Skocz do zawartości

Wyciek płynu chłodzącego.


kanat

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się czy samemu dam radę machnąć. Niby nieskomplikowana sprawa, z dostępem też nietragicznie.

Na dniach będę zmieniał "obuwie na letnie" to zbadam temat od strony nadkola.

 

Arku mam do Ciebie pytanie - czy w ASO wymienią pompę na kupioną przeze mnie ? Jakby nie patrzeć 200-250 zł pieszo nie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie teraz poleciałem do garażu jeszcze raz luknąć. Mówisz Arku, że wszystko od góry? Jakoś mało miejsca dla moich tłustych łapek ;) , no i dostęp do dolnej śruby pompy. Chociaż patrząc, to po demontażu koła pasowego zyska się parę centymetrów przestrzeni.

Jeszcze jest sprawa założenia paska, bo zrzucenie to raczej nie problem ale czy równie łatwo da się założyć bez grzebania przy napinaczu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, step-by-step espeszyli for ju:

1. obudowa filtra powietrza won

2. podlewarować żabą silnik od spodu

3. odkręcić poduszkę silnika i won (śruby torx ale pasuje nasadka 11)

4. odkręcić łapę silnika (3 śruby chyba 15) i won

5. zdjąć pasek i won - na napinacz wchodzi 11

6. odkręcić koło pasowe pompy - na ośkę klucz 22 lub 24 a śrubki torx pasuje nasadka 8

7. podnieść silnik do góry żeby swobodnie dało się wyjąć koło pasowe pompy

8. zlokalizować kranik chłodnicy pod lewym przednim reflektorem, pokręcić w lewo i pociągnąć - płyn zacznie cieknąć z króćca przy kraniku

9. odkręcić kilka śrub torx (nasadka 😎 wokoło pompy wody i pompa won

10. DOKŁADNIE oczyścić powierzchnię przylegania uszczelki na silniku i BEZ SILIKONU z suchą uszczelką wsadzić nową pompę wody

11. połapać na kilka gwintów wszystkie śruby pompy

12. jedną ręką dopychać pompę do bloku a drugą dociągać lekko śruby pompy

13. dokręcić śruby pompy momentem 12Nm - po chłopsku mała grzechotka i w dwóch palcach: kciuk + wskazujący, czyli średnio mocno albo inna szkoła: od pierwszego wyczuwalnego oporu przy dokręcaniu rypnąć ok. 60*

14. jechać po kolei podpunkty od 6-1 w odwrotnej kolejności

15. zalać płyn chłodniczy

16. odpalić i dać mu się zagrzać aż otworzy się termostat - poziom płynu gwałtownie spadnie, obserwować uważnie i uzupełnić

17. zakręcić korek wyrównawczego i zrobić jazdę próbną

 

Zajmuje mi to ok. godzinę - godzinę 15 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem podchody ... a nie trzeba było tak od razu ?  ;)

Gdyby nie punkty od 2 do 4 i 7 to może bym się zabrał sam ... inni też mają rodziny i muszą zarobić ... czyli pozostaje ASO  :)

 

P.S. Żebyś był bliżej ... Dzięki Arku  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos instrukcja do wymiany pompy pierwsza klasa pełen szacun.

Ale podzielam zdanie kolegi fsw  inni też mają rodziny i muszą zarobić......

 

Jeszcze jakbyś podpowiedział jaki zamiennik zastosować byłbym wdzięczny. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Byłem w ASO na serwisie klimy i wymianie opon.

Stwierdzono nieszczelność chłodnicy od chlodzenia silnika. Zgłoszone na flexcare do centrali na wymianę. Zgniła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności