Skocz do zawartości

Usterki w waszych autach


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Może umarła opornica wentylatora. Słaby elektryk z niego, wystarczy po przewodach iść i przemierzyć rezystancję opornicy. Od razu mówię, że w oryginale występuje tylko razem z wentylatorem i cena zwala z nóg skuteczniej, niż kopniak Chucka Norrisa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bkasper

Może umarła opornica wentylatora. Słaby elektryk z niego, wystarczy po przewodach iść i przemierzyć rezystancję opornicy. Od razu mówię, że w oryginale występuje tylko razem z wentylatorem i cena zwala z nóg skuteczniej, niż kopniak Chucka Norrisa.

opornia ok bo wentylator kręci aproszę mi powiedzieć gdzie znajdują sie przekażniki wentylatora i czy są dwa czy jeden

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bkasper

Jesteś pewien?

Wiesz jak jest zbudowana i jak działa?

ja nie wiem pokazywał mi mechanik gdzie się znajduje ta opornica i mówił mi że gdyby była walnięta to by wentylator nie chodził, szukamy w internecie jakiś info odnośnie tego problemu mało jest na temat Mokki jeszcze a gdzie znajdują się   przekażniki wentylatora i czy są dwa czy jeden pytam żeby mu coś podpowiedzieć, każda uwaga się przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei...

 

 

ja nie wiem pokazywał mi mechanik gdzie się znajduje ta opornica i mówił mi że gdyby była walnięta to by wentylator nie chodził

Bzdura.

Opornica to 2 obwody niezależne od siebie. Jest I prędkość wentylatora i II prędkość wentylatora.

Logika podpowiada, że większa prędkość czyli II to wyższe obroty i do tego opornica nie jest potrzebna, bo wentylator korzysta ze styku, na który wpada napięcie.

Jeśli ma pracować na wolniejszym biegu, czyli I, to napięcie dostaje poprzez rezystor czyli opornik czyli element zawarty w opornicy - stąd właśnie nazwa.

 

Znalazłem idiotoodporny i łopatologiczny schemat takiej opornicy. 

 

post-37975-0-29031600-1336637188.jpg

 

P1 to przekaźnik uruchamiający I bieg - napięcie z aku biegnie przez rezystor R, na którym występuje spadek napięcia, co skutkuje wolniejszą pracą wentylatora.

Jeśli istnieje konieczność uruchomienia II biegu, to włącza się przekaźnik P2 a nie P1. Jak widać ze schematu, napięcie podane jest bezpośrednio na wentylator, czyli pracuje on z pełną mocą.

 

ZMIEŃ MECHANIKA.

Ten koleś jest po prostu niedouczony i tępy. Masz wszelakie szanse na to, że coś Ci w aucie spier*oli - patrząc na jego wiedzę nie wiem, czy dałbym mu możliwość dopompowania kół...

 

 

gdzie znajdują się   przekażniki wentylatora i czy są dwa czy jeden pytam żeby mu coś podpowiedzieć, każda uwaga się przyda

Instrukcja obsługi, strona 201.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bkasper

Po kolei...

 

 

Bzdura.

Opornica to 2 obwody niezależne od siebie. Jest I prędkość wentylatora i II prędkość wentylatora.

Logika podpowiada, że większa prędkość czyli II to wyższe obroty i do tego opornica nie jest potrzebna, bo wentylator korzysta ze styku, na który wpada napięcie.

Jeśli ma pracować na wolniejszym biegu, czyli I, to napięcie dostaje poprzez rezystor czyli opornik czyli element zawarty w opornicy - stąd właśnie nazwa.

 

Znalazłem idiotoodporny i łopatologiczny schemat takiej opornicy. 

 

post-37975-0-29031600-1336637188.jpg

 

P1 to przekaźnik uruchamiający I bieg - napięcie z aku biegnie przez rezystor R, na którym występuje spadek napięcia, co skutkuje wolniejszą pracą wentylatora.

Jeśli istnieje konieczność uruchomienia II biegu, to włącza się przekaźnik P2 a nie P1. Jak widać ze schematu, napięcie podane jest bezpośrednio na wentylator, czyli pracuje on z pełną mocą.

 

ZMIEŃ MECHANIKA.

Ten koleś jest po prostu niedouczony i tępy. Masz wszelakie szanse na to, że coś Ci w aucie spier*oli - patrząc na jego wiedzę nie wiem, czy dałbym mu możliwość dopompowania kół...

 

 

Instrukcja obsługi, strona 201.

wszystko cacy akurat jest elektrykiem i raczej dobrym serwisuję ople u niego bo na takich jeździłem od 20 lat i nie było problemu to tak nawiasem powiedz mi bo pytam po raz trzeci  w którym miejscu znajdują się przekaźniki wentylatora chłodzącego silnik czy to są te kostki z przodu  trochę pod akumulatorem

reasumujac to wszytko moje przemyślenia:

1.wyskakuje ten kod89

2.w komputerze wykazało że to błąd 0481 wentylator chłodzący 2 obwód sterowania

3.wentylator kręci przy temperaturze do 90 stopni bez problemu

4.wyczytałem że dopiero przy 105 stopniach włącza się 2 prędkość - takiej temp. jeszcze jężdżąc mokką nie uzyskałem

5.jeżeli wyskakuje błąd wentylator drugiej prędkości to zastanawiające dlaczego skoro tej temp. nie osiągnął (rano odpalam samochód zimny a błąd się włącza - a później cały dzień jeżdżę i nie wyskakuje błąd

6. więc dlaczego wyskakuje ten błąd skoro chodzi o drugą predkość

7.w którym miejscu mokki są te cholerne przekaźniki

dzięki za wszystkie infa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

4.wyczytałem że dopiero przy 105 stopniach włącza się 2 prędkość - takiej temp. jeszcze jężdżąc mokką nie uzyskałem

...

Wskazania na zegarze a rzeczywista temperatura to dwie różne sprawy. Zegar pokazuje jakby średnią ustalonego, bezpiecznego zakresu temperatur, np. pomiędzy 80 a 105. Dlatego gdy masz np. 105 to nawet o tym nie wiesz, od  śledzenia temperatury i załączania wentylatora i utrzymywania w tym zakresie jest komputer.

 

... Chyba nie namieszałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bkasper

Wskazania na zegarze a rzeczywista temperatura to dwie różne sprawy. Zegar pokazuje jakby średnią ustalonego, bezpiecznego zakresu temperatur, np. pomiędzy 80 a 105. Dlatego gdy masz np. 105 to nawet o tym nie wiesz, od  śledzenia temperatury i załączania wentylatora i utrzymywania w tym zakresie jest komputer.

 

... Chyba nie namieszałem ;)

no nie namieszałeś narazie wertuję internet żeby czegoś się dowiedzieć, nie wiem w którym miejscu znajdują się te przekaźniki wentylatora może ty wiesz jakoś nikt nie może przekazać mi tej informacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności