc na upartego szybciutko zniknę... Potem na spokojnie zdemontuję całą blokadę - max godzina roboty, miałem okazję wymieniać takie blokady z uwagi na uszkodzenie mechanizmu blokowania. Nic skomplikowanego.

 

Zwykłe zabezpieczenie za 120 zeta - odcinające np. pompę paliwa (choć niekoniecznie)

Zabezpieczenie odcina dopływ napięcia do pompy paliwa, skutkiem czego silnik mi nie zapali na czystym sterowniku, który jako złodziej podłożyłem w miejsce oryginalnego. Żeby odjechać autem, najpierw muszę wiedzieć, co jest nie tak. Można odciąć pompę paliwa, można odciąć cewkę zapłonową DIS, można odciąć zasilanie sterownika silnika, można odciąć rozrusznik i jeszcze ze 100 innych elementów mających BEZPOŚREDNI wpływ na uruchomienie silnika. Mikrowyłącznik można umieścić gdziekolwiek. Pod mieszkiem zmiany biegów, pod deską, kolumną kierownicy, fotelem, w schowku - dosłownie wszędzie się można z nim schować.

Wszystko to da się ogarnąć, ale potrzebny na to jest czas, którego nie ma. Muszę najpierw wiedzieć co jest nie tak, a dopiero potem obejść zabezpieczenie. Skutek: auto zostaje tam, gdzie je zaparkował właściciel. Nie jestem w stanie zabrać go inaczej, niż na holu lub lawetą, a z bearlockiem odjedzie o własnych siłach. Po odholowaniu auta czeka mnie grzebanie i sprawdzanie, co nie działa, a potem usunięcie tego problemu, czyli nurkowanie pod deskę rozdzielczą, tapicerki czy dywany... Skromnie licząc godzina, czyli tak jak w bearlocku, tylko że auto muszę wziąć lawetą lub na lince...

 

Jeszcze jakieś wytłumaczenia potrzebne? Bearlock 1000 a odcięcie 120. Teraz porównajcie skuteczność oferowaną za te pieniądze.

Czy możesz mi podać gdzie najlepiej dobrać się do kabelków aby zrobić odcięcie pompy paliwa, czy to trzeba zrobić od strony podwozia, czy gdzieś wewnątrz auta.

 

To samo pytanie również jeśli chodzi o odcięcie cewki zapłonowej czy gdzieś w komorze silnika, czy wewnątrz auta. 

 

Dziękuję za Twoje wcześniejsze odpowiedzi - zawsze udzielasz bardzo dobrych rad -  widać, że bardzo dobrze znasz ten samochód i zawsze 

uważnie i chętnie czytam Twoje odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód pompy paliwa jest pod dywanem nóg kierowcy. Biegnie w plastikowym, prostokątnym tunelu - kolor tego przewodu szary. Od podwozia się do niego nie dostaniesz. Możesz też za skrzynką bezpieczników próbować, ale to widać, a pod dywanami jest schowane. Cewka DIS i zasilanie sterownika silnika - cewka w komorze silnika (będzie widać), zasilanie sterownika pod deską rozdzielczą za bezpiecznikami czy też w wiązce wchodzącej do komory silnika.

Trzeba pamiętać, że Mokka to generacja "inteligentnych" aut i jeśli odetniesz np przekaźnik pompy, to wywali błąd. Samą pompę trzeba odciąć. Wywali też błąd jak odetniesz sterownik silnika nieumiejętnie. Mało który łapie się za odcięcia w aucie z CAN, bo wali błędami potem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim byłym ASO to najprostsze zabezpieczenie 180zł. Koszt części dokładnie 42zł w ASO po wszelkich możliwych upustach. Normalna cena części 66zł.

Fajne zdzierstwo w tym ASO...

Rozmawiałem z Opel Kanclerz Przyszowice - oferują odcięcie zapłonu za 300 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyskoczą, bo on idzie do samej wtyczki pompy - bezpośrednio. Jest to "+" zasilania pompy paliwa. Mam tak w swojej Mokce.

Znalazłem ten szary  przewód  "+",  jeszcze mam tylko pytanie, czy masę do  przekażnika  wziąć z czarnego przewodu od pompy, czy niezależnie podłączyć do karoserii auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności