Skocz do zawartości

Silnik diesla 1,6 cdti "whisper diesel" czyli B16DTH - przestroga


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Ty ich robiłeś pewnie wiele, ale jak wynika z Twoich wpisów nie naprawiłeś żadnego - bo to wada konstrukcyjna silnika. Twoja wymiana rozrządu za 10 tys. zł, powoduje, że rzegotanie przy rozruchu znika, ale wróci przy podobnym interwale.

Ja dałem przykład, że rzegotanie ustało po wymianie oleju za 350zł i dolewce za 40zł i też powróciło.

Widzisz logikę i ekonomię? Każdy ma wybór i jak chce to niech jeździ do Ciebie na wymiany ;) kompletnego rozrządu na łańcuchu co 25 kkm.

Kończę dyskusję krótką konkluzją - Różnica jest taka, że ja auto użytkuje i za moją wersję zapłaciłem i ponoszę ewentualne ryzyko - Ty "robisz wymiany" i na tym zarabiasz. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkluzja jest taka:

amator - użytkownik samochodu ma zerowe pojęcie o niuansach technicznych, konstrukcji podzespołów i ich działaniu, a co za tym idzie polemika z taką osobą sprowadza się do poziomu zero.

Weź sobie jeszcze magnetyzery pozakładaj na dolot - zużycie paliwa spadnie i moc wzrośnie. Na internetach o tym piszą...

 

Załóż sobie forum miłośników tego silnika. W końcu forum Fiata Multipla też nieźle się kręciło, a póki co nie będziesz mi tu banialuk wypisywał, które nijak się mają do rzeczywistości, są sprzeczne z techniką inżynierską i jak wskazuje praktyka, nie pokrywają się z tym co piszesz. No i mając Insignię wypisuj swoje teorie na forum tego modelu.

 

PS

Zacznij się uczyć czytać ze zrozumieniem, bo tu jest pies pogrzebany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

 

Chcialbym zapytac czy wypalanie dpf-u co kilka dni (nie pokonujac dystansu wiekszego niz te 100km) przy jazdach do pracy 16km w jedna strone , jest normalne?

I zeby bylo ciekawiej, wypalanie inicjuje sie czesto po kilku minutach od uruchomienia silnika, a ponoc tu potrzebna jest wysoka temperatura.

 

pozdrawiam  Michal

 

auto Zafira 2017   1,6cdti 99kw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tak zadane pytanie i tak eksploatownym silniku disla należy odpowiedzieć  że normalne. 😜

Malo tego, jest też szansa na całkowite zapchanie DPFa. 

Wyprowadź auto na jakąś długą, w miarę prostą trasę i daj mu w palnik, aż się do końca wypali. Z tego co piszesz to można wywnioskować, że się do końca nie wypala i dlatego inicjuje wypalanie na nie rozgrzanym silniku. Doczytaj jak się takie siniki eksploatuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszystkie sugestie musze odpowiedziec negatywnie :)

Ja z tym zapytaniem bylem juz w aso, tam wszystko sprawdzali na kompie i ponoc jest ok.

Zawsze pilnuje zeby dpf wypalil sie do konca i oczywiscie co jakis czas daje mu w palnik.

Ciekawe jest to ze jak robie trase do Polski 1400km to w krotkim czasie po wypala sie dpf. Mialem juz tak kilka razy.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedziałem ci na pytanie na podstawie moich kilkuletnich doświadczeń z tymi silnikami. Nic nie pisałeś że byłeś w ASO i robisz długie trasy, a wręcz przeciwnie. Z tego co teraz napisałeś ja stawiał bym na wadliwe działanie czujnika różnicy ciśnienia spalin. Możesz też uwierzyć ASO, że jest ok. 

Tak z czystej ciekawości zapytam: co ile km się wypala i czy przybywa oleju w silniku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, trochę mało informacji podałem na poczatku.

Na codzien jeżdżę, jak pisałem, do pracy po 16km w jedna stronę a dluga trasa do Polski rzadko dlatego co jakis czas jade na autostrade trochę go przepalic. 

Tym autem jeżdżę juz przeszło 3 lata i ten dpf tak sie wypala od poczatku. 

Pytalem o to zarowno w aso w Polsce jak i tu gdzie mieszkam, w obydwu miejscach sprawdzali i wszystko bylo w porzadku więc nie drazylem tematu, aczkolwiek wydaje sie to trochę dziwne.

Dpf lubi sie wypalac np po 80km a innym razem po 200. Chyba teraz jak jest zimno to czesciej.

Oleju nie przybywa, zdarzyło mi sie wyłączyć podczas wypalania może z 3 razy ale nie mialem wyjscia bo bym sie do roboty spóźnił. 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wypala się co 80 czy 200 km no to jest problem. Nie wiem dlaczego ASO udaje że go nie ma. Przecież mają możliwość sprawdzenia kiedy ostatni raz się wypalał i jaki jest obecny stan zapchania filtra. 

W mojej pierwszej Astrze 1,9 filtra na trasach wypalał się powyżej 1200 km i było to minimum. Na krótkich odcinkach spadało to nawet do 400 km. W drugiej Astrze z silnikiem 1,7 było podobnie. w obu autach miałem diodę która świeciła się w momencie wypalania, wiec wiedziałem dokładnie co ile się wypala. Kiedyś dwa razy z rzędu przerwałem wypalanie, następne wypalanie kom zainicjował na zimnym silniku, nie całe 2 km po ruszeniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności