Skocz do zawartości

Kontrolka silnika


Gość Buzka23

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie było tak (1,4 t). Czasami zimą przy temperaturze 5 stopni i sporej wilgotności zaświecał się check. Po kilku odpaleniach gasł. Raczej rzadko i żadnych innych zmian. Więc nic nie robiłem. Ale teraz check sie zapalił, zgasł i po tygodniu pali się, nie gaśnie. Komputer wskazuje błąd czujnika powietrza dolotu. Na razie nic nie zrobiłem.  Może to czujnik, może to nieszczelny dolot. Tak czy siak dłubanina. Filtr powietrza raczej nowy, 10 tys. Mieliście coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Farkas napisał:

to nie jest nic dobrego

Serio? A jakieś konkrety? Argument jakiś?
Bo jeżdżę tylko na 98 i różnica jest znaczna.

 

35 minut temu, Farkas napisał:

check to najczęściej czujnik powietrza w dolocie.

Sprecyzuj, o jaki czujnik chodzi. W dolocie nie ma czegoś takiego jak CZUJNIK POWIETRZA.

 

 

Ostatnia rzecz:

Pod postem jest opcja EDYTUJ pozwalająca dopisać coś, o czym się zapomniało. Nie trzeba się bawić w kserokopiarkę i walić post za postem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowicie inne zachowanie silnika. Zdecydowanie elastyczniejszy na wysokich biegach, spalanie ok. 0,5l mniej, silnik pracuje bardziej gładko.
Zastanów się, skoro nie ma różnicy między paliwami, to dlaczego przy chiptuningu wyższe momenty i moce uzyskuje się na Pb98?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autokult, Autoświat, sami znafcy... z gurnej pułki.

Wyniki z hamowni są nie do podważenia. Jest to praktyczne wskazanie wskazanie różnicy między paliwami a nie teoretyczne wydumki co do czego skonstruowano. Różnice paliw sięgają 10kM. Swift z 2007 nic nie potrafi wykorzystać. Nawet samego siebie. Za stary chrupek.

Mówimy o autach z zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami: zmienne fazy rozrządu, czujniki wszędzie i na wszystkim, pierydlion katalizatorów i sond. Im wyższa liczba oktanowa tym większa odporność na spalanie detonacyjne i tym większa możliwość wyprzedzenia zapłonu. Zaawansowany sterownik silnika potrafi to wykorzystać i zrobić z tego użytek, ale nie Swift.

 

Tu masz pragmatykę, gość krok po kroku pokazuje że różnice są. 1,0 TSI a u mnie 1,5 TSI. Sterowanie silnikiem i koncepcja konstrukcyjna prawie identyczna.

W Mokce odczuwałem różnicę nieco słabiej niż obecnie w Karoq (Mokka klasyczne MPI, Karoq bezpośredni wtrysk). Karoq ma wygar od samego dołu jak diesel. Na 95 niestety nie chce od samego dołu jechać, trzeba dociągnąć w okolice 1700-1800 obr. Wyjeździłem 2 zbiorniki 95 i potem cały czas na 98. Choćby nie wiem ile podrożała, to tylko 98 będę tankował.

Auto musi się "rozjeździć" na innym paliwie, czyli sterownik musi się zaadaptować do nowych warunków. Ze 150-200km i powinno być czuć poprawę.

Córka ma dokładnie taką Fabię 1,0 TSI 95kM, też jeździ tylko na 98 i uwierz na słowo, może narobić innym baaaaardzo wiele wstydu - ten kurduplowaty kapeć naprawdę zapiernicza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zatankowaniem 98 skutecznie (jak na razie) hamuje to co napisane jest na klapce wlewu paliwa. Ktoś to tam kazał tam napisać i śmiem twierdzić, że chyba nie bezpodstawnie. W instrukcji benzyna 95 jest jako zalecana, a 98 jako dopuszczalna. 

Tym czasem Rapidzie mamy tak: 

image.png.01e9eab0a4de95852041476a2b3a8ced.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a jak jest z wymianą oleju w skrzyni?

Co drugie ASO straszy utratą gwarancji, że się nigdy nie wymienia bo nie trzeba, i tak dalej. Też ktoś to po coś napisał, że nie przeiwduje wymiany a o dziwo Chevrolet w identycznej skrzyni przewiduje.

Moje podwórko:

Odbieram Karoq z salonu i pierwsze pytanie: "Jaki olej na dolewkę"?

Konsternacja i poszukiwanie w książeczce. Jest, norma 504.00 lub 507.00 czyli 5w30.

"A jaki fabryka zalała"?

Pan po przeczesaniu komputera odpowiada, że 508.00 czyli 0w20.

I teraz daj mi argument:

w książeczce że mam stosować 5w30, a fabryka leje 0w20. I to ma być na 2 lata lub 30kkm.

Wymieniłem na 0w20 po 1500km. Bo taki zalali w fabryce i pomimo, że jest niezgodny z danymi w książce. I będę jeździł na 0w20.

Nie traktuj wszystkiego literalnie. Skoro jest DOPUSZCZALNA Pb98 to można ją stosować. Proste i logiczne. Nie wiem czy zwróciłeś uwagę, ale dalej napisano, że zalecają stosowanie 98...

image.png.01e9eab0a4de95852041476a2b3a8ced.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Silnik 1.4 turbo. Wiele kwestii tu poruszaliście więc chciałbym sie podłączyć. Miałem kontrolkę check i błąd P0171 (przez 3 miesiące nic nie pomagało a auto zachowywało sie zupelnie normalnie). wkoncu po wymianie EAVPa błąd zniknął i narazie nie wrócił. Mam pytanie jednak. Jaki powinien być efekt przy normalniej pracy silnika wyciągając szabelkę od oleju (tak samo odkrecajac korek wlewu oleju).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności