Skocz do zawartości

System Start&Stop używać czy nie używać


Rekomendowane odpowiedzi

Ja zawsze wyłączam lub daje nadmuch na przednia szybe wtedy nie działa.

Zastanawiam się czy jak wypne włącznik SS to beda jakieś błędy.

u mnie tez nie działa przy nadmuchu na przednią szybę ,chyba że nadmuch przy rozgrzanym silniku jest na zero, klima manualna

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/480-system-startstop-u%C5%BCywa%C4%87-czy-nie-u%C5%BCywa%C4%87/page/2/#findComment-7704
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A masz klime manualną czy automatyczną?

Ja mam automatyczną i jak mam podświetlone ogrzewanie przedniej szyby to ss nie działa, nie tylko opel tak ma.

Automat dwustrefowy. A to co piszesz to tylko potwierdza że istotna jest kondycja akumulatora.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/480-system-startstop-u%C5%BCywa%C4%87-czy-nie-u%C5%BCywa%C4%87/page/2/#findComment-7706
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jestem zdania, ze "nie uzywac" ale pare razy jak wiedzialem, ze przyjdzie mi dluzej poczekac na postoju postanowilem toto przetestowac. I ciekawostka - system wylaczyl silnik a po paru minutach uruchomil go ponownie. Zgaduje, ze moglo chodzic o spadek temperatury silnika lub w kabinie.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/480-system-startstop-u%C5%BCywa%C4%87-czy-nie-u%C5%BCywa%C4%87/page/2/#findComment-8480
Udostępnij na innych stronach

Jestem zdania, ze "nie uzywac" ale pare razy jak wiedzialem, ze przyjdzie mi dluzej poczekac na postoju postanowilem toto przetestowac. I ciekawostka - system wylaczyl silnik a po paru minutach uruchomil go ponownie. Zgaduje, ze moglo chodzic o spadek temperatury silnika lub w kabinie.

dałeś sobie odpowiedż tak to prawidłowo działa

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/480-system-startstop-u%C5%BCywa%C4%87-czy-nie-u%C5%BCywa%C4%87/page/2/#findComment-8481
Udostępnij na innych stronach

Raczej bym powiedział, że przez przekroczenie granicznego rozładowania akumulatora, w skutek poboru prądu przez aktywne systemy, przy którym S&S nie powinien wyłączać silnika.

A co ma temperatura w kabinie do S&S ? Zakładając że jestem zimnolubny i nie grzeję w kabinie to system nie zadziała? Wątpię :)

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/480-system-startstop-u%C5%BCywa%C4%87-czy-nie-u%C5%BCywa%C4%87/page/2/#findComment-8483
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Jestem tu nowy i od tygodnia jestem posiadaczem Mokki. Zastanawiam się, dlaczego u  mnie przycisk "eco" jest jakby nieaktywny. Dioda się nie świeci i jak go naciskam nic się nie dzieje, przez co nie mogę wyłączyć S/S. Czy to może być po prostu wersja tego, czy coś tu jest nie tak? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/480-system-startstop-u%C5%BCywa%C4%87-czy-nie-u%C5%BCywa%C4%87/page/2/#findComment-12490
Udostępnij na innych stronach

Generalnie staram się używać systemu Start/Stop wstrzemięźliwie i rozsądnie, tak by nie dopuszczać do wyłączeń silnika na kilka, czy kilkanaście sekund. W jeździe w korku wyłączam system, aby co chwila nie gasił silnika dosłownie na moment.

 

Spróbujmy przeanalizować wady i zalety systemu Start/Stop.

1. Za  - oszczędność paliwa plus ekologia.

Spróbuję oszacować oszczędność paliwa. Zakładam swoje typowe warunki jazdy do pracy. Jest to 30-40 min jazdy, dopuszczam do ok. 2 zatrzymań silnika przez SS, łączny czas przez który silnik nie pracuje szacuję na 90 s. Zakładając zużycie na biegu jałowym ok. 0,8 l/h daje to oszczędność benzyny w ilości ok. 0,02 l, czyli 10 gr (słownie dziesięć groszy)!

Nawet jeśli silnik będzie często, czyli wielokrotnie wyłączany (jeśli nie dezaktywuję SS), to mogę założyć, że nie będzie pracował aż 4 min podczas takiej jazdy. Daje to ok.0,05l benzyny, czyli mniej niż 30 groszy. Dodatkowo należy zwrócić uwagę, że wyłączenie silnika na krótki czas rzędu 10 s nie ma sensu, bo dodatkowe paliwo wymagane do jego rozruchu zjada oszczędność wynikającą z wyłączenia. Podjeżdżanie w korku z aktywnym SS nie wiąże się więc z żadną oszczędnością.

W ten sposób w ciągu miesiąca zaoszczędzę od 4-5 zł przy wstrzemięźliwym korzystaniu z SS - do kilkunastu (10-14) zł przy rozrzutnym korzystaniu połączonym z bardzo dużą liczbą zatrzymań i rozruchów silnika. Rocznie 50-60 zł do 120-140 zł.

Przez 5 lat eksploatacji samochodu daje to kwoty rzędu małych kilkuset złotych (250 - 300 zł) lub trochę większych kilkuset złotych (600-700 zł) okupionych gigantyczną liczbą zatrzymań i rozruchów silnika..

Przykłady powyższe oparłem na wyliczeniach dla typowych moich jazd do pracy i z powrotem - rocznie kilkanaście tys. km. W sumie jeżdżę trochę więcej, ale wtedy jest to bardziej trasa i udział SS jest niewielki.

 

2. Przeciw systemowi Start/Stop.

- Duże obciążenie układu rozruchowego silnika i akumulatora i możliwość jego przedwczesnego zużycia i w konsekwencji naprawy.

- Zmiany temperatury pracy silnika związane z zatrzymywaniem, to nie są warunki idealne do pracy.

- Po każdym rozruchu w silniku musi zostać rozprowadzony olej; w początkowej fazie po uruchomieniu smarowanie nie będzie idealne.

- Co na to wszystko turbosprężarka, o którą należy dbać szczególnie. Ona też jest smarowana, powinna być odpowiednio schładzana.

Sądzę, że intensywne korzystanie z SS może przyspieszać zużycie silnika.

 

Jaki z tego morał?

Jeśli korzystanie z systemu Start/Stop spowoduje konieczność wcześniejszych napraw, to wszystkie zaoszczędzone na mniejszym zużyciu paliwa pieniądze zostaną na nią wydane i zapewne jeszcze dużo zabraknie. 

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/480-system-startstop-u%C5%BCywa%C4%87-czy-nie-u%C5%BCywa%C4%87/page/2/#findComment-12501
Udostępnij na innych stronach

Ale to samo jest z KAŻDYM ekologicznym gównem... czy to DPF czy SS czy cokolwiek innego. Dbasz o ekologię ale płacisz więcej za utrzymanie auta.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/480-system-startstop-u%C5%BCywa%C4%87-czy-nie-u%C5%BCywa%C4%87/page/2/#findComment-12503
Udostępnij na innych stronach

System SS nie powstał dla realnych oszczędności. Miał wydatnie zmniejszyć zużycie paliwa w syntetycznych testach opartych o metodę pomiarową NEDC. 

W trakcie symulowanej jazdy spory fragment czasu testu stanowił postój. Stosując SS uzyskiwało się w trakcie testu wydatnie niższe zużycie paliwa i niższą emisję spalin.

 

W realnych warunkach jazdy stosowanie SS daje iluzoryczne oszczędności.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/480-system-startstop-u%C5%BCywa%C4%87-czy-nie-u%C5%BCywa%C4%87/page/2/#findComment-12519
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności