osman71 Opublikowano 7 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2020 10 godzin temu, ar2r napisał: Samochody z fabryczną instalacją mają mieć silniki przystosowane do gazu i gniazda nie powinny wypalać. Mokka ma przejechane 70 tyś. i moim zdaniem silnik powinien wytrzymać. Kiedyś na Polonezie na gazie przejechałem ponad 300 tys. i silnik był w dobrym stanie. Wtryskiwacze też chyba nie powinny paść po 70 tyś. Kiedys to wszystko bylo masywne,jak projektowali silnik z poloneza to nikt o gazie nawet nie myslal. Dzisiaj to wszystko jest lipne wez przyklad z agd. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/3/#findComment-12640 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2020 Uważam, że nie można tak generalizować. Istotny w tym wszystkim jest też uczciwy i regularny serwis, o co teraz coraz trudniej bo warsztat ma kolejkę chętnych i mechanik musi się spieszyć. Warto też od czasu do czasu zajrzeć samemu pod maskę, popatrzeć i posłuchać silnika... Miałem wcześniej Astrę J z silnikiem A14NET, głowica teoretycznie bez wzmocnienia pod LPG. Instalację założyłem przy przebiegu ok 60 tyś km i służyła bezawaryjnie do sprzedaży tj. 150 tyś km. Serwis był systematycznie co 10 tyś, ale instalator tak się przykładał, że trwał ok 2 godzin. Zawsze byłem w warsztacie i widziałem jak sprawdza dosłownie każdy element, a po wszystkim diagnostyka na postoju i pod obciążeniem. Niestety cena usługi też była wyższa, proporcjonalnie do czasu , ale przez cały mój okres eksploatacji nie miałem problemów w trasie i nie trzeba było nic wymieniać/poprawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/3/#findComment-12642 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitoldo Opublikowano 7 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2020 Jeśli by policzyć pełny koszt takiego uczciwego serwisu co 10 kkm plus Twój czas to jak rozumiem LPG nadal się opłaca w eksploatacji? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/3/#findComment-12643 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2020 20 godzin temu, vitoldo napisał: Jeśli by policzyć pełny koszt takiego uczciwego serwisu co 10 kkm plus Twój czas to jak rozumiem LPG nadal się opłaca w eksploatacji? Liczyłem troszkę inaczej, ponieważ dla mnie komfort i bezstresowa jazda - bezcenne. Jako że jestem "techniczny" i ciekawość to moja cecha, to przy okazji sporo też się dowiedziałem, instalator pracując opowiadał mi o każdym elemencie instalacji tzn. jak jest zbudowany, jak działa, jak ustawić itp., przy okazji mówił o szkoleniach na których był, o nowościach w LPG itd... a tego wszystkiego w necie bym nie wyczytał. A wracając do tematu, na różnych forach sporo jest wątków o ubytkach płynu chłodniczego z tego silnika, to jedna z jego cech i chyba najczęściej winy jest plastikowy osprzęt układu chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/3/#findComment-12650 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesław Opublikowano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2020 Cześć.Uważam ,ze wypalone gniazda(w/g mnie to sciema)nie maja nic wspólnego z przegrzaniem,wczesniej kontrolka check-wypadanie zapłonów.Po prostu był mały wyciek płynu,brak kontrolki poziomu i trzeba sprawdzac fizycznie poziom.Silnik z fabrycznym gazem(nie mylić z montażem przez ASO)mają inną konstrukcję tj zawory i gniazda specjalne do gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/3/#findComment-12652 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2020 KAŻDY silnik przystosowany fabrycznie do LPG można zarżnąć na ubogiej mieszance. Każdy. Na temperaturę nie ma mocnych. Wypadanie zapłonów czyli P0300 do P0304 może nastapić dopiero w momencie przekroczenia dopuszczalnej dysproporcji składu mieszanki przy której już silnik nie może poprawnie pracować, ale jeśli mieszanka jest uboga w granicy poprawnej pracy silnika, to nie będzie wypadania zapłonów a silnik swoje po dupie dostanie. Robiąc tak naście czy dziesiąt tysięcy gniazda i zawory dostaną. Temperatura spalania benzyny jest nieco niższa niż LPG, a przy zubożonej mieszance znacznie wzrasta i nie jest to przyrost liniowy - mam na myśli np. zubożenie o 5% i wzrost temp. o 5% - to tak nie działa. Przy zubożaniu mieszanki temperatura spalania znacznie szybciej wzrasta. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/3/#findComment-12656 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesław Opublikowano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2020 Teoria prawidlowa,jednak w silniku euro 6 nieprawidłowy stan mieszanki jest wykrywany niemal natychmiast i nie ma nic do opisywanego przegrzania silnika.Normalna temperatura pracy silnika 1,4 wynosi 105-107stopni C i dlatego go łatwo zagotować Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/3/#findComment-12662 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2020 Godzinę temu, Wiesław napisał: dlatego go łatwo zagotować Kolejna bzdura. Fakt, że termostat utrzymuje taką temperaturę nie determinuje tendencji do zagotowania silnika. Gdybyś nie wiedział, to podpowiem, że w układzie chłodzenia panuje nadciśnienie wynoszące 1,4-1,6 bara, co przesuwa temperaturę wrzenia płynu (nie wody) do granicy >130*C. Fizyka, szkoła średnia - zjawisko wrzenia płynu zależnie od ciśnienia. Godzinę temu, Wiesław napisał: w silniku euro 6 nieprawidłowy stan mieszanki jest wykrywany niemal natychmiast i nie ma nic do opisywanego przegrzania silnika. 1. nikt nie pisze, że skład mieszanki jest odpowiedzialny za przegrzanie silnika bo jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Skład mieszanki jest odpowiedzialny za wypalenie zaworów i gniazd zaworowych. 2. czy euro 6 czy euro 4, oplowskie sterowniki są tak skonstruowane (w innych autach zresztą też), że błąd pojawia się przy sygnale wykraczającym poza określony zakres. Jako przykład: jesli wzorcowy skład mieszanki, czyli stosunek stechiometryczny ma wynosić 1:14,7, to sterownik porównuje odczyt z zakresu np. 1:13,9 - 1:15,1. Po przekroczeniu wartości progowych wykazuje błąd składu mieszanki, jeśli sytuacja trwa dłużej niż określony w algorytmie czas. Taki zakres "widełek" MUSI BYĆ, bo inaczej przy gwałtownym wbiciu gazu w podłogę już wywaliłby błąd - przy gwałtownym przyspieszaniu mieszanka staje się szybko bogata, ponieważ silnik nie zasysa takiej ilości powietrza, jaki wskazuje otwarcie przepustnicy i jej czujnik uchyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/3/#findComment-12669 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesław Opublikowano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2020 1.Chyba szybciej płyn zagotuje z temp.106 stopni niż z temp 90 stopni 2.Pisze wyrażnie-wypalone gniazda zaworowe to chyba mieszanka nie jest stechiometryczna Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/3/#findComment-12671 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2020 Kolego, bez urazy. Nie rozumiesz, co piszesz. Bardzo proszę, żebyś nie wprowadzał zbędnego zamieszania wypisywaniem dziwnych teorii. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/151-awaria-silnik-ch%C5%82odnica/page/3/#findComment-12672 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.