Gość Buzka23 Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 a mogę jakoś odczytać nr błędu? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/482-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-7726 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 Nie. Trzeba podłączyć diagnoskop. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/482-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-7727 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buzka23 Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 Przewód dolotowy się wypiął Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/482-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-7728 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walker Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Cześć, podczepiam się pod temat. 2 tygodnie temu zapaliła się kontrolka silnika. Znajomy znajomego podłączył komputer i oto pojawił się komunikat: - P1133 - Podgrzewana sonda lambda. Czujnik 1 nieprawidłowego przełączania - Usterka funkcji - Stale Skasował błąd ale po dwóch dniach znowu się zapaliła. I co teraz robić , jechać do salonu czy do zwykłego mechanika. Czy można z tym jeździć dalej ?. Ile to może kosztować. Auto nie jest na gwarancji, rok 2015 i przebieg 31600. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/482-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-8721 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buzka23 Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Sama lambda około 250 zł plus wymiana. Właśnie to przerabialem. Błąd ponowny po lambda pojawia się po około 120 km pewnie dlatego Ci wyskoczył. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/482-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-8722 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Kod diagnostyczny usterki (DTC) P1133Niewystarczające załączanie czujnika 1 sondy HO2SOpis obwoduModuł sterujący silnika (ECM) nieprzerwanie monitoruje działanie przedniej podgrzewanej sondy lambda (HO2S1) przez 100 sekund. W czasie monitorowania moduł ECM zlicza ilość razy, gdy HO2S1 przełącza się z mieszanki bogatej na ubogą i z ubogiej na bogatą. Na podstawie tych informacji można określić całkowitą ilość przełączeń. Jeśli liczba przełączeń jest za mała, to generowany jest kod diagnostyczny usterki (DTC) P1133. Ilość przełączeń uboga-bogata i bogata-uboga jest mniejsza niż 15.Warunki generowania kodu DTCSygnał HO2S1 przełącza się z 0,3 na 0,6 V i z 0,6 na 0,3 V mniej niż 50 razy w czasie 90 sekund.Stechiometria w pętli zamkniętej.Temperatura cieczy chłodzącej silnika (ECT) jest wyższa niż 70 °C (158 °F).Napięcie w układzie jest wyższe niż 10 V.Czas pracy silnika jest dłuższy niż 60 sekund.Cykl odsysania (Purge Duty Cycle) (DC) jest mniejszy niż 20%.Prędkość obrotowa wynosi od 1600 do 4300 obr/min.Przepływ powietrza wynosi między 5 a 40 g/sek. dla mechanicznej skrzyni biegów.Przepływ powietrza wynosi między 6 a 40 g/sek. dla automatycznej skrzyni biegów.Kody DTC P0106, P0107, P0108, P0117, P0118, P0122, P0123, P0131, P0132, P0134, P0135, P1167, P0171, P1171, P0172, P0201, P0202, P0203, P0204, P0300, P0336, P0337, P0351, P0352, P0402, P0404, P0405, P0406, P0506, P0507, P042E, i P0443 nie zostały wygenerowane.2 sekundy opóźnienia po spełnieniu warunków.Czynności po wygenerowaniu kodu DTCLampka kontrolna awarii (MIL) zapala się po trzech kolejnych cyklach zapłonu z błędem.Moduł ECM zapisze warunki pracy w momencie stwierdzenia usterki. Informacja ta zostanie zapisana w buforach "stopklatki" oraz rejestru awarii (Failure Records).Historia kodu DTC zostanie zapisana.Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTCLampka kontrolna awarii (MIL) zgaśnie po czterech kolejnych cyklach zapłonu, w których procedury diagnostyczne nie wykryją usterek.Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.Kod DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.Odłączenie zasilania modułu ECM (z akumulatora) na czas dłuższy niż 10 sekund.Pomoce diagnostyczneKod usterki (DTC) P1133 jest najczęściej powodowany przez jedną poniższych przyczyn:Ciśnienie paliwa - jeśli ciśnienie paliwa jest za wysokie, to układ wzbogaca mieszankę. Moduł ECM może skompensować do pewnego stopnia ten wzrost. Jednakże jeśli zajdzie za wysoko, to zostanie wygenerowany kod usterki DTC P1133. Patrz "Diagnostyka układu paliwowego" w niniejszym rozdziale.Cieknący wtryskiwacz - Cieknący lub nieprawidłowo działający wtryskiwacz może powodować wzbogacenie mieszanki przez układ.Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP) - Sygnał wyjściowy, który powoduje, że moduł ECM odnotowuje wyższe niż normalne ciśnienie w kolektorze (niskie podciśnienie) może spowodować wzbogacanie mieszanki przez układ. Odłączenie czujnika MAP pozwoli modułowi ECM na ustawienie stałej wartości dla czujnika MAP. Jeśli stan wzbogacenia mieszanki zanika po odłączeniu czujnika, to należy wymienić czujnik MAP na inny.Regulator ciśnienia - Sprawdzić, czy nie ma nieszczelności membrany regulatora ciśnienia paliwa poprzez sprawdzenie, czy w przewodzie podciśnieniowym regulatora ciśnienia nie ma ciekłego paliwa.Czujnik położenia przepustnicy (TP)- przejściowy sygnał czujnika TP może spowodować wzbogacenie mieszanki przez układ z powodu fałszywego wskazania przyspieszania pracy silnika.Zanieczyszczenie sondy HO2S1 - Sprawdzić, czy sonda HO2S1 nie jest zanieczyszczona silikonem z paliwa lub z powodu nieprawidłowego zastosowania uszczelniacza sieciującego w temperaturze pokojowej (RTV). Sonda może być pokryta białą pylistą powłoką, co może być powodem wysokiego (lecz nieprawidłowego) sygnału napięciowego (wskazanie bogatego składu spalin). Moduł ECM zmniejszy wtedy ilość paliwa podawanego do silnika, co wywoła nierówną pracę silnika lub problemy z prowadzeniem pojazdu.Opis testuPoniższe numer(y) odpowiadają numerom etapów w Tabeli diagnostycznej.Kontrola układu Diagnostyki pokładowej (EOBD) zaleca technikowi by zakończył pewne podstawowe czynności kontrolne i zapisał dane ze stop-klatek i zapisów awarii do narzędzia skanującego, jeśli odnoszą się do danej sytuacji. Powstaje wówczas elektroniczna kopia danych pobranych w czasie wystąpienia awarii. Informacje te są następnie zapisywane na narzędziu skanującym do późniejszego użytku.ECM musi zostać zaprogramowany po wymianie. Tyle z biuletynu. Praktyka: posprawdzać elementy mogące mieć wpływ na usterkę. Jeśli okażą się ok, to sprawdzić diagnoskopem pracę sondy przed katalizatorem. Być może się skończyła. Zamiennik bardzo dobrejk klasy myślę do 300zł da się kupić. Jeśli jesteś ze śląska to zapraszam http://www.opelford.pl/ - naprawimy WAŻNE Wymiana sondy zgodnie z najnowszym biuletynem: odłączyć akumulator, wymienić sondę i podłączyć akumulator po upływie co najmniej 24h. Jeśli to będzie wina sondy. Może być winien nieszczelny zawór EVAP. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/482-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-8723 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walker Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Sama lambda około 250 zł plus wymiana. Właśnie to przerabialem. Błąd ponowny po lambda pojawia się po około 120 km pewnie dlatego Ci wyskoczył. A w salonie naprawiałeś ? Z tym kilometrażem to różnie bywa , ja odnoszę wrażenie że komputer liczy czas od odpalenia kluczyka po pierwszym skasowaniu błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/482-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-8725 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walker Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Tyle z biuletynu. Praktyka: posprawdzać elementy mogące mieć wpływ na usterkę. Jeśli okażą się ok, to sprawdzić diagnoskopem pracę sondy przed katalizatorem. Być może się skończyła. Zamiennik bardzo dobrejk klasy myślę do 300zł da się kupić. Jeśli jesteś ze śląska to zapraszam http://www.opelford.pl/ - naprawimy WAŻNE Wymiana sondy zgodnie z najnowszym biuletynem: odłączyć akumulator, wymienić sondę i podłączyć akumulator po upływie co najmniej 24h. Jeśli to będzie wina sondy. Może być winien nieszczelny zawór EVAP. Dzięki za info. Niestety jestem z podkarpacia więc trochę daleko. Zapytam jeszcze czy w razie jak skorzystam z salonu to dadzą mi zastępczy samochód i czy jeżeli wiem co pokazał komputer to i tak doliczą pieniądze za podpięcie u nich ? I jeszcze taka kwestia że zatankowałem pełny bak na orlenie i dzień później pojawiła się kontrolka. Więc jeśli coś z paliwem było nie tak i zatankuje nowe ,, dobre paliwo" to może ona zgasnąć ? Zakładam też taką przyczynę. Dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/482-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-8726 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 Doliczą bo zawsze naprawa jest związana z diagnostyką. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/482-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-8729 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buzka23 Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Znowu to samo. Mokki to żenada. Znowu zapaliła mi się kontrolka silnika. Żenada. Z jeden strony myślę co to może być. Ż drugiej znowu 25 km do aso i z wypizdziejewa nie mam jak wrócić a zastępczego nie chcą dac. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/482-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-8977 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.