Skocz do zawartości

Silnik diesla 1,6 cdti "whisper diesel" czyli B16DTH - przestroga


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Mam astrę z tym silnikiem 136km. Przebieg 145tyś. W tym tygodniu zaczęło gwizdać chyba turbo. Dodaje link do dwoch nagrań

Co się mogło stać? 

Olej z tysiąc km temu wymieniony,

moc jest, nic się nie dzieje oprócz dźwięku.

 

 

 

Widok łopatek od strony zimnej. Ktoś ma jakiś pomysł dlaczego tak się stało? Z dnia na dzień z ciszy, po gwizd i uszkodzone turbo 

IMG_20231217_143857.jpg

Zbyt rzadko wymieniany lub niewłaściwy olej. Łożysko ślizgowe się poddało skutkiem czego powstał luz poprzeczny skutkiem czego wytarło wirnik o zimną muszlę skutkiem czego zaczęła rzęzić.

Od początku lany gm dexos 2 5w30 

Do 90tys 3 wymiany od 90 do dzisiaj co mniej więcej 10-12 tys ten sam olej. Luz poprzeczny niewyczuwalny, osiowy wyczuwalny. Dziwi mnie że to stało się z dnia na dzień.

19 godzin temu, AsterkaBoza napisał:

Do 90tys 3 wymiany

Czyli co 30k czyli to, co pisałem:

19 godzin temu, ArKos napisał:

Zbyt rzadko wymieniany (...) olej

 

 

Godzinę temu, ArKos napisał:

Czyli co 30k czyli to, co pisałem:

 

 

Aż strach pomyśleć co by było gdyby cały czas był interwał 30tys

No bo to jest uszkodzenie mechaniczne. Spowodowane zniszczeniem łożyska ślizgowego wirnika, które go stabilizuje ciśnieniem oleju podczas pracy i nie pozwala latać na boki. Tu widać, że ewidentnie wytarty jest o zimną muszlę. Czyli wirnik latał na boki podczas pracy.

 

DO AUTORA TEMATU

 

Należy sprawdzić, czy przewód zasilający turbinę olejem jest drożny. Rzadkie wymiany oleju mogą spowodować zablokowanie przepływu nagarem.

18 godzin temu, ArKos napisał:

No bo to jest uszkodzenie mechaniczne. Spowodowane zniszczeniem łożyska ślizgowego wirnika, które go stabilizuje ciśnieniem oleju podczas pracy i nie pozwala latać na boki. Tu widać, że ewidentnie wytarty jest o zimną muszlę. Czyli wirnik latał na boki podczas pracy.

 

DO AUTORA TEMATU

 

Należy sprawdzić, czy przewód zasilający turbinę olejem jest drożny. Rzadkie wymiany oleju mogą spowodować zablokowanie przepływu nagarem.

Cenna uwaga, zwrócę na to uwagę.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności