Stefan Opublikowano 13 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2021 Panowie o 140-200 km/h, a ja wciąż pomęczę przedział 0-30 km/h w silniku D14NET (1.4 Turbo, 140 KM) - porobiłem dziś na spokojnie testy na równym terenie. W przypadku mojego egzemplarza 2000 obrotów osiągam jadąc 30 km/h - na drugim biegu. Od umownych 2000 obrotów silnik zaczyna kręcić, auto jest elastyczne. Poruszając się z prędkością 20-25 km dwójka jest niekomfortowa, - 1500 rpm, brak sensownej zrywności, słabo się zbiera. Po ciasnych ulicach mojego miasta, w jego centrum, bardzo często jeżdżę poniżej 30 km/h. Wydaje się, że to nierzadka sytuacja w dużych, zatłoczonych miastach i wąskich uliczkach (częstsza niż owe 200 km/h ) A zatem postawię tutaj bardzo konkretne pytanie, zupełnie na serio: Czy w przypadku poruszania się Mokką 1.4 turbo 140KM w strefie TEMPO 30 należy korzystać wyłącznie z pierwszego przełożenia, czy "katować" silnik niskimi obrotami na dwójce? A może z moim autem jest coś nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2021 19 minut temu, Stefan napisał: Czy w przypadku poruszania się Mokką 1.4 turbo 140KM w strefie TEMPO 30 należy korzystać wyłącznie z pierwszego przełożenia, czy "katować" silnik niskimi obrotami na dwójce? Z tego co pamiętm 30km/h to dobra prędkość na 2 bieg z leciutkim gazem. Moje mi się nie dusilo. Zrywu super nie miało ale nie dusiło się. 20 minut temu, Stefan napisał: 1500 rpm, brak sensownej zrywności, słabo się zbiera. Bo tak będzie. Pisałem wcześniej. 20 minut temu, Stefan napisał: W przypadku mojego egzemplarza 2000 obrotów osiągam jadąc 30 km/h - na drugim biegu. Od umownych 2000 obrotów silnik zaczyna kręcić, auto jest elastyczne. Zachowanie auta w 100% poprawne. Albo robisz polowanie na czarownice (doszukiwanie się problemu) albo jesteś przewrażliwiony albo jeździłeś wcześniej dieslem lub wolnossącym o wyższej pojemności. Masz z autem wszystko w porządku. Powtórzę: albo trza sie przyzwyczaić albo zmienić auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Opublikowano 13 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2021 48 minut temu, ArKos napisał: Z tego co pamiętm 30km/h to dobra prędkość na 2 bieg z leciutkim gazem. Moje mi się nie dusilo. Zrywu super nie miało ale nie dusiło się. Dziękuję Panom za te odpowiedzi. Nie chcę sztucznie dłużej dmuchać tematu, bić piany i robić faktycznego polowania na czarownice. Zwrócę tylko uwagę, że mój poprzedni wpis tyczył się tego, co dzieje się jadąc poniżej 30 km/h w hipotetycznej strefie tempo 30, przepuszczając pieszych, omijając rowerzystów, zwalniając przy skrzyżowaniach, progach zwalniających, zatokach parkingowych; niemal (ale nie zupełnie!) zatrzymując się, bo w oddali przechodzi matka z wózkiem, ktoś kończy manewr parkowania, ktoś włącza się do ruchu... Otóż poruszając się z v=5-25 km/h na dwójce, D14NET nie daje satysfakcji. Od 30 km/h jest OK. Nie mogę natomiast znaleźć sposobu na taką wolną jazdę - jedynka nie jest rozwiązaniem, szarpie, hałasuje powyżej 20 km/h. Dwójka ładnie chodzi od 30 km/h-2000 rpm. A pomiędzy mam dziurę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitoldo Opublikowano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2021 W dniu 13.08.2021 o 17:58, Stefan napisał: jadąc poniżej 30 km/h w hipotetycznej strefie tempo 30, przepuszczając pieszych, omijając rowerzystów, zwalniając przy skrzyżowaniach, progach zwalniających, zatokach parkingowych; niemal (ale nie zupełnie!) zatrzymując się, bo w oddali przechodzi matka z wózkiem, ktoś kończy manewr parkowania, ktoś włącza się do ruchu... Otóż poruszając się z v=5-25 km/h na dwójce, D14NET nie daje satysfakcji. Od 30 km/h jest OK. Nie mogę natomiast znaleźć sposobu na taką wolną jazdę - jedynka nie jest rozwiązaniem, szarpie, hałasuje powyżej 20 km/h. Dwójka ładnie chodzi od 30 km/h-2000 rpm. A pomiędzy mam dziurę Mam B14XFT + automat więc tu trudno porównać styl jazdy bo ja naciskam gaz jadę i tyle. Ale trochę nie rozumiem. Jedziesz 20-30 km/h i nieustanniie przepuszczasz pieszych + matki z wózkami więc o jakiej dziurze w mocy piszesz? Przy 30 km/h chyba na dwójce jeździsz a nie na jedynce? A jak już wszystkich przepuścisz i przyciśniesz gaz to co się dzieje. Muli czy przyspiesza normalnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2021 23 godziny temu, vitoldo napisał: Mam B14XFT + automat więc tu trudno porównać styl jazdy bo ja naciskam gaz jadę i tyle. Ale trochę nie rozumiem. Jedziesz 20-30 km/h i nieustanniie przepuszczasz pieszych + matki z wózkami więc o jakiej dziurze w mocy piszesz? Przy 30 km/h chyba na dwójce jeździsz a nie na jedynce? A jak już wszystkich przepuścisz i przyciśniesz gaz to co się dzieje. Muli czy przyspiesza normalnie? Jadę sobie 15-25 na dwójce i auto nie ma mocy. Gdy chcę przyspieszyć od 20 do 50 w przedziale 20-30 muli, od 30 jest OK. Arkos napisał, że 30 km/h i dwójka są OK. I ja się z tym zgadzam. Wciąż natomiast uważam, że dwójka nie jest OK dla prędkości poniżej 30 km/h, a w mieście często poruszam w taki sposób, omijając te matki, babcie i przepuszczając cyklistów. Stąd moje prowokacyjne pytanie - w jaki sposób jeździć Mokką w strefie Tempo 30, w której oficjalnie nie powinniśmy przekraczać 30 km/h... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Większość aut z doładowaniem zachowuje się w ten sposób. Długie biegi, bardzo słaby z dołu silnik. Karoq ma dokładnie tak samo. Jadąc bez gazu na 2 biegu czekam ze 2-3 sekundy zanim toto sie ogarnie i zacznie jechać. Albo trza sie przyzwyczaić, albo auto zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.